-
Nietuzinkowy DS 3 1.6 THP Be Chic
... kosztuje 85 900 zł. Niektórzy z pewnością stwierdzą, że to dużo, ale jeśli spojrzą na cenniki konkurentów premium, czyli MINI Coopera i Audi A1, to szybko zweryfikują własne zdanie... Osoby zainteresowane zakupem DS-a mogą zdecydować się na jeden z pięciu wariantów kredytowych: kredyt z miesięcznymi ...
-
Infiniti Q30 S 2.2D AWD Sport - weekend na Podlasiu
... z tutejszym automatem. Jest ładny, zarówno wewnątrz, jak i w środku. Ma dobre wyposażenie i nie jest wyborem tak oczywistym, jak konkurencja spod znaku Audi, BMW czy chociażby właśnie Mercedesa. Ze swoją ceną na poziomie 185 tysięcy za tak wyposażony egzemplarz, z napędem AWD, sportowym pakietem ...
-
Honda Civic Type R 2.0T 310 KM – pakt z diabłem
... Honda nie zdecydowała się na dołączenie do grupy szybkich hatchbacków z napędem na cztery koła. A więc Type R nie stanie obok Golfa R, Audi RS3, czy wspomnianego Mercedesa A45 AMG i Focusa RS. Może za to przybić sobie piątkę z Leonem Cuprą, Megane RS, Peugeotem 308 ...
-
Dacia Dokker 1.2 TCE zaskakuje płynnością
... Mikołaj, ty to masz życie. Najpierw Focus RS, potem Civic Type R, po drodze jakieś Audi RS i BMW kabrio… najeździsz się tymi fajnymi wozami! – powiedział do mnie kolega, nie ukrywając zazdrości. – Faktycznie, nie narzekam – zgodziłem się, ...
-
Mercedes-Benz E 220 d nie ma słabych stron
... , ponieważ coraz większe grono klientów decyduje się na propozycje japońskie, szwedzkie, a nawet koreańskie. Poza tym, wkrótce pojawią się kolejne generacje Audi A6 i BMW serii 5 (bawarskie auto zostało już pokazane). Gwiazda Stuttgartu musiała więc stworzyć taką E-Klasę, która nie ma słabych stron ...
-
Volkswagen Touareg 3.0 TDI 4MOTION Perfectline R-Style
... czele „volkswagenowej” floty oferowanej w Europie. Rywale? Oj, kilku ma. I to bardzo mocnych. BMW X5, Mercedes GLE i dwóch, wewnątrz koncernowych, czyli Audi Q7 i Porsche Cayenne. Jak prezentuje się na tle konkurencji? Na pewno nie stoi na straconej pozycji, ale… Z zewnątrz… Cudów nie ...
-
Renault Grand Scenic został przeciętniakiem?
... się kierunek, w którym idzie design samochodów Renault. Lubię różnorodność i ciekawe rozwiązania, dlatego podobają mi się np. Citroeny i Infiniti, a niekoniecznie Ople i Audi. Renault ma w sobie coś z nowoczesnej awangardy i nie można zarzucić mu podobieństwa do niczego innego. Dodatkowo Scenic, mimo takiego wyglądu, oferuje ...
-
BMW 330xi. Szyty na miarę
... na tym dobrze. Po trzecie, wnętrze. OK, może w kwestii stylistyki nie jest tak różowo. Doceniam minimalistyczne dążenia projektantów, ale – niestety – Audi w nowej A4 postawiło poprzeczkę o wiele wyżej. Na szczęście nie stylistyka jest najważniejsza. Bardziej liczy się to, jak można w tym wnętrzu ...
-
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 4x4 Style
... . Sprint do pierwszej setki trwa zaledwie 5,8 sekundy, a wskazówka prędkościomierza kończy podróż dopiero przy 250 km/h. Jakież było zdziwienie pewnego Pana w Audi S4 (generacja B8), gdy dowiedział się, że to seryjny egzemplarz bez żadnych modyfikacji, któremu jego usportowiony wóz nie mógł uciec ...
