Peugeot 308
2013-10-09 12:44
Przeczytaj także: Peugeot 308 SW trafi do salonów w połowie czerwca
Wiosną przyszłego roku do oferty dołączą kolejne jednostki napędowe i nowe automatyczne skrzynie biegów:
- 1.2 e-THP 81 kW - 110 KM – z manualną 5-przełożeniową skrzynią biegów
- 1.2 e-THP 96 kW - 130 KM – z manualną 6-przełożeniową skrzynią biegów
- 1.2 e-THP 96 kW - 130 KM – z automatyczną 6-przełożeniową skrzynią biegów
- 1.6 BlueHDi 88 kW 120 KM – z manualną 6-przełożeniową skrzynią biegów
- 2.0 BlueHDi 110 kW - 150 KM – z manualną 6-przełożeniową skrzynią biegów
- 2.0 BlueHDi 110 kW - 150 KM – z manualną 6-przełożeniową skrzynią biegów
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 - widok z boku
Premiera pozwoliła nam na dokładniejsze poznanie dwóch wariantów silnikowych zintegrowanych z topowym wyposażeniem Allure: 1.6 e-HDI (115 KM) oraz 1.6 THP (156 KM). Zacznijmy od tego pierwszego. Dzięki wysokiemu momentowi (270 Nm) francuskie auto bardzo sprawnie przyspieszało w każdym zakresie obrotów. Co istotne, praca diesla była praktycznie niesłyszalna. W pierwszych jazdach brały udział egzemplarze z „zerowym” przebiegiem, dlatego średnie zużycie paliwa wynoszące 6,5 litra na dystansie 80 km należy uznać za bardzo dobry rezultat. Tym bardziej, że nikt w takich sytuacjach nie próbuje być oszczędny… 156-konna benzyna również połączona z 6-biegową skrzynią manualną była jeszcze bardziej charakterna – w tym przypadku sprint do setki zajmował 8 sekund, a prędkość maksymalna wynosiła 215 km/h. Całkiem nieźle. Dość „wyraźne” traktowanie pedału gazu zaowocowało spalaniem na poziomie 8 litrów.
Bez warunku na wersję silnikową, właściwości jezdne nowej „TrzystaÓsemki” to ogromny krok naprzód. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny, dzięki czemu każdy ruch kierownicą „trafia” na przednie koła błyskawicznie. Do tego dochodzi dobrze zestrojone zawieszenie utrzymujące auto w „odpowiedniej pozycji” nawet w skrajnych sytuacjach. Temperament auta (a raczej kierowcy…) studzi czuły układ ESP, który nie preferuje sportowych wrażeń. Może to i dobrze… A jak jest z komfortem? Pokonywane przez nas odcinki nie były zbyt „dziurawe”, dlatego trudno stwierdzić, czy auto dobrze tłumi nierówności. Na tę chwilę możemy z ręką na sercu oznajmić, że na gładkiej nawierzchni nowy Peugeot 308 spisuje się bardzo dobrze. Z pewnością przyszły test powie nam nieco więcej.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 - ceny katalogowe
Kilka słów o cenach. Podstawowy wariant (1.2 VTi Access) to wydatek minimum 59 900 zł. Najmocniejsza jednostka benzynowa (dostępna tylko z najbogatszym wyposażeniem) kosztuje natomiast 83 200 zł. Ceny 115-konnego diesla rozpoczynają się od 80 900 zł (Active) i 87 400 zł (Allure). Mimo świeżości i znacznie bardziej zaawansowanej technologii niż w przypadku poprzednika, francuska marka nie przesadziła z wyceną swojego produktu.
Jaki jest nowy Peugeot 308? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ w zawodowy sposób łączy ze sobą francuski styl, niemiecką solidność i japoński minimalizm. Czy taka kompilacja spodoba się klientom? Nie mamy co do tego żadnych wątpliwości.
Przeczytaj także:
Stylowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6 Allure
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Więcej na ten temat:
Peugeot, Peugeot 308, testy samochodów, samochody, auta, nowe modele samochodów
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)