-
Ile kosztuje ubezpieczenie „hybrydy” lub „elektryka”?
Na polskich drogach coraz częściej pojawiają się hybrydy i pojazdy elektryczne, a plan Rozwoju Elektromobilności zakłada, że do końca 2025 sprzedaż pojazdów z elektrycznym napędem osiągnie poziom 1 mln. Właściciele nowoczesnych pojazdów muszą być jednak przygotowani na dość wysokie koszty polisy ubezpieczeniowej. ...
-
1 mln aut elektrycznych to na razie utopia
... na EV nie przekonują przedsiębiorców do przejścia na elektromobilną flotę - Wizja miliona aut elektrycznych (EV) jeżdżących po polskich drogach już w 2025 roku, jest bardzo ambitna i bez rozbudowanego systemu zachęt, może okazać się skazana na porażkę. Tym bardziej, jeśli elektromobilnością nie zaciekawimy ...
-
Car sharing wspomoże elektromobilność?
... ramach usługodawcy nie uczynili ze swojej działalności głównego źródła dochodu. Mimo tego prognozowane zyski wygenerowane w ramach ekonomii współdzielenia sięgną do 2025 roku 335 miliardów dolarów. Komercjalizacja ekonomii współdzielenia może dać dostawcom samochodów na minuty wymierne korzyści. W tej chwili w dziewięciu polskich miastach ...
-
Czas na autonomiczne samochody dostawcze?
... do współpracy, nie wzięła się znikąd. Firma consultingowa McKinsey & Company prognozuje, że jedna trzecia samochodów ciężarowych zjeżdżających z linii produkcyjnych do 2025 będzie wysoce autonomiczna. O dominację na wschodzącym rynku pojazdów autonomicznych walczy niewielka grupa firm. Większość z nich dąży do wyeliminowania czynnika ludzkiego ...
-
Czy elektromobilność na pewno jest bezpieczna?
... jest ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Zgodnie z jej założeniami, do końca 2020 r. w Polsce ma powstać m.in. 6 tys. punktów ładowania samochodów elektrycznych. W 2025 roku ma jeździć 300 tys. aut elektrycznych. Pierwszy e-pojazd polskiej produkcji ma zjechać z linii fabrycznej na przełomie 2022 i 2023 roku ...
-
Nowa mobilność. Jak regulować i ubezpieczać UTO?
... omówiono przy okazji panelu „Nowa miejska mobilność. Co oznacza dla ubezpieczeń?” na VII Kongresie PIU. Jak wynika z danych ONZ, do 2025 roku liczba ludności zamieszkującej miasta ma powiększyć się o niemal 10%. To potwierdza słuszność założenia o rosnącej rzeszy osób poszukujących sposobów na ...
-
Samochody elektryczne w końcu ruszyły
... w 2022 roku. Autorzy BNEF podają, że kluczowy jest tutaj koszt wytworzenia akumulatorów, które jeszcze w 2015 roku stanowiły 57% wartości elektroauta, a w 2025 będzie to zaledwie 20% . I chociaż dużą rolę w tym procesie odegrają zmieniające się ceny surowców oraz skala popytu na nie, to ...
-
5 trendów technologicznych w branży automotive
... domami zostaną zastąpione przez parkhouse’y, w których auta będą pozostawiane na noc. Według prognoz KPMG tego typu technologie sprawią, że do 2025 r. 50 proc. indywidualnych właścicieli samochodów nie będzie chciało korzystać z auta jako właściciel, co przyczyni się do zrewolucjonizowania rynku motoryzacyjnego. „Przemysł ...
-
Jak technologia 5G zmieni motoryzację?
... Polski? Sama technologia jest już w Polsce dostępna, ale konieczne jest jeszcze przydzielenie odpowiednich pasm i częstotliwości. Komisja Europejska oczekuje, że do 2025 r. kraje członkowskie będą posiadać szerokie pokrycie siecią 5G. W Polsce pierwszym miastem z niej korzystającym będzie Łódź. Jeżeli plany wprowadzenia nowej technologii ...
