Nowe opony zimowe
2013-09-12 09:09
Przeczytaj także: Jakie opony na lato 2014?
Z kolejną propozycją dla SUV-ów wystąpił też Bridgestone. Bridgestone LM-80 EVO ma trudne zadanie – występuje w roli następcy Bridgestone LM-80, która w poprzednim sezonie zimowym zdobyła trzykrotnie 1. miejsce w testach opon zimowych. W porównaniu do poprzednika Bridgestone LM-80 EVO ma na swojej powierzchni inny układ lamelek, które poprawiają osiągi na mokrej drodze. Po drugie wykonana jest z ekologicznego tworzywa z krzemionką, które razem ze zmienioną konstrukcją żebra centralnego i klocków barkowych polepsza prowadzenie i przyczepność opony.
fot. mat. prasowe
Nokian WR SUV 3
Opona dostępna jest w rozmiarach od 13 do 21 cali. Większość rozmiarów ma oznaczenie XL, co oznacza, że opony są przygotowane do znoszenia dużych obciążeń.
Opony na większe moce
W tym roku swoje nowości na zimę zaprezentowały także Toyo i Pirelli. Pierwszy z nich - Toyo Snowprox S943 występuje w rozmiarach od 15 do 16 cali. Opona znacznie różni się od swojego poprzednika – testy producenta wskazują, że ma o 37% większą trwałość, 19% lepsze opory toczenia, 4% lepsze hamowanie na śniegu, 9% lepszą przyczepność na mokrej drodze i 5% skuteczniejszą ochronę przed aquaplaningiem.
fot. mat. prasowe
Toyo Snowprox S943
Opona znacznie różni się od swojego poprzednika – testy producenta wskazują, że ma o 37% większą trwałość, 19% lepsze opory toczenia, 4% lepsze hamowanie na śniegu, 9% lepszą przyczepność na mokrej drodze i 5% skuteczniejszą ochronę przed aquaplaningiem.
Kolejna propozycja dla szybkich aut to Pirelli SottoZero Serie III, kolejna odsłona sławnej serii Sottozero. W porównaniu do poprzednich modeli z tej serii opona została wyposażona w kierunkowy bieżnik. Nie bez powodu właśnie ten kształt bieżnika jest najczęściej wykorzystywany przy budowie opon zimowych, w ten sposób poprawiono osiągi opony na typowo zimowych nawierzchniach. W modelu Pirelli Sottozero 3 zadbano też o lepszą sztywność, która jest niezbędna przy dynamicznym stylu jazdy, a szczególnie przy nagłym ruszaniu czy hamowaniu. Zastosowanie specjalnych lameli 3D powoduje, że boki opony nie odkształcają się, co daje lepszy kontakt z drogą. Nowoczesne rowki obwodowe szybko i skutecznie odprowadzają wodę. Testy opony we Włoszech, Austrii, Szwecji, Finlandii i Nowej Zelandii to gwarancja tego, że opona da sobie radę w trudnych warunkach zimowych. Opona dostępna jest w rozmiarach od 16 do 21 cali (również w opcji RunFlat).
fot. mat. prasowe
Pirelli SottoZero 3
W modelu Pirelli Sottozero 3 zadbano też o lepszą sztywność, która jest niezbędna przy dynamicznym stylu jazdy, a szczególnie przy nagłym ruszaniu czy hamowaniu.
![Najlepsze opony w trasę Najlepsze opony w trasę](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/opony/Najlepsze-opony-w-trase-135099-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)