Opel Cascada 2.0 CDTI
2013-10-02 10:03
Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance
KaroseriaPo pierwszym spojrzeniu wielu powie, że to Astra z materiałowym dachem. To jednak nie takie oczywiste. Cascada ma znacznie większy rozstaw osi, dzięki któremu wymiarami przypomina Audi A5 Cabrio i właśnie to auto należy uznać za jej potencjalnego rywala. O ile przednia część karoserii przypomina nieco mniejszą siostrę, o tyle tył jest czymś zupełnie nowym. Pięknie narysowane lampy, które łączy chromowana listwa, finezyjne przetłoczenia i obły zderzak dodają jej elegancji. Do tego wszystkiego dochodzą ogromne, 20-calowe felgi.
fot. mat. prasowe
Opel Cascada 2.0 CDTI - widok z boku
Auto posiada pięknie narysowane lampy, które łączy chromowana listwa, finezyjne przetłoczenia i obły zderzak dodają jej elegancji.
Wnętrze
Kokpit został w całości przeniesiony z Astry. Dodano jednak daszek nad głównym wyświetlaczem, dzięki czemu łatwiej odczytywać podawane tam informacje. Warto zwrócić uwagę na wykończenie, któremu naprawdę trudno coś zarzucić – większość elementów pokryto skórą. Smaku dodaje także biała nić, którą obszyto deskę. Jedynym nietypowym elementem jest ciekawie wyglądająca, malutka dźwignia, za pośrednictwem której można otworzyć dach.
fot. mat. prasowe
Opel Cascada 2.0 CDTI - wnętrze
W oplu większość elementów pokryto skórą. Smaku dodaje także biała nić, którą obszyto deskę. Jedynym nietypowym elementem jest ciekawie wyglądająca, malutka dźwignia, za pośrednictwem której można otworzyć dach.
Spory zakres regulacji pozwala na dobranie idealnej pozycji za kierownicą. Miejsca nie powinno zabraknąć osobom do 190 cm wzrostu. To jednak nie wszystko: fotele mają funkcję trzystopniowego podgrzewania i wentylowania, co znacznie wpływa na komfort jazdy. Największą niespodzianką jest jednak drugi rząd, gdzie znajdziemy dwa indywidualne siedzenia. Zmieszczą się tam bez problemów pełnowymiarowi pasażerowie, co wcale nie jest w kabrioletach oczywiste. Jeśli z przodu usiądzie około 180-centymetrowy „osobnik”, to z tyłu zmieści się ktoś równie wysoki.
fot. mat. prasowe
Opel Cascada 2.0 CDTI - fotele
Spory zakres regulacji pozwala na dobranie idealnej pozycji za kierownicą. Miejsca nie powinno zabraknąć osobom do 190 cm wzrostu. To jednak nie wszystko: fotele mają funkcję trzystopniowego podgrzewania i wentylowania, co znacznie wpływa na komfort jazdy.
fot. mat. prasowe
Opel Cascada 2.0 CDTI - tylne fotele
Największą niespodzianką jest drugi rząd, gdzie znajdziemy dwa indywidualne siedzenia. Zmieszczą się tam bez problemów pełnowymiarowi pasażerowie, co wcale nie jest w kabrioletach oczywiste.
Bagażnik Cascady ma oczywiście dwie twarze. Gdy chcemy cieszyć się słońcem, jego pojemność wynosi 280 litrów, czyli tyle co w aucie segmentu B. Jeśli jednak dach będzie nad głowami, można złożyć (jednym ruchem ręki) schowek, w którym się on chowa, co zwiększy przestrzeń załadunkową do 350 litrów. Nie można jednak przesadzać z wagą, ponieważ ładowność auta wynosi jedynie 404 kg.
fot. mat. prasowe
Opel Cascada 2.0 CDTI - bagażnik
Bagażnik Cascady ma 280 litrów, jeśli jednak dach będzie nad głowami, można złożyć schowek, w którym się on chowa, co zwiększy przestrzeń załadunkową do 350 litrów.
Technologia
Pewnie większość uzna, że diesel w takim samochodzie pasuje równie dobrze, co LPG w Maserati. Nic bardziej mylnego. Dwulitrowa jednostka wysokoprężna ma naprawdę przyzwoite maniery i jej praca wcale nie przeszkadza. Ba! Może się nawet podobać, szczególnie przy dystrybutorze. Średnie zużycie paliwa na dystansie 1000 km wyniosło bowiem 7,2 litra, a wcale nie próbowałem być mistrzem ekonomicznej jazdy. To naprawdę świetny wynik, tym bardziej że Cascada waży ponad 1800 kg.
A co z osiągami? Szału nie ma, ale też próżno szukać powodów do narzekania. 165-konny silnik CDTI zintegrowany z 6-biegową skrzynią manualną pozwala na osiągnięcie setki w 10,3 sekundy i rozpędzenie się do 218 km/h. Tyle wystarczy, by sprawnie pokonywać długie odcinki. Cała siła napędowa przekazywana jest oczywiście na koła przednie.

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)