-
Elektromobilność nie na drogach, ale w polu
... około 90 tysięcy złotych. Problemem jest także infrastruktura, której w zasadzie brak. Stacji ładowania jest w Polsce niewiele ponad 700. Z zapowiadanego na 2025 rok miliona elektryków robi się już powoli 300 tysięcy, a i to jest wariant bardzo optymistyczny. Patrząc na tempo wzrostu liczby pojazdów ...
-
Ile za ile? Ile kosztuje budowa dróg?
... drogi publiczne w Polsce przewyższyły 24,13 mld zł. Według GDDKiA, w ramach realizacji założeń Programu Budowy Dróg Krajowych 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) ogłoszono już 176 przetargów na roboty drogowe, w następstwie których ma powstać 2257,9 km nowych dróg. Podpisane 165 umów obejmuje realizację ...
-
Powstanie 100 tys. punktów ładowania samochodów elektrycznych?
... w Polsce - mówi dyrektor zarządzający PSPA. Według Polish EV Outlook 2019, przy założeniu optymalnego wykorzystania środków z FNT, park pojazdów elektrycznych w Polsce w 2025 r. może wynieść 298,6 tys. sztuk, przy liczbie publicznie dostępnych punktów ładowania 29,9 tys. Według estymacji, opartej na liczbie rejestrowanych pojazdów ...
-
Na cyfrowym rozwoju skorzysta ASO. Aftermarket w tyle
... lub też nie będą mogły tego robić. Rozwój technologiczny i cyfryzacja sektora motoryzacyjnego postępują wręcz w błyskawicznym tempie. Prognozy zakładają, że do 2025 roku aż 70% pojazdów będzie miało dostęp do internetu, co oznacza m.in. możliwość wymiany danych pomiędzy pojazdem a innym urządzeniem, infrastrukturą ...
-
Co czeka polski transport drogowy w 2020 roku?
... uwagę – twierdzi Kamil Wolański. Ekologia Założenia UE wskazują, że emisja CO2 przez pojazdy ciężarowe powinna zostać ograniczona o 15 proc. do 2025 roku, zatem z pewnością nadchodzący rok przyniesie wiele obostrzeń dla tych ciężarówek, które najbardziej zanieczyszczają środowisko. Niższe opłaty drogowe mają zachęcić ...
-
Samochód elektryczny z dopłatą już wkrótce. Na ile starczy pieniędzy?
... w 2020 roku w Polsce zostanie zarejestrowanych 44,6 tys. aut elektrycznych, a ich łączna liczba na polskich drogach zbliży się do 77 tysięcy. W 2025 miał być osiągnięty cel miliona aut elektrycznych w Polsce, choć z tej projekcji rząd już dawno się wycofał.. Gdyby elektryków miało przybywać ...
-
W samochody elektryczne przesiądziemy się już za 10 lat?
... nad zmniejszaniem emisji z silników wewnętrznego spalania. Mamy postanowienie, że spełnimy normy emisji od pierwszego dnia wejścia w życie nowych przepisów. Do 2025 roku każdy model marek Citroen, DS, Opel i Peugeot oferowany w Europie będzie miał swój zelektryfikowany wariant – mówi Paweł Wideł, Public Affairs ...
-
Polski samochód elektryczny okiem eksperta: Izera będzie miała pod górę
... 2023 r. planuje oferować 25 zelektryfikowanych modeli. Pojazdy całkowicie elektryczne (BEV) będą stanowiły ponad połowę z nich. Z kolei Hyundai Motor Group, do 2025 r. zamierza wprowadzić do oferty 44 modele niskoemisyjne, w tym 23 BEV. Portfolio Grupy Renault do 2022 r. ma obejmować osiem modeli w pełni ...
