-
Peugeot 2008 po liftingu
Koncern PSA ogłosił rozbudowaną strategię na najbliższe lata. Głównym punktem programu jest oczywiście odświeżona gama modelowa każdej z trzech marek. Na pierwszy ogień poszedł Peugeot, który właśnie pokazał w Polsce 2008 po liftingu. Wiem, przeważnie kuracja odmładzająca to kilka nowych chromowanych listew, ale w tym przypadku możemy liczyć na ...
-
Motoryzacja: Idziemy z prądem
... stacji w całych Stanach. Przybywa ich w dużym tempie, bo są stosunkowo tanie (do 7,5 tys. dol. za jedno stanowisko), wielokrotnie tańsze niż budowa stacji benzynowych. Na dodatek można je montować nawet w podziemnych parkingach. USA nie są jedynym krajem, w którym auta na prąd zaczynają ...
-
Elektromobilność: samochody elektryczne o krok od przełomu?
... by dogonić liderów. Programy partnerstwa publiczno-prywatnego i zachęty podatkowe faworyzujące lokalną produkcję zapewne pomogą, lecz ostateczny sukces przedsięwzięć takich jak budowa samochodu elektrycznego będzie zależny od uwarunkowań rynkowych i konkurencyjności polskich producentów względem światowych marek. O ile nasze firmy posiadają silną ...
-
Jak zagrażają nam autonomiczne samochody?
Stworzona przez Elona Muska wizja zbudowania sieci tuneli pod Los Angeles oraz latające samochody Ubera pokazują, że nadszedł czas na technologiczną zmianę w transporcie. Firmy z branży motoryzacyjnej również nie zdejmują nogi z gazu. Producenci tacy jak Ford, Peugeot, Jaguar czy Seat zaprezentowali samochody autonomiczne podczas tegorocznych ...
-
Bezpieczeństwo na drodze. Jaki jest polski styl jazdy?
Polscy kierowcy mają na swoim koncie dość sporo grzechów. Z raportu opracowanego przez CARTRACK wynika, że przeszło 86 proc. osób poruszających się służbowymi samochodami ma zwyczaj przekraczać prędkość w terenie zabudowanym. W świetle tych danych niemal 10 tys. wypadków, do których doszło w wakacje tego roku, nie powinno nikogo zaskakiwać. Pod ...
-
BMW X3 2017
Rynek europejski coraz śmielej stawia na SUV-y. Klienci przekonali się do wszechstronności i modnego charakteru tego typu konstrukcji, dlatego nie ma mowy o zaskoczeniu. Doskonale wie o tym BMW posiadające rozbudowaną gamę "X". Jednym z jej najważniejszych reprezentantów jest X3, które właśnie doczekało się trzeciej generacji. Czy będzie ona ...
-
Elektromobilność potrzebuje wsparcia. Jak to zrobić?
... darmowym parkowaniu, możliwości jazdy buspasem czy wjeździe do stref niskoemisyjnych. Bardzo ważnym elementem systemowego myślenia o rozwoju e-mobility jest budowa ładowarek przy głównych ciągach komunikacyjnych: drogach krajowych, ekspresowych, autostradach. Transport publiczny napędza rozwój elektromobilności Szczególne szanse i wyzwania, jeżeli ...
-
Rynek motoryzacyjny potrzebuje transparentności, nie asymetrii informacji
Rodzima motoryzacja stoi o krok od podjęcia kluczowych dla jej rozwoju decyzji. Z jednej strony jest szóstym największym rynkiem Starego Kontynentu, o dużej chłonności i pokaźnym potencjale. Z drugiej - jednym z najbardziej zacofanych pod względem parku maszynowego. Potrzeba nam przede wszystkim większej transparentności i podjęcia kroków, które ...
-
Wideorejestrator Xblitz Professional V3 Magnetic
Nowy wideorejestrator Xblitz Professional V3 Magnetic potrafi nagrać obraz w rozdzielczości 4K. Model ten posiada magnetyczny uchwyt, który ma wbudowany moduł GPS. To pozwala kamerze na uzyskanie informacji takich jak położenie pojazdu na mapie oraz prędkość z jaką się porusza. Xblitz Professional V3 Magnetic ma wymiary 50x90x41mm. Ma ...
