-
Ceny OC - tanio już było?
... wyższe, tym większe ryzyko wystąpienia szkody. Wzrosty w zależności od marki sięgają od 20% w przypadku BMW do 24% dla Skody, Fiata czy Renault. Zmiany w ujęciu kwotowym wynoszą od około 130 zł do około 140 zł. Jednak przeciętna polisa dla BMW będzie o 156 zł droższa niż dla Skody, która jest najtańsza w ubezpieczeniu. Należy ...
-
Jakie modele samochodów gwarantem najtańszego OC?
... i Nissan Qashqai, z ubezpieczeniem na poziomie 581 zł. Na drugim końcu zestawienia znajdziemy niemieckie auta – Audi A3 (767 zł), BMW Serii 1 (812 zł) oraz BMW Serii 3 (828 zł). Różnica między najtańszym a najdroższym modelem wynosi 257 zł. Należy pamiętać, że sama marka i model samochodu ...
-
Czy boom na samochody elektryczne dotrze w końcu nad Wisłę?
... przekraczają one 30%, co może być dużą zachęta dla kupujących – ocenia Oskar Jedliński, dyrektor działu rozwoju rynku w Superauto.pl Przykładowo BMW i5, kosztujące wg katalogu 570,4 tys. zł można kupić z rabatem wynoszącym „na dzień dobry” prawie 209 tys. zł (37%). Ciekawostką ...
-
W Polsce przybywa jednośladów
... , o 583,58 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014. Drugą pozycję zajmuje Junak (155 pojazdów, wzrost o 434,48 proc.), trzecią BMW (124 motocykle, o 3,88 proc. mniej niż przed rokiem). Motorowery na minusie Spore spadki rejestruje segment motorowerów, od początku roku 2015 ...
-
Sprzedaż nowych samochodów 2016
... na poziomie ponadrynkowym (+29,5% r/r). Wśród 20 najpopularniejszych marek samochodów osobowych, 5 zanotowało ponad 30% wzrost r/r, z czego 3 to Mercedes, Audi i BMW. Powoli rośnie także rynek hybryd i samochodów elektrycznych – mówi Jacek Opala, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży w Exact Systems. W 2016 roku Polacy kupili ...
-
Lexus CT 200h Prestige
... klasie luksusowych kompaktów wiodą prym BMW Serii 1, Audi A3 i Mercedes Klasy A, którym „kilku” klientów próbują podebrać Włosi (Lancia Delta i Alfa Romeo Giulietta) oraz od niedawna Szwedzi ( ...
-
Volvo V40 T3 Momentum
... dobrze modeli S40 oraz V50. Stylistycznie jest kompromisem pomiędzy sedanem, a kombi i myślę, że na tle konkurencji – w tym wypadku Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy B, oraz Lexus CT - prezentuje się najatrakcyjniej. Lekko pochylony przód ozdobiony dużym grillem z logo producenta. Przednie światła kojarzące ...
-
Volvo V40 D3
... ułatwienia dodamy, że latem szwedzki wyrób, także nie zawiedzie. Okiem przedsiębiorcy Volvo celuje w tę grupę nabywców, którzy zazwyczaj wybierali Audi, BMW czy Mercedesa. Ma im do zaproponowania zdecydowanie mniej oklepany od wielkiej trójki design. Auta z Goeteborga kosztują wprawdzie mniej więcej tyle ...
-
Lancia Delta 1,8 Turbojet 16V Sportronic Platinum
... na tyle dużo, że wybranie konkretnego modelu może trwać całe miesiące. Jeśli ktoś szuka frajdy z jazdy, bez wątpienia postawi na BMW serii 1. Osoby ceniące solidność i dyskretny prestiż zdecydują się na Audi A3. Zwolennicy dynamicznej linii nadwozia wybiorą pewnie Mercedesa klasy A. Z kolei ...
