Opel Astra Sedan 1,6 Turbo Executive
2013-09-02 13:27
Opel Astra Sedan 1,6 Turbo Executive © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Opel Astra Sedan 1,7 CDTI
KaroseriaNa czym polega jej wyjątkowość? Przede wszystkim na atrakcyjnej sylwetce. Przyznam szczerze, że ten wariant nadwoziowy podoba mi się najbardziej. Linia niemieckiego sedana przypomina bowiem popularne ostatnio czterodrzwiowe „coupe”. Dzięki temu auto wygląda dynamicznie, elegancko i bardzo nowocześnie. Przednia część karoserii to klasyczna Astra. Z tyłu jednak robi się znacznie ciekawiej: mocno pochylona szyba, delikatny spojler na klapie i lampy o ciekawym kształcie. Wygląda to naprawdę dobrze!
fot. mat. prasowe
Opel Astra Sedan 1,6 Turbo Executive - przód
Wnętrze
Kokpit jest taki jak w każdej Astrze – prezentuje się nowocześnie, jednakże przyciski na konsoli centralnej zostały umieszczone zbyt blisko siebie. Na pochwałę zasługują czytelne zegary, dobre materiały i świetnie leżąca w dłoniach kierownica. Przyjemnym dla oka akcentem są natomiast srebrne i szare wstawki, które dodają kabinie nieco elegancji.
fot. mat. prasowe
Opel Astra Sedan 1,6 Turbo Executive, widok z boku
Z przodu siedzi się naprawdę wygodnie. Fotele są duże, dobrze podtrzymują ciało i mają spory zakres regulacji. Należy dodać, że zostały w całości obite skórą. Praktycznym dodatkiem jest wysuwana część siedziska, dzięki której nogi wyższych kierowców nie będą „wisieć”. Z tyłu nie ma tak dużo miejsca. Opadająca linia dachu sprawia, że osoby przekraczające 180 cm wzrostu nie będą miały nad głowami zbyt wiele przestrzeni. Trzeba jednak pamiętać, że to wciąż przedstawiciel segmentu C. Na tylnej kanapie najwygodniej będzie więc dwójce.
fot. mat. prasowe
Opel Astra Sedan 1,6 Turbo Executive - fotele
Jak to w sedanach bywa, bagażnik jest duży, ale przez niewielki otwór załadunku – mało praktyczny. W tym przypadku nie jest inaczej – 460 litrów to dobry wynik, ale należy zapomnieć o przewozie większych przedmiotów. Wadą są także wnikające do środka zawiasy.
fot. mat. prasowe
Opel Astra Sedan 1,6 Turbo Executive - bagażnik
Technologia
Sercem testowanego egzemplarza jest doładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra. Generuje 180 KM i 230 Nm. Moc przekazywana jest na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej. Ten zestaw pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w 9,2 sekundy i osiągnięcie 213 km/h. Całkiem nieźle. Ma to jednak odbicie na… apetycie. Średnie spalanie z testu wyniosło 9 litrów. To prawie o 2 litry więcej niż podaje producent, ale muszę zaznaczyć, że podczas testu nie starałem się być przesadnie oszczędny… Jak to mówią: „Turbo żyje, turbo pije”. I ta dość prosta, ale wymowna teoria pasuje tutaj idealnie.
fot. mat. prasowe
Opel Astra Sedan 1,6 Turbo Executive - silnik
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)