eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autSeat Leon 1.4 TSI Style

Seat Leon 1.4 TSI Style

2013-10-07 13:40

Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance


Dwa łyki arytmetyki

Kompakt z Mortorell jest, poprzez płytę podłogową wymiarowany podobnie jak Golf VII generacji. Ma 4315 mm długości, 1455 mm wysokości i 1768 mm szerokości. Rozstaw osi wynosi 2578 mm, czyli mniej niż w Golfie. Jednak w kabinie wcale tego nie czuć – auto jest bardzo obszerne i wygodne.

Za to bagażnik identyczny, jak w bliźniaczym VW. 381 litrów w normalnej konfiguracji i około 1200 litrów przy złożonej kanapie. W sumie całkiem sporo, choć konkurencji z innych koncernów nie miażdży.

Technologia

Gama silnikowa nowego Leona jest nieco mniej urozmaicona niż w VW. Trzy silniki benzynowe i dwa diesle to nie jest nadmiar opcji. Ale, w sumie to i tak „duuuuużo” lepiej niż na przykład w Hyundaiu czy Kii. My do testów otrzymaliśmy wersję z silnikiem 1.4 TSI o mocy 140 KM. Motor, znany z innych konstrukcji VW czy Skody, jest w naszej opinii bardzo udany. Po pierwsze, współgra ze sportowym charakterem Seata, rozpędzając go do 212 km/h. Po drugie, dość wstrzemięźliwie konsumuje etylinę. W naszym teście spalał około 6,4 litra na 100 km.

W testowym modelu napęd na przednią oś przenosiła 6-biegowa skrzynia manualna, która bardzo pomaga w wykorzystaniu sporej mocy silnika. Ponadto niezbyt długi skok lewarka przy dynamicznej zmianie przełożenia daje poczucie sportowej jazdy.

fot. mat. prasowe

Seat Leon 1.4 TSI Style - bagażnik

Bagażnik posiada 381 litrów w normalnej konfiguracji i około 1200 litrów przy złożonej kanapie.


Identycznie jak w Golfie rozwiązano kwestię zawieszenia. W słabszych wersjach tylne koła połączone są belką skrętną, od 150 KM w górę klient może liczyć na układ niezależny. My załapaliśmy się na belkę, ale tak naprawdę, kiedy nie nadużywamy gazu w ostrzejszych łukach w zasadzie tego nie odczuwamy.

Wrażenia z jazdy

Auto prowadzi się chyba nieco lepiej niż bliźniaczy VW Golf. To znaczy, charakterystyka prowadzenia jest tak jak w Golfie neutralna, ale w Leonie jakby nieco precyzyjniej pracowała skrzynia biegów, a auto żwawiej reagowało na dociśnięcie pedału gazu i szybciej wkręcało się obroty. Być może to tylko moje subiektywne wrażenia, ale jazdę Leonem wspominam nieco lepiej niż Golfem VII.

Okiem przedsiębiorcy

Leon, jest dostępny na rynku w 4 wersjach wyposażenia: Entry, Reference, Style i FR. I jak na bliźniaka (ale nie jednojajowego) Golfa przystało, kosztuje bardzo podobnie. Najtańszy model wyceniono na około 53 tysiące. Najdroższy, na około 98 tysięcy. Testowy egzemplarz kosztował 83 tysiące złotych.

fot. mat. prasowe

Seat Leon 1.4 TSI Style - przednie i tylne fotele

Fotele zarówno z przodu jak i z tyłu są bardzo wygodne.


Zakup jak i leasing zrealizujemy oczywiście poprzez Volkswagen Bank Polska. W przypadku kredytu, (3 rodzaje, w zależności od preferencji: Kredyt 0%, AutoKredyt i Kredyt Wygodna Spłata 2x50%). We wszystkich przypadkach oprocentowanie wynosi 0%. Leasing dostępny dla marki SEAT to Leasing 106% Niska Rata lub Leasing 107% Niska Rata z ubezpieczeniem GAP.

Podsumowanie

Jazda Nowy Seatem Leonem przyniosła nam sporo frajdy. Auto świetnie się „zbiera” i bardzo dobrze „współpracuje” z kierowcą. Jest pakowne i wygodne a przede wszystkim, bardzo ładne. Zapewnia też lepiej niż dobry stosunek jakości do ceny. I cos jeszcze: dopóki w Polsce działa dwóch importerów marki, możemy wytargować znacznie lepsza cenę. A to chyba największy z plusów dodatnich…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: