Peugeot Onyx
2013-09-12 10:09
Przeczytaj także: Nowy Peugeot 308
Onyx, stanowiący łącznik między etapem doświadczalnym a przyszłością, uwzględnia również teraźniejszość oddając hołd modelowi RCZ poprzez charakterystyczne, podwójne wybrzuszenie dachu i aluminiowe pałąki. Szyby i dach są wykonane z PMMA, polimetakrylanu metylu, przejrzystego tworzywa, które pozwala dojrzeć karbonową konstrukcję i wnętrze kabiny. Niczym kokon, zapewniają użytkownikom samochodu optymalną ochronę dzięki swojej super wytrzymałej nano-strukturze.
Samochód o wysokich osiągach
Szkielet samochodu jest innowacyjnym elementem opracowanym w oparciu o know-how Peugeot Sport i Dyrekcji Badawczo-Rozwojowej Grupy. Wykonana z monolitycznego karbonu centralna konstrukcja składa się z zaledwie 12 części. Obejmuje przednie i tylne podłużnice, co pozwoliło na rezygnację z dodatkowych płyt. Zoptymalizowano dzięki temu sztywność skrętną i masę konstrukcji – wynosi ona jedynie 100 kg.
Przymocowany śrubami do karbonowej konstrukcji hybrydowy silnik V8 HDi FAP o pojemności 3,7 l i układ jezdny dobitnie świadczą o umiejętnościach Peugeot Sport, nabytych i potwierdzonych wynikami na torach całego świata.
fot. mat. prasowe
Peugeot Onyx - koło
Chłodzony powietrzem doprowadzanym z wlotów typu NACA na dachu, silnik V8 przenosi swoją moc 600 KM na tylne koła za pomocą 6-przełożeniowej skrzyni sekwencyjnej. Uzyskana moc zapewnia idealny napęd samochodu o kompaktowych wymiarach: 4,65 m długości, 2,20 m szerokości, 1,13 m wysokości i masie 1100 kg.
20-calowe obręcze, wyposażone w specjalnie zaprojektowane przez Michelin opony, 275/30 z przodu i 345/30 z tyłu, są połączone z konstrukcją za pomocą podwójnego wahacza trójkątnego i zawieszenia typu in-board, zarówno z przodu jak i z tyłu.
Inteligentna technologia HYbrid4 odzyskuje energię kinetyczną, która zwykle tracona jest w fazie hamowania. Składowana w bateriach litowo-jonowych jest następnie automatycznie oddawana przy przyspieszaniu generując dodatkowe 80 KM mocy. Działanie tej funkcji jest niezauważalne dla kierowcy, podobnie zresztą jak sterowanie pracą silnika, co było prawdziwym wyzwaniem. Silnikowcy Marki musieli dostosować do eksploatacji na drodze silnik, który podczas wyścigów pracuje w ekstremalnych zakresach swoich parametrów.
fot. mat. prasowe
Peugeot Onyx - wnętrze
Przy masie niespełna 2 kg na 1 KM, Onyx uzyskuje imponujące osiągi, nie rezygnując z czystej i eleganckiej linii. W tym celu został wyposażony w płaską karbonową podłogę z włókna węglowego, która pozwala na wytworzenie potężnej siły docisku. Pozwoliło to ograniczyć elementy aerodynamiczne do niezbędnego minimum poprzez poszerzenie karbonowej konstrukcji i dodanie ruchomego spojlera, który umożliwia dociśnięcie tylnej osi podczas hamowania. Hamowanie zapewniają cztery karbonowe tarcze o średnicy 380 mm z przodu i 355 mm z tyłu.
Przeczytaj także:
Peugeot 408 dotarł już do Polski
oprac. : Moto Target
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)