-
Volvo V90 Cross Country - na szczudłach
... dodatkowo końcowa wartość w cenniku winduje aż do 330 tysięcy złotych. Zanim zdążycie zrobić okrzyk rozczarowania dopowiem jedynie, że niemiecka konkurencja (Audi A6 Allroad lub Mercedes Klasy E All Terrain) jest jeszcze droższa. Spokojnie o 10 – 15 procent, a nie wiem czy o tyle przebije szwedzko-chińską ...
-
Volvo XC90 D5 Inscription - gdyby Ikea robiła meble z drewna tekowego…
... jest skórą, drewno drewnem, a aluminium… zgadnijcie… – oczywiście aluminium. Konkurencja ma z Volvo naprawdę ciężki orzech do zgryzienia, i tak naprawdę chyba tylko Audi może równać się z tym wnętrzem pod względem jakości wykonania. Nic dziwnego, za projekt kokpitu, dobór materiałów i cały ten kunszt odpowiada ...
-
Infiniti Q50 S Hybrid - nie tylko Europa
Mercedes, BMW, Audi to święta trójca marek Premium. A co z Infiniti? Po sprawdzeniu Q50 w wersji benzynowej oraz wysokoprężnej w nasze ręce w końcu wpada hybrydowa odmiana ...
-
Hyundai Ioniq Hybrid Premium - im dalej w las tym fajniej
... i lekko drapieżnie, a dzięki temu, że pozbawiono go wszelkich kratek doprowadzających powietrze – także dość awangardowo. Ledowe ramki w światłach przypominają nieco te z Audi. Bok to już jednak zupełnie inna szkoła designu. Tu kłania się projekt poprzedniego Hyundaia i30. Jest nudno, dość sztampowo, ale ...
-
Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Highline. Normalny kompakt
... sterowanie gestami (np. przerzucanie piosenki). Kolejnym elementem "nowego świata" jest wyświetlacz, który wygryzł analogowe zegary. Znam go z większych modeli VW i Audi, dlatego trudno mówić o zaskoczeniu. Zresztą, nawet przy pierwszym kontakcie nie można mówić o takich odczuciach. Został naprawdę świetnie dopracowany, dlatego mimo ...
-
Volvo V60 2.0t 367 KM Polestar - cichy zabójca
... o rok starszy. Czy to źle? To zależy. Jeżeli lubicie tabletową technologię i ultranowoczesną sylwetkę auta to pewnie pójdziecie do salonów Mercedesa, Audi albo BMW. Volvo jest bardziej ponadczasowe i sprawia wrażenie już od pierwszej minuty, że może być waszym kompanem przez lata. Z zewnątrz ...
-
Mercedes E 220d Kombi - zamiast SUV-a
... we wnętrzu kosztują kolejnych kilka tysięcy. Cennik E 220d Kombi startuje od 210 900 zł. Drogo? Oczywiście. Ale konkurenci spod znaku Audi, BMW czy Volvo nie są tańsi. A kto jest lepszy? Wszyscy są świetni. Różnice między tymi samochodami nie są wielkie i zazwyczaj ...
-
Seat Leon Cupra 300 KM - coraz lepszy
... wyższy słychać fajny pomruk, a przy redukcjach i odpuszczaniu gazu piękny bulgot. Dla mnie to idealny kompromis, bo Seat wziął co dobre z Audi i VW. Jeśli jesteście fanami takiego dźwięku to elektryczny szyberdach musicie wziąć w pakiecie – idealnie wtedy słychać to o czym mówię (testowy egzemplarz ...
-
SsangYong Rexton G4 2.2d kontra Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD
... ok. W pełni dotykowy ekran jest czytelny i szybki. Może odstaje, tak jak wygląd i jakość spasowania, od tego, co proponują Volvo czy Audi, ale to nieważne. W Jeepie na pewno jest jakoś. Podróżuje się w hiperwygodnych fotelach, wnętrze jest świetnie wyciszone, jednostka sterująca audio w połączeniu ...
