Audi A3 Limousine
2013-09-11 10:07
Audi A3 Limousine © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Audi A3 Limousine 1.8 TFSI robi wrażenie
Wprowadzając na rynek model A3 Limousine, Audi rozpoczyna podbój największego na świecie segmentu, choć niezbyt popularnego w Polsce: kompaktowych sedanów. A3 Limousine mierzy 4460 mm i jest najdłuższe w rodzinie. Pomimo, z pozoru, nobliwego wyglądu ma w sobie prawdziwego sportowego ducha. Godzi też ze sobą cechy, z natury trudne do pogodzenia - klasyczną koncepcję podziału bryły samochodu na trzy strefy, z dynamiką auta typu coupé. Płaska powierzchnia dachu kończy się słupkiem C, który w elegancki sposób schodzi na boki karoserii. Dodatkowo, dynamiki nadaje ostro zarysowana linia „tornado“ i wyraźnie wysunięte na zewnątrz wnęki kół.fot. mat. prasowe
Audi A3 Limousine - widok z boku
Charakterystycznym i bardzo „usportowiającym” elementem przodu pojazdu jest duża i wyrazista osłona chłodnicy - singleframe. Potężny zderzak oraz duże wloty powietrza podkreślają szerokość limuzyny. Nowe Audi zjeżdża z taśmy produkcyjnej z w pełni diodowymi reflektorami i światłami tylnymi (opcja).
Wnętrze jest typowe dla modeli z Ingolstadt. Przestronne i przejrzyste, wykonane z najwyższej jakości materiałów. Sporym atutem auta jest 425-litrowy bagażnik, ktory można powiększyć po złożeniu oparć tylnych siedzeń do 880 litrów.
fot. mat. prasowe
Audi A3 Limousine - wnętrze
Początkowo Audi A3 Limousine dostępne będzie z 4 silnikami. Trzy jednostki TFSI i jedna TDI. Ich pojemność skokowa waha się od 1,4 do 2 litrów, a moc sięga od 125 KM do 180 KM. Wartą podkreślenia nowością jest technika Cylinder On Demand (COD) zastosowana w silniku 1.4 TFSI. Dzięki niej, przy niskich obciążeniach podczas jazdy, można odłączyć dwa cylindry. Kolejne silniki, w tym m. in. jednostka 2.0 TDI zgodna z europejskim standardem emisji spalin Euro 6 oraz silnik 1.6 TDI, będą dostępne już po wejściu modelu do sprzedaży.
Tradycyjnie też Audi A3 Limousine dostępne będzie w wersji Quattro, z napędem na obie osie. I oczywiście napęd przenosić będzie sprzęgło lepkościowe Haldex.
fot. mat. prasowe
Audi A3 Limousine - silnik
Auto sprawdziliśmy na wąskich i nierównych mazurskich drogach. Nasz werdykt – A3 Limousine jeździ i wygląda doskonale. Nam szczególnie do gustu przypadła 180-konna jednostka TFSI ze skrzynią S-Tronic. I ten model polecamy każdemu, kto nie lubi sedanów. Krótka przejażdżka przekona go, że do tej pory błądził…
fot. mat. prasowe
Audi A3 Limousine - tył auta
Ceny nowego A3 wahają się odpowiednio od 99,7 do 108,5 tys. złotych. Dzięki temu auto z Ingolstadt jest tańsze od swoich konkurentów ze Stuttgartu i Monachium. Niemiecka marka proponuje zakup auta za pomocą systemu Audi Finance. Opcje są trzy: Auto Credit (od 36 do 48 miesięcy), kredyt opłacalny (od 12 do 84 miesięcy) i leasing Opłacalna Rata (od 24 do 60 miesięcy).
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)