-
Mercedes A180 BlueEFFICIENCY 7G-DCT
... 91,2 tys. złotych. I niewątpliwie jest jednym z najdroższych kompaktów. Trzeba jednak szczerze przyznać, że konkurencja nie jest tańsza. Ba, porównywalny model BMW serii 1 kosztuje kilka tysięcy złotych drożej. Ale, jakość i prestiż muszą kosztować. Do tego nikt nie ma chyba wątpliwości. Zakup najlepiej ...
-
Volkswagen Golf 1,6 TDI CR DPF BlueMotion Technology Comfortline
... przywiązania do tradycji, ale także pewnej szkoły designu. Ewolucjoniści nowe auta rozwijają na bazie poprzednich modeli. Tak, jak w VW czy BMW. Rewolucjoniści, na gruzach starego zaczynają od nowa. Vide, Opel Astra. Za każdym razem to nowe i lepsze ma być tym, które ...
-
Mercedes A180 CDI BlueEFFICIENCY 7G-DCT
... . Nadszedł jednak moment, w którym konkurencja z Monachium i Ingolstadt przestaje spać spokojnie, bo na rynek wkroczyła niedawno zupełnie nowa odsłona najmniejszego z Mercedesów. BMW serii 1 i Audi A3 zyskują tym samym groźnego, pełnoprawnego rywala, będącego klasycznym kompaktem klasy premium. Wow! Już na pierwszy rzut oka ...
-
Fiat 500L 1,3 MultiJet Lounge
... najwyżej bratem… adoptowanym. Owszem, elementy stylistyczne sugerują związki rodzinne, ale, w naszej opinii, to tylko swobodna sugestia. Włosi poszli drogą Niemców z BMW. Najpierw reaktywowali, i to z ogromnym powodzeniem Fiata 500. Potem, tak jak Niemcy zaczęli traktować go jako bazę wyjściową do „wariacji na ...
-
Opel Adam Glam 1,4 Ecotec
... trwać do 84 miesięcy. Usługi finansowe dla Opla finansuje Getin Bank. Posłowie Designerzy Opla zapatrzyli się na kolegów po fachu z BMW i Fiata. Jedni odkurzyli Mini, drudzy 500-tkę. Opel nie bardzo miał co odkurzać, dlatego zupełnie od nowa stworzył Adama. Nazwa, chyba ...
-
Opel Cascada 2.0 CDTI
... „kilku” opcji może wywindować cenę o dobre kilkadziesiąt tysięcy. To i tak niewiele w porównaniu do znacznie droższych, potencjalnych konkurentów – Audi A5 Cabrio i BMW serii 3 Cabrio. W ofercie niemieckiego producenta jest oczywiście leasing: do 84 miesięcy, opłata wstępna od 1% do 50%, raty równe, degresywne oraz ...
-
Urodziwe Volvo V60 D5 Summum Polestar Performance
... nie tyle z dużą dokładnością, co wprost z pietyzmem. Dwa łyki arytmetyki V60 to auto klasy i wielkości Audi A4, Mercedesa klasy C czy BMW serii 3. I z tymi autami walczy o nasze portfele. Mierzy 4635 mm długości, 1865 mm szerokości, 1484 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2766 ...
-
Prestiżowy Mercedes-Benz E350 BlueTEC Cabriolet
... roku model CLK. I choć w nazwie ma „klasa E”, to tak naprawdę jest gdzieś pomiędzy klasami C i E. Na polskim rynku jego konkurentami są BMW serii 3 i Lexus IS. Z zewnątrz… Pierwsze kabriolety oznaczone jako klasa E wyjechały z polskich salonów Mercedesa późną jesienią 2009 roku. Dość szybko, bo ...
-
Volvo S60 T6 AWD R-Design Summum robi wrażenie
... słowo „wygodnie”) zmieścić w fotel. Na tylnej kanapie też miejsca nie brakuje. W mojej opinii, jest go więcej niż w Audi S4 czy BMW 335i. Jedynie Opel Insignia może się z S60 na ilość miejsca porównywać. Tylna kanapa jest zresztą równie równie jak przednie fotele ...
