Lexus GS 300h
2013-09-19 11:56
Przeczytaj także: Lexus IS 300h F Sport
Bezpieczeństwo
Modele GS Lexusa są bogato wyposażone w jedne z najnowocześniejszych, jakie są obecnie dostępne na rynku, rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo jazdy i wspomagających prowadzenie samochodu. Zaawansowany system ochrony przedzderzeniowej (PCS) w GS 450h oraz w nowym GS 300h obejmuje także kamerę monitorującą czujność kierowcy, a komplementarny z nim układ adaptacyjnej kontroli prędkości jazdy (ACC) działa w pełnym zakresie prędkości.
Dodatkowe funkcje służące bezpieczeństwu jazdy to między innymi wspomaganie utrzymania pasa ruchu (LKA) oraz system noktowizyjny, a także nowowprowadzone w GS 300h ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA). Układ RCTA, wykorzystujący czujnik radarowy układu monitorującego martwe pola widoczności, ostrzega o zbliżających się pojazdach podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego.
fot. mat. prasowe
Lexus GS 300h - widok z boku
Koszt utrzymania
Z racji unikalnego połączenia niskich kosztów serwisowych i eksploatacyjnych, znacznych ulg bądź zwolnień podatkowych oraz wysokiego wskaźnika utrzymania wartości rynkowej, nowy Lexus GS 300h bardzo korzystnie prezentuje się pod względem kosztów utrzymania.
Napęd hybrydowy Lexusa GS 300h został specjalnie opracowany z myślą o maksymalnej trwałości i jak najniższych wymaganiach w zakresie obsługi technicznej.
Konstrukcja zespołu napędowego jest bezsprzęgłowa. Funkcje rozrusznika i alternatora realizowane są przez odpowiednie podzespoły napędu hybrydowego, co eliminuje potrzebę serwisowania i wymiany tych elementów przez cały okres eksploatacji samochodu. Tradycyjny pasek napędowy rozrządu został zastąpiony bezobsługowym łańcuchem.
Napęd hybrydowy ma również pozytywny wpływ na trwałość hamulców i ogumienia. Przez 90000 km przebiegu GS 300h nie wymaga wymiany tarcz hamulcowych i zużyje zaledwie jeden komplet klocków hamulcowych oraz opon.
Rygorystycznie weryfikowany pod względem wydajności i trwałości, jak również wspierany ponad piętnastoletnim doświadczeniem praktycznym, akumulator trakcyjny nie wymaga wymiany przez cały okres użytkowania samochodu.
fot. mat. prasowe
Nowy model Lexus GS 300h
Połączenie żywotności tego elementu ze skróconymi czasami serwisowania stawia koszty obsługi technicznej GS 300h pośród najniższych w jego segmencie rynkowym.
Legitymując się najniższą w swojej klasie emisją CO2, zaczynającą się od zaledwie 109 g/km i wynikającą z bardzo niskiego, nie przekraczającego 4,7 l/100 km zużycia paliwa, GS 300h łączy niskie koszty eksploatacji ze znacznymi korzyściami podatkowymi w wielu europejskich krajach, na przykład Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
Napęd hybrydowy Lexus Hybrid Drive okazuje się niezwykle ekonomiczny zarówno pod względem wydatków na paliwo, jak i utrzymania wartości rynkowej. W uznaniu tego GS 450h uzyskał tytuł „Mistrza Wartości Rynkowej 2013” (Wertmeister 2013) w rankingu prowadzonym wspólnie przez magazyn Auto Bild i firmę Eurotax, okazując się bezkonkurencyjnym w swojej klasie pod względem utrzymania wartości rynkowej, co jest wyrazem wysokiego zaufania, jakim klienci obdarzają Lexusy wyposażone w napęd hybrydowy.
LEXUS LF-NX
Marka Lexus zadebiutowała w segmencie luksusowych SUV-ów w 1998 roku wraz z premierą pierwszego modelu RX, po raz pierwszy w historii łączącego wszechstronność, funkcjonalność i wytrzymałość samochodu typu SUV z własnościami jezdnymi, osiągami i wyrafinowaniem luksusowej limuzyny.
Nieco mniejszy od RX, mierzący 4640 mm długości i 2700 mm rozstawu osi, koncepcyjny LF-NX celuje w rosnący segment bardziej zwartych i bardziej miejskich luksusowych SUV-ów średniej wielkości, przyciągając uwagę nowej grupy klientów marki Lexus, o większych oczekiwaniach w kwestiach wzorniczych.
Stylistyka
Śmiałe, efektowne i nowatorskie nadwozie LF-NX stanowi kolejną ewolucję obowiązującego w marce Lexus języka wzorniczego L-finesse, po raz pierwszy wnosząc wyraziste linie oraz ostre, głęboko rzeźbione formy stylizacyjne do segmentu luksusowych SUVów średniej wielkości.
Przód tego koncepcyjnego samochodu zdominowany jest przez silnie wyeksponowaną osłonę chodnicy o charakterystycznie wciętym, klepsydrowym zarysie, stanowiącym wyróżnik obecnych Lexusów. Wraz z poszerzoną sekcją w dolnej części zderzaka, podkreślającą szeroki rozstaw kół i masywność przedniego profilu, powiększone zostało obramowanie oraz oczka maskownicy.
Górne krawędzie osłony chłodnicy płynnie przechodzą w silnie zarysowany obrys pokrywy komory silnikowej, natomiast jej podstawa wsparta jest na chromowanej płycie podsilnikowej, akcentującej nie tylko szosowe aspiracje tego koncepcyjnego SUVa.
Niezwykle ekspresyjne, w niepowtarzalny sposób wystylizowane przednie światła obejmują potrójne, romboidalne reflektory diodowe oraz osobne światła do jazdy dziennej, które po raz pierwszy pojawiły się w nowym modelu IS. Linię świateł dziennych dopełniają listwy diodowych kierunkowskazów.
Rozchodzące się od obrysu osłony chłodnicy linie zderzaka formują pionowe szczeliny wlotów powietrza, a następnie tworzą unikalny, silnie wyeksponowany do przodu zarys przednich naroży. W ten sposób zderzak oddziela od przedniego błotnika agresywne, pionowe cięcie, które pod kloszami reflektorów zwęża się do punktu.
Przeczytaj także:
Motoryzacja: Idziemy z prądem
oprac. : Moto Target
Więcej na ten temat:
Lexus, Lexus GS 300h, Lexus GS, motoryzacja, nowe modele samochodów, samochody hybrydowe, samochody ekologiczne
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)