-
Mercedes S560L 4Matic. Szczyt szczytów
... , jeśli można to tak ująć. Na tle do bólu minimalistycznych kokpitów BMW serii 7, czy – zwłaszcza – przeładowanego ekranami, kosmicznego wnętrza nowego Audi A8, deska S-klasy wygląda tradycyjnie. Są tu oczywiście wielkie ekrany – od systemu multimedialnego i ten zastępujący zegary. Ale jest też klasyczny ...
-
Infiniti Q50S Hybrid AWD Sport Tech - hybryda z charakterem
... z elegancją godną samochodów o prestiżowym charakterze. I takie zestawienie musi się podobać. Wielu fanów motoryzacji podnieca się "ekranizacją", jaką znajdziemy w najnowszych modelach Audi. Infiniti Q50 miało jednak dwa wyświetlacze na konsoli centralnej już w 2013 roku, czyli w chwili debiutu. Jeden z nich odpowiada za multimedia ...
-
Infiniti Q60S 3.0t AWD Sport
... sam, jak w Q50. Co ciekawe, na konsoli centralnej znajdziemy dwa ekrany dotykowe - jeden pod drugim. Teraz podobny układ zaczęło stosować Audi i wszyscy się zachwycają stylistyką high-tech... Zegary są jednak analogowe, co jest ukłonem w stronę konserwatywnej klienteli. Warto zaznaczyć, że mają proste ...
-
Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD Excellence - elitarny
... jest w azjatyckich rękach, nie mogło zabraknąć wersji przeznaczonej dla bardzo zamożnych. Pytanie tylko, czy zamienią oni swojego Mercedesa-AMG GLS czy Audi SQ7 na Volvo z 2-litrowym silnikiem? XC90 nowej generacji to auto dopieszczone w każdym calu. Szwedzi w chińskich rękach poszli daleko w stronę ekologicznych ...
-
BMW 220d Gran Coupe trzyma poziom
... , że „Dwójka” po raz pierwszy w historii dostępna jest jako czterodrzwiowe coupe. To oznacza, że rywalizuje z takimi tuzami, jak Mercedes-Benz CLA i Audi A3 Limousine. Pod względem stylistycznym na pewno wyróżnia się z tłumu. Sylwetka auta łączy obłości z ostrymi liniami, co może się podobać ...
-
Zjawiskowa Alfa Romeo Giulia Veloce TI
... wersji listą opcji. A ta jest bogata i może wywindować wydatek do niemal 300 tysięcy. Czy to okazja? Nie, ale najwięksi konkurenci (Audi, BMW, Mercedes) są dostępni w podobnych, często delikatnie większych pieniądzach. Dlaczego więc Alfa Romeo nie sprzedaje się tak dobrze, jak niemieccy ...
-
Peugeot 2008 1.2 PureTech GT chce sięgnąć klasy premium
... oczywiście cyfrowe. Co ciekawe, oferują motyw 3D, który nie jest jeszcze często spotykany. Przykładowo, to rozwiązanie znajdziemy w najnowszej Klasie S, ale w Audi A8 – już nie. Warto dodać, że wszystkie wyświetlenia informacje i wskazania podawane są w sposób czytelny. Nie można również narzekać na płynność ...
-
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo A9 Business Elegance: rozsądne kombi
... kombi klasy średniej. Do pięciu metrów długości brakuje mu zaledwie 1,4 centymetra. Nie brzmi przekonująco? To dodam, że BMW serii 5 Touring, Audi A6 Avant i Mercedes-Benz Klasy E Kombi są krótsze. Poważnie. Projektanci Opla postawili na gabaryty i wydaje się, że w tym szaleństwie jest metoda ...
-
Peugeot 308 Hybrid 225 GT Pack. Kompakt klasy premium?
