Citroen C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
2013-09-24 13:28
Przeczytaj także: Citroen C3 Picasso 1,6 VTi Exclusive vs. Ford B-MAX 1,6 TDCi Titanium
W tego typu samochodzie nie sposób nie wspomnieć o bagażniku. Standardowy bagażnik posiada pojemność 385 litrów, co jest słabym wynikiem, jak na tę klasę samochodów. Producent zadbał jednak o to i dzięki przesuwanej tylnej kanapie bardzo szybko możemy zwiększyć jego pojemność do 500 litrów, a to już całkiem sporo. Siedzenia oczywiście posiadają możliwość pełnego złożenia oferując wtedy aż 1506 litrów. Pochwała należy się również za płaską podłogę, oraz niski próg załadunku.
fot. mat. prasowe
Citroen C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive - bagażnik
Właściwości jezdne
Pod maską testowanego samochodu umieszczono silnik 1,6 VTI o mocy 120 KM. Pozwala on na przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 12 sekund, a prędkość maksymalną ograniczono do 190 km/h. Na papierze wygląda to przyzwoicie, ale w praktyce niestety może okazać się trochę niewystarczające. A gdy w ruchu miejskim postanowimy w pełni wykorzystać oferowaną moc musimy liczyć się z zauważalnie wyższym spalaniem, które w tym wypadku dość szybko skoczy do 10 litrów. To już trochę za duża cena w stosunku do przeżywanych podczas jazdy emocji (a konkretniej ich braku). W trasie pod względem spalania jest trochę lepiej, przy w miarę płynnej jeździe spokojnie można zejść poniżej 6 litrów. Niestety długie przełożenia, oraz brak szóstego biegu powodują, że w kabinie robi się nieprzyjemnie głośno.
fot. mat. prasowe
Citroen C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive - silnik
Trochę szkoda, bo w połączeniu z komfortowym zawieszeniem, które dobrze tłumi nierówności samochód powinien cichutko płynąć po autostradach. Pomówmy jeszcze chwilę o układzie kierowniczym. Na rodzinne wyjazdy, ruch miejski z niewielkimi prędkościami, oraz parkowanie jest idealny i pozwala na sprawne i lekkie manewrowanie. Niestety jest trochę nieprecyzyjny, co w połączeniu z miękkim zawieszeniem przyśpiesza bicie serca już po pierwszym ostrzejszym wejściu w zakręt, skutecznie oduczając kierującego tego typu zachowań.
fot. mat. prasowe
Citroen C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive, widok z boku
Okiem przedsiębiorcy
Citroen C3 Picasso w wersji Exclusive to wydatek 72 000 zł. Wyjściowa cena nie jest raczej konkurencyjna, bo choć to kwestia gustu, to za podobną kwotę można kupić auto z ciekawszą stylistyką. To, co skłania to zostawiania swoich pieniędzy w salonie Citroena, to przede wszystkim atrakcyjna oferta kredytowa, oraz naprawdę duże rabaty. Choć cena C3-ki wynosi aż 72 000 zł, to jednak teraz model ten jest objęty rabatem w wysokości 15 100 zł i to na modele z 2013 roku, a nie jak w większości salonów z 2012. Dzięki temu cena szybciutko zjeżdża do akceptowalnych 56 000 zł. Co dostajemy w zamian? Światła przeciwmgielne, elektrycznie sterowane szyby z zabezpieczeniem przed przycięciem, dwustrefową klimatyzację, czujniki parkowania, tempomat, komplet poduszek, ABS+BAS+EBD, welurowe obicie foteli, komputer pokładowy i jeszcze kilka drobiazgów. Niestety do pełnego wyposażenia zabraknie nam jeszcze sporo. Dopłacić przyjdzie nam chociażby za zestaw głośnomówiący, nawigację, ESP+ASR, panoramiczny dach, aluminiowe 17-calowe felgi, skórzano-materiałową tapicerkę, oraz za kolor inny niż bazowy.
Podsumowanie
Citroen C3 Picasso Exclusive to całkiem udany rodzinny minivanik odznaczający się sporym komfortem i dobrym wykonaniem. To, co jest jedną z jego największych zalet to to, że idealnie wpasował się z lukę oferty Citroena. Jest świetnym rozwiązaniem, gdy okazuje się, że C3 jest odrobinę za mały, a C4 z kolei za duży. Być może to w połączeniu z chwytliwą nazwą Picasso przemawia za jego sukcesem.
fot. mat. prasowe
Citroen C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive - Dane techniczne
1 2
oprac. : Karol Hatylak / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)