Nowy Peugeot 308
2013-09-06 10:49
Przeczytaj także: Peugeot 308 GT - polska premiera ekscytującego hothatcha
Obniżona o 140 kg masa i innowacyjne rozwiązania
NOWY PEUGEOT 308, którego masa została obniżona o 140 kg, jest najlżejszym samochodem w segmencie.
Aby osiągnąć ten wynik, konstruktorzy wykorzystali najnowszą platformę EMP2. Umożliwia ona zmniejszenie masy o ok. 70 kg, rozkładające się w następujący sposób:
- 27 kg dzięki zastosowaniu innowacyjnych gatunków stali, materiałów kompozytowych i aluminium.
- 10 kg dzięki innowacyjnym procesom montażu.
- 33 kg dzięki optymalizacji konstrukcji.
Poza obniżoną masą platformy, dodatkowych 70 kg wypracowano poprzez optymalizację masy każdej części przy zachowaniu identycznych parametrów użytkowych. Przykładem jest maska silnika, wykonana z aluminium.
fot. mat. prasowe
Nowy model Peugeot 308
Dodatkowo zastosowanie stali o wysokiej granicy sprężystości, innowacyjnych materiałów oraz przeprojektowane części umożliwiły znacznie obniżenie masy auta. Jest to pierwszy na świecie model, w którym dolna część tylnej klapy została wykonana z kompozytu - tworzywa termoplastycznego. Ten lekki i zarazem sztywny materiał pozwolił na zmniejszenie masy klapy o 3 kg.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 - wnętrze
Zaawansowane rozwiązania aerodynamiczne w celu zmniejszenia zużycia paliwa
NOWEGO PEUGEOT 308 wyróżnia dobra aerodynamika. Dzięki współczynnikowi Cx wynoszącemu0,28 i Scx na poziomie 0,63 m² plasuje się on wśród najlepszych hatchbacków w tym segmencie. Taki wynik jest rezultatem zastosowania sterowanych przepustnic i ekranów pod podwoziem platformy EMP2 tworzących płaską, jednoelementową podłogę. Już na wstępnym etapie procesu projektowego styliści uwzględnili wymagania związane z przepływem powietrza. Aerodynamika, podobnie jak masa, jest kluczowym czynnikiem pozwalającym na zmniejszenie negatywnego oddziaływania na środowisko.
Efektywne silniki o rekordowo niskiej emisji CO2
W chwili debiutu rynkowego NOWY PEUGEOT 308 będzie wyposażony w gamę silników benzynowych najnowszej generacjiod 82 do 155 KM o emisji CO2 od 114 g/km. Gamę otwiera 3-cylindrowy silnik benzynowy. Pozostałe dwa to jednostki THP (zdobywca nagrody „Engine of the Year 2013”). Silniki wysokoprężne w technologii e-HDi o zredukowanej nawet do 93 g/km emisji rozwijają moc od 92 do 115 KM.
Te niezwykle oszczędne jednostki mogą być oferowane razem z oponami o ultra niskich oporach toczenia, opracowane na zasadzie wyłączności we współpracy z Michelin. Te nowej generacji opony umożliwiają obniżenie emisji CO2 średnio o 3 g/km, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania na mokrej nawierzchni i zachowaniu identycznej trwałości jak opony standardowe. Będzie w nie wyposażona ponad jedna trzecia modeli.
Na wiosnę 2014 r. w NOWYM PEUGEOT 308 pojawią się nowe technologie, w tym najnowszy 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem (1.2 e-THP) oraz wersje BlueHDi o rekordowo niskiej emisji w tym segmencie (82 g CO2/km, co daje spalanie na poziomie 3,1 l/100 km) i automatyczne, 6-przełożeniowe skrzynie biegów nowej generacji.
BlueHDi to nazwa handlowa silników wysokoprężnych Marki spełniających wymagania Euro 6. Technologia BlueHDi jako jedyna łączy funkcję Selective Catalytic Reduction (SCR) i filtr cząstek stałych (FAP) pracujący w oparciu o specjalny dodatek do paliwa. Umożliwia spełnienie norm Euro 6 dla silników wysokoprężnych, co pozwala na redukcję do 90% NOx oraz optymalizację emisji CO2 i zużycia paliwa, jak też eliminację 99,9% cząstek stałych.
Przeczytaj także:
Peugeot 308 SW trafi do salonów w połowie czerwca
1 2
oprac. : Moto Target
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)