-
Lexus IS 250 F-Sport – piękny ze słabym sercem
... auta. Wersje za 150-180 tysięcy będę równie dobrze spełniać swoją rolę, chociaż powiem szczerze, że konkurencja jest dużo bardziej kusząca (BMW serii 3, Audi A4), a co ważniejsze sprawia więcej frajdy z jazdy. To tak jak smaczny posiłek, który powinien być nie tylko chwilową ...
-
Volvo S60 D4 Drive-E Geartronic Summum warte swojej ceny
Poszukiwania auta premium z segmentu D w Polsce przeważnie zaczynają się i kończą na jednym z trzech niemieckich liderów: Audi A4, BMW serii 3 lub Mercedesie klasy C. Krótkowzroczność czy brak realnych alternatyw? To pierwsze, zdecydowanie. Jest przecież Volvo S60, czyli jeden z najlepszych samochodów ...
-
Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 So Chic, czyli elegancja-Francja
... był anachronicznym przeżytkiem. Wydawało się, że historia modelu stała się… historią. Francuzi wskrzesili jednak jego legendę. Ale nie tak, jak BMW markę Mini czy Fiat model 500. DS5, który zadebiutował w 2011 roku we Frankfurcie, to połączenie minivana z kombi i limuzyną segmentu D – z aspiracjami ...
-
Mercedes GLA 200 CDI 7G-DCT 4MATIC
... , czy może właściwie wjechał do coraz popularniejszego segmentu kompaktowych crossoverów. GLA ma wyjątkowo trudne zadanie. O portfele, a dokładniej ich zawartość, walczy z BMW X1 i Audi Q3. Konkurencja jest obecna na rynku znacznie dłużej, więc ma już swoją stałą klientelę. Czy GLA da sobie ...
-
Mercedes V 250 BlueTEC 7G-TRONIC PLUS jak limuzyna
... sześć i tworzą obraz jakby znad samochodu. Nie jest to wprawdzie nowość, bo taki system mają już od dawna większe gabarytowo BMW czy Infiniti, ale zamontowanie go w ponad 5-metrowym Mercedesie baaaardzo ułatwia parkowanie czy manewrówkę na parkingu. Wrażenia z jazdy Auto porusza się ...
-
Volvo V40 Cross Country T4 AWD Summum wyjątkowo urodziwe
... Volvo, które po kilku latach „zadyszki” wróciło do grona producentów aut premium, celuje w tę grupę nabywców, którzy zazwyczaj wybierali Audi, BMW czy Mercedesa. Ma im do zaproponowania ciekawy design i bardzo bogate wyposażenie. Auta z Goteborga nie kosztują już mniej, niż ich niemieckie ...
-
Mazda 3 2.0 SKYACTIV w nieprzyzwoicie niskiej cenie
... dotykowo lub za pomocą touchpada umieszczonego na tunelu środkowym Ten system nazywa się Infotainment i jest podobny do iDrive stosowanego przez BMW. Obsługa jest dziecinnie prosta a nieprzeładowanie funkcjami pozwala dość szybko opanować całość bez zbędnej frustracji i ślęczenia nad tomami opasłych ksiąg obsługi ...
-
Mazda 6 2.5 SKYACTIV-G 6AT i-ELOOP SkyPASSION jeździ tak jak wygląda
... . 192 konie świetnie radzą sobie z masą „szóstki”. Mazda, pomimo tego, że skrzynia automatyczna działa nieco wolniej niż automaty Audi czy BMW, bardzo dynamicznie „zbiera” się do jazdy. Wyprzedzanie, nawet kolumny TIR-ów, to czysta przyjemność. Zawieszenie japońskiej przedstawicielki segmentu D jest raczej sportowe ...
