Peugeot 308
2013-10-09 12:44
Peugeot 308, widok z przodu © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Peugeot 308 SW trafi do salonów w połowie czerwca
Zacznijmy od urody. Nowy przedstawiciel segmentu C ma bardzo zachowawczy design, który spodoba się przede wszystkim konserwatywnej klienteli. To jednak nie oznacza, że wygląda nieciekawie. Wręcz przeciwnie! Charakterystyczna francuska dbałość o detale sprawia, że jest na czym zawiesić oko. Chromowany grill, nowy kształt reflektorów i dobre proporcje „robią robotę”. Dzięki tym elementom francuski kompakt zestarzeje się znacznie wolniej niż większość konkurentów. Ponadto najbogatsza wersja jest wzbogacona o ciemne wypełnienia (diodowych) reflektorów i inny zderzak.fot. mat. prasowe
Peugeot 308 - wnętrze
Długość „TrzystaÓsemki” wynosi 4,25 m, wysokość 1,46 m, a szerokość 1,80 m. Auto powstało na modularnej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform), która będzie bazą dla wielu nowych modeli koncernu PSA. To oczywiście francuska odpowiedź na MQB Volkswagena. Dzięki niej zmniejszono masę własną o 70 kg.
We wnętrzu możemy znaleźć kilka nietypowych rozwiązań. Podstawowa wersja (Access) będzie wyposażona w standardowy radioodtwarzacz i panel klimatyzacji. Dwa pozostałe warianty wyposażenia (Active i Allure) wyróżnia dotykowy wyświetlacz (9,7 cala) umieszczony na konsoli środkowej, za którego pośrednictwem ustawia się praktycznie wszystko, co się da: od klimatyzacji poprzez multimedia, aż po nawigację, telefon i konfigurację pojazdu. Dzięki temu ilość przycisków jest minimalna. Obsługa wymaga jednak chwili przyzwyczajenia. Kolejną nowością jest obrotomierz, którego wskazówka biegnie pod prąd. Intrygujące. Zegary powędrowały oczywiście nad kierownicę, aby wzrok kierowcy nie musiał odrywać się od drogi (rozwiązanie znane już z modelu 208). Wisienką na torcie są materiały wykończeniowe, których nie powstydziliby się nawet konkurenci z Wolfsburga, Stuttgartu, Monachium i Ingolstadt. A to chyba najlepsza rekomendacja.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 - przednie i tylne fotele
Dobranie odpowiedniej pozycji nie jest w żaden sposób problematyczne. Kolumna miniaturowej kierownicy ustawiana jest w dwóch płaszczyznach, a zakres regulacji foteli – naprawdę spory. Ciekawostką są natomiast kosmicznie wyglądające zagłówki. Na szczęście są wygodniejsze niż wskazuje na to ich „rozlany” wygląd… Z tyłu wygodnie będą podróżować osoby, których wzrost nie będzie przekraczał 180 cm.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 - tył auta
Samochody kompaktowe bardzo często pełnią funkcję rodzinnych, dlatego istotnym elementem jest bagażnik. W tym przypadku do dyspozycji pozostaje 398 litrów. Warto dodać, że pod podłogą nie ma zestawu naprawczego, lecz koło dojazdowe. Po złożeniu tylnych oparć przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1309 litrów.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 - bagażnik
W chwili debiutu oferta silnikowa obejmie 3 jednostki benzynowe i 2 wysokoprężne :
- 1.2 VTi 60 kW - 82 KM (EB2) z manualną 5-przełożeniową skrzynią biegów
- 1.6 THP 92 kW - 125 KM (EP6CDTD) – z manualną 6-przełożeniową skrzynią biegów
- 1.6 THP 115 kW - 155 KM (EP6CDT) – z manualną 6-przełożeniową skrzynią biegów
- 1.6 HDi 68 kW - 92 KM (DV6D) – z manualną 5-przełożeniową skrzynią biegów
- 1.6 e-HDI 85 kW - 115 KM (DV6C) – z manualną 6-przełożeniową skrzynią biegów
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)