-
Volvo XC60 T8 R-Design - czy taka hybryda w ogóle ma sens
... ma, co przy obniżonej pojemności baku do 50 litrów (baterie litowo-jonowe zajmują sporo miejsca) nie pozwala zaplanować zbyt długiej trasy bez tankowania. 350-400 kilometrów to maks. Do Trójmiasta wystarczy. Podsumowanie Jak więc należy traktować XC60 T8? Na razie jako ciekawostkę. W Polsce niestety nie ma ...
-
Skoda Superb 2.0 TDI Laurin&Klement
... ma aż 595 litrów, a po złożeniu siedzeń pojemność ta wzrasta do – uwaga – 1700 litrów. Pod tym względem Superb nie ma sobie równych. Rzadko pisze się o samej klapie bagażnika. W tej Skodzie nie można tego nie ...
-
Bogato wyposażony Mitsubishi Space Star 1.2 Invite
... dobrym tego słowa znaczeniu normalne, czy może inaczej, konwencjonalne. I nie ma w tym stwierdzeniu żadnej złośliwości. Space Star to ... nie ma się do czego przyczepić. A że bez wodotrysków i nietypowych rozwiązań w stylu jednego z francuskich producentów? No cóż, nie każdy lubi… W tym miejscu warto również wspomnieć o wymiarach. Miejskie Mitsubishi ma ...
-
Mercedes CLS 350 BlueTEC 7G-TRONIC PLUS 4MATIC - auto kompletne?
... także. Szukacie jakiegoś porównania? Hmm, do głowy przychodzi mi tylko… Licheń. Nie ma może złota, ale skóra, drewno i aluminium prezentują się tu równie ... Biedy nie ma… Moc trafia na wszystkie cztery koła (4MATIC) za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni automatycznej. Pewnie część z Was zastanawia się, dlaczego prezentowany Mercedes nie posiada ...
-
Peugeot 308 1.2 PureTech Active - nad wyraz żwawy
... nie odwracać wzroku od drogi. I trzeba przyznać, że takie rozwiązanie się sprawdza. Fotele również nie budzą najmniejszych zastrzeżeń. Ich wielkość, wyprofilowanie, a także zakres regulacji umożliwiają dobranie idealnych pozycji. Dodam, że nie ma ... pozytywne rezultaty. Kompaktowy Francuz nie przechyla się na boki i nie cierpi na przesadną ...
-
Volkswagen Arteon 2.0 TDI Bi-Turbo DSG 4MOTION R-Line
... ten model bazuje. Tzw. czterodrzwiowe coupe z Wolfsburga zostało świetnie narysowane z każdej strony i nie ma w tym stwierdzeniu żadnej przesady. To jeden z tych nielicznych samochodów, w którego urodzie niczego bym nie zmieniał... Sama sylwetka jest płynna i dynamiczna zarazem. Z przodu dominują zadziornie spoglądające reflektory sąsiadujące ...
-
Citroen C4 Picasso 1.2 PureTech More Life pełen zalet
... jest właściwie lekko przeprojektowany zderzak. Zmiany są zatem niewielkie. Wnętrze Nie jestem zwolennikiem zestawu wskaźników umieszczonego centralnie na podszybiu, ale jeśli ... w tym przedziale wnętrza nie ma mowy o wpadkach jakościowych. Technologia Czy rodzinne auto musi mieć pod maską diesla? Coraz więcej osób twierdzi, że nie jest to konieczność ...
-
Imponujący Peugeot 3008 2.0 BlueHDi Allure
... napędowy nie ma wad, które mogłyby zaburzyć moją pozytywną opinię. To oczywiście nie jest zaskoczeniem, bo dwulitrowy diesel, który przez lata przechodzi wszelkiego rodzaju udoskonalenia jest kulturalny, oszczędny i wystarczająco mocny, by sprawnie napędzać kompaktowego SUV-a. Co więcej, skrzynia pracuje precyzyjnie i nie ma przesadnie długich ...
-
SsangYong Rexton G4 2.2d kontra Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD
... Nie jest nią więc także dziś. I w sumie nie ma co płakać. W terenie możemy liczyć na pneumatyczne zawieszenie i elektronikę, która odpowiednio steruje napędem – w zależności od tego, który program jazdy wybierzemy. To daje spore możliwości, ale Rexton jest na pewno w tej dziedzinie lepszy. W Jeepie nie ma ramy, nie ma ...