-
3 warunki, które należy spełnić, aby samochody elektryczne stały się popularne
... ładowaniu sięgać będzie co najmniej 469 km. Jeżeli wszystkie z wymienionych warunków zostaną spełnione, można z dużą dozą prawdopodobieństwa zakładać, że do 2025 roku roczna wartość rynku pojazdów elektrycznych osiągnie 367 miliardów USD - czytamy w komunikacie firmy Castrol. A oto, jak prezentują się szczegółowe wnioski ...
-
Od nowinki po "must have" w transporcie. W czym pomaga nawigacja GPS?
... ten system odgrywa kluczową rolę w postępującej cyfryzacji transportu. Potwierdza to opracowanie Roland Berger FreightTech White Paper 2020, wg którego po 2025 roku możemy spodziewać się dodatkowego zwiększenia roli zintegrowanych systemów IT zarządzających przewozami. Autorzy opracowania sugerują, że odpowiednie inwestycje w software przełożą ...
-
Co 3. Polak rozważa zakup samochodu elektrycznego
... redukcję ceny katalogowej zapewniają dotacje ze środków NFOŚiGW, a w przekroju większości segmentów koszty nabycia pojazdów elektrycznych i spalinowych ulegną wyrównaniu maksymalnie do 2025 r. – mówi Albert Kania, Senior New Mobility Manager PSPA. Ładowanie bez przeszkód Wraz z rozwojem technologii obserwujemy trend polegający na spadku ...
-
Samochody elektryczne: 14-krotny wzrost w 3 lata
... koncernów motoryzacyjnych. W scenariuszu realistycznym, zakładającym kontynuację subsydiów w postaci dotacji z NFOŚiGW z programu „Mój Elektryk”, polski park samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) w roku 2025 może liczyć ok. 290 tys. szt. Na rynek wciąż negatywnie oddziałuje niedobór półprzewodników oraz podwyżki cen surowców takich jak stal ...
-
Pojazdy elektryczne wymuszają zmiany w energetyce
... na jedną publiczną stację ładowania w danym obszarze powinno przypadać maksymalnie 10 pojazdów elektrycznych, a jej celem jest ponad 1 mln stacji do 2025 roku. Podkreśla to, jak trudna droga jest przed nami. Sektor powinien ponadto zwiększyć inwestycje, aby rozwiązać problem ograniczonej podaży litu ...
-
Czy polski transport drogowy jest gotowy na zieloną transformację?
... ETS 2 i jego realnych konsekwencji dla branży TSL. A czasu jest niewiele – zgodnie z przewidywaniami, nowy system handlu emisjami ma wejść w życie 1 stycznia 2025 roku. Marząc o BEV-ie Czy całkowite przekształcenie flot ze spalinowych na bardziej przyjazne środowisku jest możliwe do 2035 roku? Na tę ...
-
Elektromobilność w Polsce, nowe inwestycje i miejsca pracy
Wprawdzie od miliona samochodów elektrycznych poruszających się po rodzimych drogach dzieli nas jeszcze bardzo wiele, to jednak nie oznacza to, że polska elektromobilność póki co skazana jest na przegraną. Przeciwnie - wiele wskazuje na to, że mamy realną szansę na odegranie dość znaczącej roli w rozwoju sektora e-mobility. Do tego potrzebni będą ...
-
Elektromobilność: samochody elektryczne w oczekiwaniu na 10-krotny wzrost
... , osobowych BEV jak w Belgii, Hiszpanii, czy we Włoszech w 2022 r. osiągniemy już w 2024 r., natomiast do ubiegłorocznego wyniku Niderlandów zbliżymy się w 2025 r. – mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA. Najbardziej kompleksowa analiza sektora elektromobilności w Polsce Obok danych dotyczących rynku samochodów osobowych i dostawczych treść ...
-
Co hamuje sprzedaż samochodów elektrycznych?
... Europejczycy przestawią się wyłącznie na użytkowanie samochodów elektrycznych to powstanie ich ponad milion. Tylko sam przemysł produkcji baterii potrzebuje, do 2025 roku, 800 tysięcy wykwalifikowanych pracowników. O badaniu Badanie „Six essentials for mainstream EV adoption” przeprowadzono, po raz kolejny, we współpracy EY ...
