Renault Clio 0,9 TCe Energy Dynamique
2013-09-19 13:52
Przeczytaj także: Renault Clio E-Tech 2023, udany mieszczuch w wersji hybrydowej
Z zewnątrz…Najkrócej, nowe Clio jest eleganckie i wyrafinowane. Nadwozie łączy w sobie dwie przeciwności. Z jednej strony jest mocne, przysadziste, a przez mocno pochyloną przednią szybę i schodzącą ku tyłowi linię dachu sprawia wrażenie nie hatchbacka, a coupe. Z drugiej jest pięknie i finezyjnie wystylizowana. Pełna gracji i lekkości.
Olbrzymie wrażenie robi szczególnie przód auta – bardzo sportowy, ale finezji mu nie brakuje. Nam szczególnie spodobała się linia reflektorów płynnie przechodząca w grill i szerokie nadkola. Trzeba przyznać, że styliści Renault wrócili wreszcie z kilkuletnich wakacji. I otrząsnęli się z koszmaru, jakim niewątpliwie było „spreparowanie” Laguny…
fot. mat. prasowe
Renault Clio 0,9 TCe Energy Dynamique, przód
Olbrzymie wrażenie robi szczególnie przód auta – bardzo sportowy, ale finezji mu nie brakuje. Nam szczególnie spodobała się linia reflektorów płynnie przechodząca w grill i szerokie nadkola.
… i w środku
Trudno też nie podziwiać pięknego wnętrza auta. Deska wprost rzuca na kolana. Duże, obrotomierz i prędkościomierz, w gustownych, srebrnych lamówkach. Pomiędzy nimi czytelny wyświetlacz LCD, także w srebrnej obwódce. Naprawdę elegancko i ergonomicznie. A do tego piękne, bo w sportowej i ekscytującej czerwieni podszybie.
fot. mat. prasowe
Renault Clio 0,9 TCe Energy Dynamique - wnętrze
Auto posiada duże, obrotomierz i prędkościomierz, w gustownych, srebrnych lamówkach.
Równie imponująco prezentuje się 7-calowy wyświetlacz na panelu środkowym z wygodnie umieszczonym wejściem USB. Poniżej duże, ładne i czytelne pokrętła od starowania klimatyzacją. Całość jest w zasadzie dwukolorowa. Ale dodać trzeba, że część elementów polakierowano tzw. lakierem fortepianowym. Po prostu, nic dodać nic ująć.
fot. mat. prasowe
Renault Clio 0,9 TCe Energy Dynamique - fotele
Pięknie prezentują się fotele i kanapa. Te z przodu, są dwukolorowe. Kanapę, aby nie odstawała od reszty, nie tylko wykończono na czerwono pod żaglówkami. Dodatkowo, przeszyto ją kolorowymi nićmi.
Pięknie prezentują się też fotele i kanapa. Te z przodu, są dwukolorowe. Kanapę, aby nie odstawała od reszty, nie tylko wykończono na czerwono pod żaglówkami. Dodatkowo, przeszyto ją kolorowymi nićmi.
Dwa łyki arytmetyki
Siedząc we wnętrzu trudno oprzeć się wrażeniu, że Clio jest obszerniejsze od innych aut segmentu B. I nic dziwnego. Rozstaw osi wynosi prawie 2600 mm. To w tej klasie aut wynik lepiej nic dobry. Dzięki temu zarówno czwórka wysokich pasażerów jak i 300 litrów bagażu podróżuje Clio bardzo wygodnie.
fot. mat. prasowe
Renault Clio 0,9 TCe Energy Dynamique, widok z boku
Długość Clio IV to 4062 milimetrów, szerokość 1731 a wysokość 1448.
Reszta wymiarów auta nie odstaje od konkurencji. Długość Clio IV to 4062 milimetrów, szerokość 1731 a wysokość 1448. Warto również dodać, że po złożeniu tylnych foteli, bagażnik pomieści 1146 litrów - nie jest to rekord. Świadczy jednak o tym, że projektantom tak naprawdę chodziło o stworzenie auta segmentu B do komfortowego przewożenia 4 osób i sporego bagażu. I, naszym zdaniem, udało się nadspodziewanie dobrze.
fot. mat. prasowe
Renault Clio 0,9 TCe Energy Dynamique - bagażnik
Renault Clio 0,9 TCe Energy Dynamique zmieści 300 litrów bagażu.
Technologia
Testowego Clio napędzał niespełna litrowy silnik benzynowy. Jednostka o pojemności 0,9 litra wsparta turbosprężarką generowała 90 koni i 135 Nm. momentu obrotowego. Aż 80% momentu jest dostępne już od około 1500 obrotów. Francuski motor, zgodnie z nowym szaleństwem unijnym, jest bardzo ekologiczny. Wypluwa on ledwie 105 gramów CO2 na kilometr. Mały silnik to mała emisja dwutlenku węgla, ale nie zawsze małe spalanie. Według katalogu auto ma konsumować średnio około 4,3 litra etyliny. No cóż, według nas być może i jest to realne, ale, tylko wtedy, gdy jesteśmy masochistami, a auto służy nam tylko do niespiesznego przemieszczania się „w te i we wte”. Clio stworzono przecież po to, by dawało radość z jazdy. Jest do tego predestynowane i.. daje. Warunek sine qua non: zapomnieć o danych katalogowych! W redakcyjnym teście auto paliło średnio około 5,5 litra. W mieście, około 7, a na trasie - 5. Wyniki, naszym zdaniem, bardzo dobre. Radość z jazdy – bezcenna…
fot. mat. prasowe
Renault Clio 0,9 TCe Energy Dynamique - silnik
Testowego Clio napędzał niespełna litrowy silnik benzynowy. Jednostka o pojemności 0,9 litra wsparta turbosprężarką generowała 90 koni i 135 Nm. momentu obrotowego.
![Renault Clio 0.9 TCe Energy Dynamique Renault Clio 0.9 TCe Energy Dynamique](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Renault-Clio/Renault-Clio-0-9-TCe-Energy-Dynamique-127378-150x100crop.jpg)
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)