-
Jak wygląda recykling akumulatorów z aut elektrycznych?
... , telefonów komórkowych i innych urządzeń. Obróbce będą poddawane również katalizatory. W procesie recyklingu w Zawierciu odzyskane zostaną m.in. lit, kobalt, platyna i pallad. Budowa zakładu w Zawierciu jest niezwykle ważną inwestycją bateryjną w Polsce, która w dodatku jest jedną z pierwszych w całej Europie. Nasz projekt powstaje w oparciu ...
-
Auta elektryczne: albo Tesla albo Dacia Spring?
... W Polsce do 2025 r. w połowie powinny być zelektryfikowana flota administracji publicznej, a w 30% - flota samorządów. Dzięki impulsom legislacyjnym przyspiesza też budowa infrastruktury dla ładowania, której niedobór uważany jest za jeden z głównych hamulców rozwoju elektromobilności w Polsce. Zgodnie z Ustawą o elektromobilności, od 2025 r. każdy ...
-
Do 2030 r. stacje ładowania samochodów elektrycznych we wszystkich zakątkach Polski?
W obliczu rosnącej dynamicznie ilości samochodów elektrycznych rozbudowa infrastruktury ładującej jest już koniecznością. Tempo przyrostu stacji ładowania było w ostatnich latach dość rozczarowujące, ale wiele wskazuje na to, że rozwój sieci dość istotnie przyspieszy. Na to przynajmniej wskazują doniesienia najnowszej odsłony raportu Polskiego ...
-
Wakacje samochodem: jakie utrudnienia na drogach?
... ) oraz co najmniej jedna jezdnia obwodnicy Łomży S11 obwodnica Olesna DW335 obwodnica Krzeczyna Wielkiego S6 obwodnica Sianowa – otwarcie krótkiego odcinka, budowa znacznie dłuższej części potrwa jeszcze sporo czasu Sierpień: DW714 Łódź Trasa Górna – odcinek od Rzgowskiej do Nowe Górki - do użytku ...
-
Co napędza sprzedaż samochodów elektrycznych?
... w centrach handlowych (42%) lub w miejscach odpoczynku podróżnych przy autostradach (35%) (w tym pytaniu respondenci mogli wybrać więcej niż jedną odpowiedź). Budowa odpowiedniej infrastruktury ładowania jest jednym z największych wyzwań we wdrożeniu samochodów elektrycznych na szeroką skalę, szczególnie w Polsce. W realizacji tego przedsięwzięcia ...
-
Licznik Elektromobilności. Zbyt mało elektrycznych ciężarówek na drogach
... także podnieść limit ceny pojazdów osobowych i dostawczych kwalifikujących się do tego programu. Wielkim wyzwaniem będzie wypełnienie wymagań rozporządzenia AFIR, czyli budowa stacji ładowania i tankowania wodoru dla samochodów osobowych i dostawczych. Ponadto, jeśli chcemy utrzymać silną pozycję kraju, w którym są produkowane również pojazdy ...
-
Musimy rozwijać stacje ładowania. Jak pokonać bariery?
... , jak nakazuje AFIR, powinna być szybko rozwijana. Hamulcem tego procesu jest czas oczekiwania na decyzję o przyłączeniu stacji ładowania do sieci. Budowa przyłącza energetycznego przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD) do stacji ładowania może wynieść od 6 miesięcy do nawet 3 lat. Proces ten jest ...
-
Czy boom na samochody elektryczne dotrze w końcu nad Wisłę?
Samochody elektryczne zdobywają na unijnym rynku coraz większą popularność - ich udział sięga już 15%. Tendencja ta zaznacza się również nad Wisłą, choć do średniej unijnej ciągle jest nam jeszcze daleko. Jak to zmienić? Eksperci podkreślają, że rozbudowa infrastruktury ładującej oraz programy dopłat (nie do końca zresztą udane) to za mało, aby ...