-
Pojazdy elektryczne, czyli Europa kontra Chiny
... zostaną wyprodukowane przez firmę chińską, amerykańską czy europejską. Patrząc na plany produkcyjne europejskich i amerykańskich producentów samochodów można stwierdzić, że do 2025 roku w Europie pojawi się co najmniej 11 nowych pojazdów BEV dla rynku masowego, produkowanych w Chinach, a kolejnych trzech chińskich producentów samochodów ...
-
Elektromobilność w Polsce: są szanse na 1 mln samochodów elektrycznych?
... spełnieniu odpowiednich warunków udział samochodów całkowicie elektrycznych na polskim rynku nowych pojazdów osobowych może wzrosnąć z zaledwie 3,6% w 2023 r. do prawie 12% w 2025 r. i ok. 22% w roku 2030. W konsekwencji za niecałe 7 lat park BEV o DMC do 3,5 t będzie liczyć w naszym kraju ponad 840 tys. szt ...
-
Budżet programu "Mój Elektryk" na wyczerpaniu
... ścieżki bankowej programu „Mój elektryk” pozostało zaledwie 3% alokacji. Realizacja programu do oficjalnie wyznaczonego terminu w zakresie kwalifikowalności kosztów, tj. do końca 2025 r., wymaga zatem pilnego podwyższenia budżetu. Aby utrzymać tempo wzrostu na rynku e-mobility, konieczna jest kontynuacja subsydiów. Świadczą o tym przykłady innych ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w I poł. 2024
... w Polsce programu dopłat do samochodów zeroemisyjnych „Mój Elektryk”, konieczne jest jednak kontynuowanie tego programu w kolejnych latach. Zdaniem ekspertów, w roku 2025 spodziewany jest dodatkowy bodziec stymulujący sprzedaż aut elektrycznych w Polsce, w związku z planowanym uruchomieniem nowego programu dopłat z funduszu KPO. Przykłady z innych ...
-
Licznik elektromobilności VII 2024. Program Mój elektryk zawieszony
... być adresowany do osób fizycznych. Zawieszenie przyjmowania wniosków przyniesie niekorzystne skutki rynkowe. NFOŚIGW zapowiedział co prawda powrót do ścieżki leasingowej w 2025 r., jednak zakładamy, że w oczekiwaniu na formalne wznowienie naboru firmy do końca b.r. mogą wstrzymywać decyzje o nabywaniu samochodów elektrycznych – mówi Jan Wiśniewski ...
-
Jak działają strefy niskich emisji w Europie?
... podstawie emisji z pojazdów silnikowych, są jednym z podstawowych środków ochrony powietrza w europejskich miastach. Pierwsze z nich pojawiły się dwie dekady temu, a do 2025 roku w Europie będzie funkcjonować 507 stref LEZ, co oznacza wzrost o 58% w porównaniu do czerwca 2022 roku. W każdym z krajów, w których ustanowiono ...
-
Firmy transportowe aż 56 dni pod lupą inspekcji od 31 grudnia 2024
... grudnia br. kierowca nie ma obowiązku trzymania wydruków z tachografów powyżej 28 dni i może je legalnie usunąć. Niemniej jednak od 1 stycznia 2025 roku może zdarzyć się sytuacja, że inspektor będzie chciał zweryfikować wydruki z ostatnich 56 dni, czyli z grudnia i listopada. Choć służby kontrolne ...
-
Najbardziej zatłoczone miasta świata: Wrocław i Łódź na szczycie rankingu
... pozwalają urbanistom zrozumieć te czynniki, aby mogli projektować miasta, które łączą mobilność, bezpieczeństwo i dostępność - dodaje Schäffer. TomTom Traffic Index 2025 – wyniki Polskie miasta z najdłuższym, średnim czasem pokonania 10 km w godzinach szczytu Wrocław - 28:56 Poznań - 27:04 Łódź - 26:06 ...
1 2