Nowe opony zimowe
2013-09-12 09:09
Zeetex Z-Ice 1000 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Jakie opony na lato 2014?
- Warto przyjrzeć się oponom zimowym wcześniej niż zmusi nas do tego pogoda – mówi Filip Fischer, Kierownik Działu Obsługi Klienta Oponeo.pl - w tym roku naprawdę jest się czemu przyglądać, bo producenci wprowadzili do swoich ofert wiele nowych pozycji. Duża część z nich to udoskonalone wersje popularnych modeli, a reszta to nowy krok naprzód, chęć pokazania zupełnie innej jakości – tłumaczy.Największy wybór dla aut osobowych
Jednym z producentów wprowadzających nowy model jest Goodyear. Dunlop SP Winter Response 2 (Dunlop to marka należąca do Goodyear’a) to następca docenianej przez kierowców opony Dunlop SP Winter Response. Dunlop SP Winter Response 2 charakteryzuje się przede wszystkim większą wydajnością i lepszą przyczepnością. Największą zmianą w stosunku do poprzednika, jest zastąpienie bieżnika asymetrycznego przez kierunkowy. Opona występuje w rozmiarach od 14 do 15 cali.
fot. mat. prasowe
Dunlop SP Winter Response 2
Było coś z klasy premium, czas na klasę średnią. Tegoroczna nowość od Bridgestone’a to Firestone Winterhawk 3. Model ten to połączenie najlepszych cech cieszących się dużą popularnością modeli Firestone Winterhawk 2 EVO i Firestone Winterhawk 2V EVO i jednocześnie ich następca. Testy przed wprowadzeniem opony na rynek pokazały, że opona wyprzedza swoich poprzedników w prowadzeniu na mokrej i błotnistej nawierzchni oraz w przyczepności na sypkim śniegu. Opona występuje w rozmiarach od 14 do 17 cali.
fot. mat. prasowe
Firestone Winterhawk 3
Kolejna propozycja z klasy średniej to model pochodzący z koncernu Continentala: Uniroyal MS Plus 77. Opona jest następcą modelu Uniroyal MS Plus 66, który cztery lata z rzędu otrzymywał ocenę „polecana” w prestiżowych testach ADAC. Można ją montować zarówno w autach klasy średniej, jak i wyższej (występuje w rozmiarach od 15 do 18 cali). O oponach Uniroyal zwykło się mówić jako o ekspercie na mokrej drodze. Technologie, które gwarantują odpowiednie osiągi na mokrej drodze, a które zawiera w sobie opona (kierunkowy bieżnik, system lameli, nowoczesna mieszanka) świetnie pracują również na śniegu, błocie i na suchej nawierzchni. Co więcej, producent znacznie poprawił drogę hamowania opony i jej prowadzenie na każdym typie zimowej nawierzchni.
Uniroyal MS Plus 77
Również klasa ekonomiczna powiększa się w tym roku o kolejny model opony zimowej. Zeetex Z-Ice 1000 to kolejna opona debiutująca w roli następcy (jej poprzednik to Zeetex Ice-Plus S-100). Marka Zeetex z każdym nowym modelem opon pokazuje, że jej produkty to połączenie wysokiej jakości z bardzo atrakcyjną ceną. Dzięki asymetrycznej budowie bieżnika opona świetnie zachowuje się we wszystkich warunkach spotykanych zimą. Opona jest jednocześnie bezpieczna i komfortowa. Takie połączenie rzadko można znaleźć w ofercie opon zimowych, dlatego warto je docenić. W porównaniu do poprzednika poprawiono jeszcze stabilność opony i odporność na aquaplaning. Opona występuje w rozmiarach od 14 do 17 cali.
fot. mat. prasowe
Zeetex Z-Ice 1000
Coś dla SUV-ów
Od czasu wzrostu popularności SUV-ami zawsze wśród nowości pojawiają modele dla tego typu aut. Jednym z takich debiutów w tym sezonie jest opona Nokian WR SUV 3. Opona dostępna jest w rozmiarach od 13 do 21 cali. Większość rozmiarów ma oznaczenie XL, co oznacza, że opony są przygotowane do znoszenia dużych obciążeń. Kierunkowe nacięcia na oponie swobodnie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe. Jej ostre lamele i wysokiej jakości mieszanka gumowa to odpowiednie połączenie dla kierowców, którym zależy przede wszystkim na stabilnej i przyczepnej jeździe. Dzięki licznym testom opony w skandynawskiej zimie Nokian WR SUV 3 to wyposażenie odpowiednio dostosowane do warunków zimowych panujących w Europie Centralnej.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)