-
Seat Alhambra 2,0 TDI CR 140 KM 4WD Style
... dobrej jakości, które starannie spasowano. Wygląd konsoli centralnej może i nie ma w sobie francuskiej finezji, ale dzięki temu jest wyjątkowo prosty ... ma przyzwoity moment, co umożliwia wyprzedanie nawet na najwyższych przełożeniach. Kolejną zaletą jest zwarte nadwozie, które nie ulega podmuchom wiatru. Co ciekawe, na krętej drodze Seat wcale nie ...
-
Volkswagen Jetta Hybrid
... 2,5-osobowa..) kanapa i… już. Cała elektryka nie ogranicza w najmniejszym stopniu miejsca dla kierowcy czy pasażera. Jej bezobsługowość udowadnia to, że na (desce poza jednym wyświetlaczem), nie ma ... co Jetta w cenie podstawowej. Owszem, tych aut porównać się nie , ale na Boga, dlaczego aż tyle…? W cywilizowanych krajach rządy dopłacają tym, którzy ...
-
Odnowiony Ford Mondeo
... ostatnie rozwiązanie, również sterowane elektronicznie, reguluje przepływ powietrza przez chłodnicę i przedział silnika w sposób nie tylko zmniejszający opór aerodynamiczny, ale także poprawiający warunki cieplne pracy silnika. Ma to z kolei wpływ na obniżenie zużycia paliwa i uzyskanie korzystniejszych warunków rozgrzewania się silnika i osiągania ...
-
Nowy Suzuki Kizashi
... , gdzie samochód trafi do salonów już tej wiosny. Kizashi ma być "okrętem flagowym" marki Suzuki. Nowy model to odważna, sportowa stylizacja, wysmakowany ... segmencie D, a w gamie marki pełni rolę „okrętu flagowego”, poziom NVH jest wyjątkowo niski nie tylko dzięki wysokiej sztywności nadwozia i zawieszeniu o znakomitych własnościach, ale także ...
-
Chevrolet Aveo 4d 1.4 LTZ - dobry wybór
... ma najwięcej wspólnego z wersją pięciodrzwiową. Dzięki agresywnie zaprojektowanym reflektorom i masywnemu zderzakowi małe Chevy wygląda bardzo bojowo. Śmiem twierdzić, że nie zestarzeje się jeszcze przez wiele lat. Patrząc na auto z profilu, wcale nie ma ...
-
Skoda Yeti 1,4 TSI
... nie ma cech samochodów off-roadowych, dlatego głębsze błoto może ją… zatrzymać. Wycieczka do lasu na przysłowiowe grzyby nie powinna jednak sprawić najmniejszych problemów. Mimo wysokiego nadwozia, auto nie ...
-
Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance
... , szóstka wcale nie jest konieczna. Inżynierowie odpowiednio zestopniowali skrzynię i przy dozwolonych (na autostradzie!) 140 km/h na piątym biegu nie ma nawet 3 tysięcy obrotów. To oczywiście sprzyja niewielkiemu zużyciu paliwa. Na dystansie 900 km średnie spalanie wyniosło 5,5 litra. To naprawdę porządny wynik, tym bardziej że nie ...
-
Nietuzinkowa Skoda Citigo 5d 1.0 MPI Elegance
... ma też inny „plus dodatni”. Jest pięciodrzwiowe. Zazwyczaj drugie drzwi psują linię małego, miejskiego auta. Nie tym razem. Citigo 5d wygląda równie dobrze jak trzydrzwiowa siostra. Projektanci jednak nie ...
-
Odjechany Jeep Grand Cherokee SRT8 6.4 V8 HEMI
... a do najdalej odsuniętego przełącznika można sięgnąć bez odpinania pasa. Warto dodać, że w nowym GC nie ma już konwencjonalnych zegarów. Zamiast nich przed oczyma znajdziemy siedmiocalowy ekran TFT, na ... i niszczącym ego posiadacza tuningowanej „beemki” z sąsiedniego pasa ruchu. Tak, to auto nierozsądne. Ale na Boga, czy zawsze musimy być rozsądni ...
