Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 DSG Elegance
2013-10-04 12:04
Przeczytaj także: Skoda Karoq 2.0 TDI 115 DSG, czyli SUV na trudne czasy
W panelu centralnym umieszczono radio CD, MP3 z niezłej jakości systemem audio. By odrobinę urozmaicić deskę rozdzielczą warto dopłacić do nawigacji. Przejdźmy na tylną kanapę. Miejsca jest zaskakująco dużo. O wiele więcej niż wydaje się patrząc na Yeti z zewnątrz. Jedynie pasażer środkowego siedzenia może narzekać na dość daleko wysunięty tunel. Warto podkreślić, że wszystkie siedzenia można niezależnie od siebie składać, przesuwać, oraz demontować. Ich obsługa jest niezwykle prosta i nie wymaga większego wysiłku. A to, co dodatkowo podnosi komfort podróżowania na tylnej kanapie to możliwość regulacji pochylenia oparcia. Na koniec bagażnik. Wyjściowo oferuje 416 litrów, wartość tę możemy zwiększyć manewrując tylnymi siedzeniami, a gdy przyjdzie nam zmierzyć się z czymś naprawdę dużym wystarczy je złożyć, by powiększyć pojemność do 1760 litrów.
fot. mat. prasowe
Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 DSG Elegance - bagażnik
Właściwości jezdne
Sercem testowanej Skody był dobrze znany dwulitrowy silnik wysokoprężny generujący 140 KM mocy. Znakomicie radzi on sobie z półtoratonowym czeskim SUVem. Pierwszą setkę na liczniku ujrzymy już po 10 sekundach, maksymalna prędkość wynosi zaś 187 km/h. Dodać trzeba, że przyśpieszanie nie jest okupione wielkim wysiłkiem. Auto rozpędza się naprawdę lekko i przyjemnie. A jak sobie radzi w terenie? Yeti grząskie piaski, strome góry i błotniste rozlewiska pokonuje bez większych problemów. Pamiętać trzeba jednak o zachowaniu rozsądku i odpuszczeniu sobie odcinków rodem z rajdu Paryż-Dakar.
fot. mat. prasowe
Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 DSG Elegance - silnik
Skodę wyposażono w system wspomagający ruszanie na wzniesieniach. A kiedy już wgramolimy się na szczyt z pomocą przychodzi nam kolejny – system kontrolujący zjazd ze stromej góry. Działa on w ten sposób, że automatycznie wykorzystuje hamulce, by optymalnie dopasować prędkość i stabilność jazdy. Jazdę w terenie usprawnia dodatkowo napęd na wszystkie koła, wysoki prześwit oraz krótki zwis. Warto wspomnieć również o tym, jak Skoda Yeti radzi sobie w codziennym użytkowaniu.
Jazda tym samochodem po krętych drogach jest wręcz rewelacyjna. Dzięki obniżonemu środkowi ciężkości praktycznie nie czujemy, że poruszamy się „terenówką”. Auto świetnie trzyma się w zakrętach oddając kierującemu pełną kontrolę nad torem jazdy. Trochę gorzej jest niestety na dziurawych drogach. Twarde zawieszenie nie sprzyja komfortowej podróży, a przy większych poprzecznych nierównościach może niebezpiecznie zabujać.
fot. mat. prasowe
Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 DSG Elegance, widok z boku
Okiem przedsiębiorcy
Tak, jak wspomniałem wcześniej, gdyby nie cena Skoda Yeti podobałaby mi się bardziej. Cóż decydując się na model w wersji Elegance musimy odłożyć 106 550 zł. A to dopiero początek, bo lista opcji jest dość długa i wybierając z listy poszczególne dodatki bardzo szybko przekroczymy kwotę 20 tys. zł – dalej nie liczyłem. W standardzie dostaniemy za to praktycznie kompletny pakiet wspomagający nas podczas jazdy w trudnych warunkach i znacznie poprawiający bezpieczeństwo. Najpierw trochę enigmatycznych skrótów: ABS + MSR, ASR, DSR, EBV, ESP, HBA, HHC. Jestem ciekawy ile osób z marszu potrafi wytłumaczyć, co kryje się za każdym z wymienionych skrótów. Do bezpieczeństwa dodać trzeba również komplet poduszek powietrznych i pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami. Komfort podróżowania wspiera natomiast niezłej jakości sprzęt audio (obsługiwany ze skórzanej kierownicy), dwustrefowy Climatronic, cała masa schowków (ten w podłokietniku mieści nawet litrową butelkę), oraz duże możliwości regulacji foteli.
Podsumowanie
Skoda Yeti byłaby naprawdę świetnym samochodem, gdyby kosztowała odrobinę mniej. Za porównywalną cenę możemy już pokusić się o zakup nieco droższego, ale bardziej prestiżowego samochodu. Mimo to jest jednak warta rozważenia. Wszystko za sprawą rewelacyjnych właściwości jezdnych zarówno na asfalcie, jak i w trudniejszym terenie. Yeti naprawdę potrafi dać przyjemność z jazdy w praktycznie każdych warunkach.
fot. mat. prasowe
Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 DSG Elegance - dane techniczne
1 2
oprac. : Karol Hatylak / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)