-
Kim jest polski kierowca ciężarówki?
... . osoby niesłyszące i niedosłyszące. Także zmiana programu nauczania w szkołach zawodowych, ułatwiająca młodym kandydatom zdobycie kwalifikacji do prowadzenia ciężarówek, jest receptą na braki kadrowe w branży. Z czym mierzy się transport? Kierowcy ciężarówki to starzejąca się grupa zawodowa. W Europie średni wiek pracującego za kółkiem wynosi 44 ...
-
Czego brakuje zawodowym kierowcom?
... wszystkim zależy truckerom na komforcie pracy, tym bardziej, że w pojeździe spędzają długie godziny, a nawet całe tygodnie. Mają wszystko oprócz czasu Braki kadrowe i ciągły rozwój gospodarczy determinują lepsze warunki zatrudnienia w branży transportowej. - Przewóz towarów jest jednym z najważniejszych elementów gospodarki, więc naszym obowiązkiem ...
-
Kierowcy busów z tachografem?
... jednolite prawo dla wszystkich kierowców mogłoby również pozytywnie wpłynąć na poprawę sytuacji na rynku pracy w sektorze TSL, który cierpi na braki kadrowe. Jest to korzystne zarówno dla prowadzących busy, ponieważ mogą dzięki temu pracować wedle jednego standardu, eliminując nadużycia, jak i dla firm ...
-
Europosłowie przegłosowali tachografy w busach
... jednolite prawo dla wszystkich kierowców mogłoby również pozytywnie wpłynąć na poprawę sytuacji na rynku pracy w sektorze TSL, który cierpi na braki kadrowe. Jest to korzystne zarówno dla prowadzących busy, ponieważ mogą dzięki temu pracować wedle jednego standardu, eliminując nadużycia, jak i dla firm ...
-
Przyszłość transportu lekkiego. Elektromobilność i co jeszcze?
... proc. wzrost względem poprzedniego roku. Czy to oznaka rosnącego zapotrzebowania na firmy z flotą do 3,5 tony, czy może odpowiedź rynku na braki kadrowe wśród kierowców z uprawnieniami do prowadzania cięższych aut? OCRK przygląda się tendencjom, które mają kształtować obraz transportu lekkiego w nadchodzących latach. Transport ...
-
Pakiet mobilności: czego boją się przewoźnicy?
... Zawodów 2020 znaleźli się na głównej liście zawodów deficytowych na terenie całej Polski. Z danych Międzynarodowej Unii Transportu (IRU) wynika, że braki kadrowe w firmach transportowych w przyszłości mogą osiągnąć nawet poziom 40 proc., podczas gdy obecnie nieobsadzonych pozostaje nawet 21 proc. miejsc pracy. - Przewoźnicy ...
-
Kierowcy zawodowi w deficycie. Co dalej?
... . Okazuje się, że dziś największym wyzwaniem, ale też zagrożeniem są deficyty kadrowe. Jak dowodzi opracowany przez PwC raport "Rynek pracy kierowców w Polsce", w ... . pracodawców zajmuje to nawet kwartał. Także najnowszy Barometr Zawodów wskazuje na duże braki kierowców na terenie całej Polski, ze szczególnym uwzględnieniem zachodniej części kraju ...