-
Skoda Citigo Monte Carlo to synonim luksusu
... i nikt nie miałby do niego większych pretensji. Wielu różnic nie ma też we wnętrzu samochodu. Projekt deski rozdzielczej nadal jest prosty i ergonomiczny. Funkcje multimediów pełni dołączana nawigacja Tom Tom (którą można zabrać do domu), a pięciodrzwiowe nadwozie pomieści jedynie 2 przeciętnych Polaków. W bagażniku miejsca również nie ...
-
Seat Toledo bez temperamentu
... otrzymujemy Seata w najbogatszej wersji wyposażeniowej, której do pełni szczęścia brakuje jedynie nawigacji, a Octavia w najuboższej wersji, choć o 2 tysiące zł tańsza, nie ma automatycznej klimatyzacji, ładnej tapicerki – wszystko szaro-bure, tempomatu, czy systemu doświetlania zakrętów. Powiecie, że Octavia jest większa – owszem, ale tylko ...
-
Renault Koleos 2.0 177 KM 4x4 - ku dobremu
... ten SUV nie ma zbytniego konkurenta w innym modelu marki, sprawia, że nie można go pomylić. ... nie ma co płakać nad benzyniakami lub skąpą gamą silników. I tak większość zainteresowanych w tym segmencie pyta o Diesle. A w naszym kraju raczej zakazy wjazdu wysokoprężnych silników do centrum miast nie wejdą w życie! Nawiązując do wstępu, Koleosa bym nie ...
-
Toyota C-HR 1.2 Turbo Prestige. Powiew świeżości
... lirów. Co prawda ma wysoko umieszczony próg, ale też szeroki otwór załadunkowy, dlatego nie ma większych przeszkód podczas wkładania większych przedmiotów. Należy również wspomnieć o poziomie wykończenia. Zastosowanie wykładziny na każdej ściance nie jest popularne wśród miejskich crossoverów. Dobrze, że Toyota na niej nie oszczędzała. Technologia ...
-
Ford Fiesta Vignale 1.0 100 KM - zabrakło tego czegoś
... i bardzo podobała – nie tylko w wersji ST. Wersja Vignale różni się jednak od standardowej odmiany. Czym dokładnie? Wystarczy spojrzeć na przód auta. Wielki grill ma całkiem inną fakturę ... dziwne, bo inne modele z serii Vignale zawsze były nieźle wyciszone – tutaj tego nie ma, a szkoda. Jest za to podobna do marek premium cena. Koszt wersji Vignale ...
-
Renault Talisman 1.8 TCe EDC S-Edition
... , mamy do dyspozycji podgrzewanie, wentylowanie oraz rozbudowaną funkcję masażu. Genialnie. Z tyłu nie ma tylu rarytasów, ale też jest z czego się cieszyć. Pasażerowie mają ... dachowe rozświetlające wnętrze. Można? Można. Ostatnią częścią wnętrza jest oczywiście bagażnik. Nie ma on zbyt regularnych kształtów (zawiasy wnikają do środka, jednakże są ...
-
Renault Koleos Blue dCi Xtronic Initiale Paris
... jednak wyciszenie – w aucie z tego segmentu powinno być nieco lepsze, szczególnie przy wysokich prędkościach. Zespół napędowy nie jest idealny, ale nie ma najmniejszych przeciwwskazań, by nazywać go poprawnym. Silnik ma sporo wigoru i radzi sobie z napędzaniem Koleosa przy wszystkich dozwolonych prędkościach. Nieco mniej przyjemna jest bezstopniowa ...
-
Hyundai ix35 1.7 CRDi Style
... czemu design nie wydaje się być nudny. Choć bliźniacza Kia Sportage ma bardziej oryginalną stylistykę, mnie zdecydowanie bardziej ... ma pojemność prawie 600 litrów, zajęty jest częściowo przez pełnowymiarowe koło zapasowe. Jak się domyślam, pomiar został dokonany przy obecnym zestawie naprawczym dostępnym w podstawowej odmianie Classic. Szkoda, że nie ...
