Lexus GS 300h
2013-09-19 11:56
Lexus GS 300h © fot. mat. prasowe
Na tegorocznym salonie we Frankfurcie Lexus pokazał czwartą wersję modelu GS - hybrydową 300h - oraz koncept LF-NX.
Przeczytaj także: Lexus IS 300h F Sport
Nowa wersja Lexusa GS - GS 300hPojawienie się GS 300h w obejmującej luksusowe sedany gamie modelowej GS czyni Lexusa pierwszą na świecie marką premium, która oferuje dla tego samego modelu dwa różne warianty napędu hybrydowego.
Czwarta generacja Lexusa GS pojawiła się w europejskiej sprzedaży w 2012 roku, początkowo w trzech wersjach: GS 250, GS 350 AWD oraz flagowy, dysponujący wysokimi osiągami GS 450h z napędem hybrydowym. Czwarty przedstawiciel rodziny, GS 300h, zadebiutuje pod koniec 2013 roku.
Przy okazji premiery nowego GS 300h, cała rodzina GS przeszła zmiany stylizacyjne oraz otrzymała szereg usprawnień w zakresie rozwiązań technicznych i w kwestii bezpieczeństwa jazdy.
fot. mat. prasowe
Lexus GS 300h
GS 300h będzie dostępny również w wersji F SPORT, z niepowtarzalnymi elementami wzorniczymi i specjalnymi udogodnieniami ukierunkowanymi na jeszcze bardziej fascynujące doznania podczas jazdy.
Napęd w pełni hybrydowy
Nowy GS 300h wyposażony został w napęd hybrydowy drugiej generacji, podobny do zastosowanego w IS 300h. Zapewnia on znacznie obniżony poziom emisji CO2, NOx oraz cząstek stałych (sadzy), bez uszczerbku dla osiągów.
W skład hybrydowego zespołu napędowego wchodzi potężny silnik elektryczny o mocy 105 kW (143 KM), sprzęgnięty z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym pracującym w cyklu Atkinsona i wyposażonym w nowej generacji układ wtryskowy D-4S, podwójny układ zmiennych faz rozrządu VVT-i oraz wysoce efektywny układ recyrkulacji spalin (EGR). Silnik spalinowy rozwija moc 133 kW (181 KM) przy 6000 obr/min oraz moment obrotowy 221 Nm w przedziale 4200-5400 obr/min.
Napędzający tylne koła za pośrednictwem elektronicznie sterowanej bezstopniowej przekładni napędowej (ECVT) hybrydowy zespół napędowy generuje sumaryczną moc 164 kW (223 KM).
Równocześnie hybrydowy napęd nowego Lexusa charakteryzuje się ultra niską emisją CO2, zaczynającą się od poziomu 109 g/km oraz średnim zużyciem paliwa nieprzekraczającym 4,7 l/100 km.
fot. mat. prasowe
Lexus GS 300h - tył
Dynamika jazdy
Jak każdy z przedstawicieli rodziny GS, również GS 300h oferuje emocjonujące doznania podczas jazdy. Połączenie konstrukcji zawieszenia z podwójnymi wahaczami rozwidlonymi z przodu i układem wielodrążkowym z tyłu, mocnych hamulców oraz bezpośredniego i precyzyjnego układu kierowniczego pozwoliło uzyskać doskonałą zwrotność, zminimalizować przechyły nadwozia oraz zapewnić odpowiedni komfort jazdy, jak przystało na szybką i mocną limuzynę marki Lexus.
Podobnie jak GS 450h F SPORT, również nowy GS 300h w wersji F SPORT może być wyposażony w nowatorskie rozwiązania poprawiające dynamikę jazdy, jak na przykład zawieszenie AVS o zmiennej charakterystyce.
Stylistyka
Nowy GS 300h dzieli z pozostałymi przedstawicielami rodziny GS wyraziste i dynamiczne linie nadwozia, w tym agresywną stylistykę przodu z charakterystycznym wyróżnikiem marki w postaci klepsydrowej osłony chłodnicy. Kolejne rozwinięcie przyjętego przez markę Lexus unikalnego języka wzorniczego L-finesse zaowocowało uzyskaniem szykownej i władczej sylwetki, jak przystało na luksusowego sedana o wysokich osiągach.
Przy okazji premiery GS 300h wprowadzony zostanie nowy zestaw kolorów nadwozia zarezerwowanych dla wersji F SPORT: biały F „F White”, czarny metalik „Starlight Black” oraz niebieski metalik „Midnight Blue”. W wersjach F SPORT dostępne będą teraz diodowe światła przeciwmgielne, a wersje wyposażenia Prestige modelu GS otrzymają opcjonalnie 19-calowe obręcze kół z lekkiego stopu, poprzednio zarezerwowane dla specyfikacji F SPORT.
Wzornictwo wnętrza
Przestronne, pięknie wykończone wnętrze GS jest kontynuacją motywu wzorniczego nowej generacji Lexusów. Ergonomicznie rozplanowany, dwustrefowy, zorientowany na kierowcę kokpit z zaawansowaną komunikacją na linii człowiek-maszyna ułatwia utrzymanie czujności i komfortowego klimatu podczas długich podróży.
W czwartej generacji modeli GS po raz pierwszy pojawi się szereg wysoce innowacyjnych rozwiązań technicznych. Są to między innymi energooszczędny układ klimatyzacji S-Flow z integralnym kompleksowym sterowaniem klimatem w kabinie i funkcją „nanoe”, drugiej generacji zdalny sterownik Remote Touch Interface (RTI) sprzężony z jednym z największych w świecie samochodowym pokładowym wyświetlaczem wielofunkcyjnym oraz wybór zestawów audio oferujących niezrównaną siłę i czystość dźwięku.
Debiut GS 300h jest okazją do odświeżenia wnętrza rodziny GS nową dźwignią przekładni napędowej oraz rozszerzenia listy dostępnego wyposażenia o projektor komputera pokładowego HUD.
Przeczytaj także:
Motoryzacja: Idziemy z prądem
oprac. : Moto Target
Więcej na ten temat:
Lexus, Lexus GS 300h, Lexus GS, motoryzacja, nowe modele samochodów, samochody hybrydowe, samochody ekologiczne
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)