Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde
2013-09-23 13:34
Przeczytaj także: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB TCT Distinctive
Wrażenia z jazdy
MiTo QV potrafi dać kierowcy bardzo dużo frajdy z jazdy. Po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu auto bardzo sprawnie przyspiesza nie dostając „zadyszki” nawet na najwyższych obrotach. Słowa uznania należą się także skrzyni, której precyzyjna praca sprzyja szybkiej zmianie biegów. Choć włoski hatchback ma już kilka lat na karku, nie odstaje jakością prowadzenia od większości konkurentów. Układ kierowniczy bardzo szybko reaguje na polecenia kierowcy (szczególnie w trybie Dynamic), a dobrze zestrojone zawieszenie sprawia, że karoseria nie przechyla się na boki. Nie ma również mowy o przesadnej podsterowności, której trudno uniknąć w autach przednionapędowych. Choć MiTo ma mniej mocy niż konkurenci, naprawdę daje radę.
fot. mat. prasowe
Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde - tył auta
Kubełkowe fotele, sportowo zestrojone zawieszenie i 18-calowe felgi nie są przyjaciółmi komfortu. Mimo tego wcale nie jest źle. Praca podwozia, które pokonuje nierówności w naprawdę cywilizowany sposób, jest prawie niesłyszalna. Poza tym, dzięki niewielkim gabarytom, włoskie auto świetnie czuje się w miejskiej dżungli. Dobra zwrotność sprzyja manewrowaniu po zatłoczonych parkingach, jednakże przydałaby się nieco lepsza widoczność do tyłu.
Okiem przedsiębiorcy
Podstawowy wariant MiTo (1.4 8V 70 KM Junior )kosztuje 48 900 zł. Wersja Quadrifoglio Verde to wydatek minimum 87 500 zł, jednakże kilka dodatków może zbliżyć cenę do 100 tys. zł. Alfy nigdy tanie nie były, ale ich indywidualny charakter tłumaczy te kilka tysięcy różnicy w porównaniu z konkurencją.
Każde MiTo objęte jest 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów i 2-letnim programem Assistance 24h. Ochrona powłoki lakierniczej trwa 3 lata, a gwarancja na perforację nadwozia 8 lat. By ją zachować należy wykonywać przeglądy co 20 tys. km.
fot. mat. prasowe
Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde, widok z boku
Osoby zainteresowane zakupem mogą zdecydować się na leasing od 23 do 59 miesięcy z minimalnym czynszem inicjalnym już od 0% i pełnym pakietem ubezpieczeń. Nie są to standardowe ramy leasingowe, ale na samochody tej marki decydują się przede wszystkim klienci indywidualni, a nie flotowi. W ofercie finansowej jest także kredyt (z wpłatą własną od 0% i ratami równymi lub malejącymi). Okres umowy może trwać od 6 do 96 miesięcy.
Podsumowanie
Hot hatch powinien być szybki, charakterny i atrakcyjny – MiTo właśnie takie jest. Ponadto ma swój wyjątkowy, włoski styl. Czy jednak warto wydać na nie około 90 tys. złotych? No cóż, nie od dziś wiadomo, że indywidualność kosztuje…
Przeczytaj także:
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB Quadrifoglio Verde
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)