-
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium
... nie ma czasu na odpoczynek. Każdy producent musi stale modyfikować swój miejski model, by utrzymać jego ... na niższych szczeblach ucieszą się, że prezes nie wyrzuca pieniędzy na drogie kompakty dla „ważniejszych”, a sam użytkownik będzie zadowolony z bogatego wyposażenia. Ford, jako jeden z liderów rynku, ma do zaoferowania spory wachlarz finansowy. ...
-
Opel Astra Sedan 1,6 Turbo Executive
... kierowców nie będą „wisieć”. Z tyłu nie ma tak dużo miejsca. Opadająca linia dachu sprawia, że osoby przekraczające 180 cm wzrostu nie będą ... nie przechyla się na boki. Mimo iż tył jest lekki, gwałtowne manewry nie wywołują jego „ucieczki”. Kompaktowy sedan z Niemiec potrafi więc dać sporo frajdy z jazdy. Automat to już inna historia… Silnik ma ...
-
Jeep Wrangler 2.8 CRD Rubicon
... materiałów jest całkiem ergonomiczny. Warto dodać, że wyposażenie auta nie budzi zastrzeżeń. Na pokładzie znajdziemy bowiem klimatyzację, dotykowy panel ... nie jest również mistrzem praktyczności, czego dowodem wydaje się być bagażnik albo… jego imitacja. 142 litry to zbyt mało nawet na weekendowy wyjazd we dwoje. Tak naprawdę wiele aut segmentu A ma ...
-
Smakowity Opel Mokka 1.7 CDTI 4x4 Cosmo
... na konsoli centralnej zostały umieszczone bardzo blisko siebie, jednakże dzięki ich wielkości nie ma kłopotów z obsługą. Warto przy tym zaznaczyć, że jest co obsługiwać… Mamy bowiem ... . Trzeci pasażer również zmieściłby się bez większych problemów, ale wtedy nie byłoby już tak wygodnie… SUV-y powoli wypierają z rynku klasyczne samochody rodzinne. ...
-
Wielozadaniowa Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC
... nie ma. Jest za to ze spalaniem.... Zawieszenie w aucie jest takie, jak u większości konkurencji. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu – belkę skrętną. Auto nieźle trzyma się drogi. Pewnie wpisuje się w zakręty. Nie ma wprawdzie szału, ale nie ma ... z pozoru pytanie, nie ma prostej odpowiedzi. Honda, pomimo wysokiej ceny, ma sporą rzeszę ...
-
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 160 Tekna - ulubiony crossover Kowalskiego
... , że materiały którymi wykończono kabinę są co najmniej niezłej jakości. Nie ma też zastrzeżeń do jakości wykonania. Warto podkreślić dbałość o detale i niezłą ergonomię (co oznacza bezproblemową obsługę). Pod względem wymiarów, rewolucji nie ma. Qashqai nie urósł specjalnie i nadal jest kompaktowym crossoverem. W kabinie wygospodarowano jednak ...
-
Hyundai i40 Wagon - klasa premium?
... efekt „premium”, który starano się tu stworzyć. Jeśli chodzi o przestronność, i40 ponownie nie ma się czego wstydzić. Duży bagażnik (553 litry!!!), mnóstwo miejsca z tyłu… ... cóż, nie ma co owijać w bawełnę: nie bardzo. Gdyby do atmosfery „premium” we wnętrzu dorastały także osiągi auta, cena mogłaby mieć swoje uzasadnienie. W obecnej sytuacji nie ...
-
Volkswagen Touareg R-Line 3.0 TDI - technologia ponad wszystko
... Nie ma tam natomiast przycisku do odbierania telefonu. Volkswagen, why? Do pełnego poczucia premium w Touaregu brakuje mi jeszcze jednej rzeczy – systemu audio z górnej półki. Ten, który zastosowano nie jest zły, ale nie ... nawet Porsche, ale moim zdaniem nie ma sprawy. Klient na Audi nie kupi VW, a klient na Porsche nawet nie spojrzy na Touarega. ...
-
Nawigacja NavRoad AURO
... korzystanie z odtwarzacza muzyki i programu do nawigacji. Niestety większość urządzeń nie oferuje takiej możliwości i użytkownik jest zmuszony decydować czy w danym momencie ma ochotę słuchać muzyki czy też odbierać komunikaty nawigacji. W przypadku nowego modelu NavRoad nie ma takiej konieczności. Tradycją modeli tej marki jest wyposażenie ich ...