... , dlatego można mówić o pewnym postępie. Pod względem jakościowym to wysoka półka. Według mnie materiały wykończeniowe nie są gorsze, niż w kompaktowych Audi i BMW. Większość tworzyw wokół kierowcy ma miękką fakturę. Do tego dochodzą ładne dekory, które tworzą spójną całość z resztą anturażu. Dobrze ...
-
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG podbije Europę?
... wygląda więc dynamicznie i ma w sobie stylistyczne cechy coupe. A klienci to lubią, co potwierdza popyt na takie twory, jak BMW X6 i Audi Q8. W segmencie B nie ma jednak takich wariacji nadwoziowych. Niemiecki pojazd jest więc klasowym pionierem, co może mu wyjść na zdrowie ...
-
CUPRA Formentor VZ świetnie się sprzedaje
... 216 900 złotych. To jednak nie koniec cennika. Za blisko 325 tysięcy można kupić wariację 390-konną opartą na pięciocylindrowym silniku z Audi RS3. Wachlarz możliwości jest więc szeroki. Czy warto postawić na Formentora? Zdecydowanie tak. Nie ma aut doskonałych, ale hiszpański SUV ...
-
Jaguar XF P300 odporny na upływ czasu
... model ma w sobie elegancki sznyt, którego można oczekiwać od pojazdów tego segmentu. Pokuszę się nawet o stwierdzenie, że wygląda lepiej, niż Audi A6 i BMW Serii 5. Poważnie. Wiem, że gusta są różne, ale nietrudno odnieść wrażenie, że ten kocur jest po prostu „jakiś ...
-
DS 4 Cross E-Tense dla tych, którzy chcą się wyróżniać
... dobrze spasowane. Znaczna ich część została pokryta skórą i starannymi szwami. Do tego dochodzą podwójne tonacje kolorystyczne, które ożywiają wnętrze. Ani Audi, ani BMW nie oferują równie dobrze wykonanej kabiny. Fotele wyglądają godnie i tak też goszczą swoich użytkowników. Co ważne, oba są ...
-
Jaguar F-Pace SVR bezkonkurencyjny w swoim segmencie
... więc do rzeczy. Oto Jaguar F-Pace SVR, czyli topowe wydanie brytyjskiego SUV-a klasy średniej. Jego największymi konkurentami są BMW X3, Audi Q5 i Mercedesa GLC. Flagowe wydanie wydaje się jednak poza zasięgiem wspomnianych aut. Ale o tym za chwilę. Pod względem stylistycznym jest ...
-
Peugeot 508 SW Plug-in Hybrid 225 z długą listą zalet
... do ciała, ale nie na tyle, by uwierało w którymkolwiek miejscu. Uwagę zwracają bardzo dobre materiały wykończeniowe. Pozwolę sobie stwierdzić, że w Audi A4 najnowszej generacji użyto gorszych tworzyw. Poza tym, spasowanie też zasługuje na pozytywną ocenę. Francuzi zadbali także o detale. Dysze nawiewu ...
-
Volvo XC60 T8 eAWD Polestar Engineered, czyli auto kompletne
... rywalem. I to też ma znaczenie. Pod względem gabarytów nie ma mowy o anomaliach. Liczby potwierdzają, że ten samochód rywalizuje z Lexusem NX-em, Audi Q5 czy Mercedesem GLC. Prezentowany SUV ma 4708 milimetrów długości, 1902 milimetry szerokości oraz 1651 milimetrów wysokości. Jego rozstaw osi ...
-
DS 4 mHEV, biżuteryjny design i awangardowe wnętrze
... z jakimikolwiek konkurentem. Duża dawka indywidualizmu sprawia, że kompaktowy hatchback premium zachęca do bliższego poznania. Tak, to DS 4, czyli francuski odpowiednik Audi A3, Mercedesa Klasy A i BMW Serii 1. Jak widać, wygląda ciekawiej od swoich rywali, ale z jakiegoś powodu nie jest codziennym widokiem na ...