-
Urodziwe Infiniti Q50 2.0T 7AT RWD
... , że następca G37 trafi do Europy. I bardzo dobrze! Q50 to w mojej opinii najładniejsze auto w swoje klasie! Urodą przebija i Mercedesa klasy C, i BMW serii 3, nie wspominając już o Audi A4… Elegancko poprowadzona linia nadwozia jest bardzo „energetyczna”. Groźnie i nieco sportowo prezentuje się długa maska ...
-
Egzotyczny SsangYong Rodius 2.0 e-XDi E-Tronic 4WD Sapphire
... budzi najmniejszych zastrzeżeń. Tylna część karoserii stała się natomiast znaczniej mniej… awangardowa. Całkiem fajnie prezentujące się lampy (przypominające nieco SUV-y BMW), przyciemniona szyba odpowiednich rozmiarów i kilka przetłoczeń – niby niewiele, ale tyle w zupełności wystarczy, by móc zwracać na siebie uwagę i nie wywoływać ...
-
Renault Megane GT 220 to istny dzikus
... km. Powolna jazda (ok 90 km/h) bez przyspieszania odwdzięcza się spalaniem na poziomie 7,6 - 8,5 litra na 100 km. Biorąc pod uwagę BMW 435i o mocy 306 KM, którego test niebawem opublikuję na naszej stronie, Megane jest zwykłym pijakiem. Podsumowanie Jazda Megane Grandtour GT ...
-
MINI Cooper - maluch z charakterem
... , że za kilka lat plastiki nie będą grały własnej melodii. Duży plus należy się również za dopracowany system multimedialny pochodzący z BMW. Fotele wzorowo podpierają podczas szybkich zmian toru jazdy. Mają regulowane długości siedzisk, co ułatwia podparcie nóg, ale nie da się ...
-
Mercedes CLS jak dobre wino
... każdy liczący się producent aut Premium ma w swojej ofercie 4-drzwiowe coupe i każde z nich, czy to spojrzymy na Audi A5, A7, BMW 4 czy wreszcie CLS-a lub mniejsze CLA, cieszy się ogromną popularnością. CLS bardzo dobrze radzi sobie z upływem czasu, lecz pomógł w tym ...
-
Hyundai i30 Wagon 1.4 MPI Classic Plus dla wymagającego klienta
... z innych marek, ale patrząc na tył II generacji i30 nie mamy dość nachalnego wrażenia, że ktoś zespawał przód Hyundaia i tył BMW. A co do zapożyczeń, to w klasie aut kompaktowych, to przecież trzeba się uczyć od najlepszych. A Hyundai wciąż chce się uczyć. … i we ...
-
Lexus GS 300 h - kilometry odprężenia
... identyfikację marki z daleka. Według mnie to nietrafiony chwyt marketingowy, ponieważ GS nie przypomina innego samochodu (chociaż może trochę tył z serii 7 BMW?). Mimo to za autem oglądało się sporo osób, a dla mnie najciekawszym elementem nadwozia był tylny dyfuzor z atrapami końcówek rur wydechowych ...
-
Ford Mustang - warto było czekać
... jednak dołożymy 21 tysięcy do podstawy, wyjedziemy z salonu Mustangiem z wolnossącym silnikiem V8 o pojemności 5 litrów, a to daje pod rozwagę sens zakupu BMW M4, Lexusa RC-F czy Mercedesa C63-AMG za grubo ponad dwa razy więcej. Uważacie, że przesadzam? To umówicie się w Fordzie na ...
-
Renault Laguna Coupe 2.0 dCi 178KM to prawdziwy biały kruk
... . Renault już od jakiegoś czasu montuje pokrętło między siedzeniami. Nie jest ono co prawda tak rozbudowane, jak to w systemie i-Drive BMW, ale to nie przeszkadza – ważne, że dobrze reaguje na polecenia kierowcy; trasę w nawigacji ustawia się dość łatwo, a sama nawigacja jest ...