Mazda 6 4d 2,0 Skyactiv-G AT SkyENERGY
2013-08-19 10:32
Przeczytaj także: MINI Cooper SD Paceman ALL4
Technologia
Mazda 6 to typowy przedstawiciel segmentu D. Mierzy 4870 mm długości, 1840 szerokości, 1450 wysokości. Rozstaw osi wynosi 2830 mm. Na rynku auto jest dostępne w 4 wersjach wyposażenia i 5 wersjach silnikowych. 150- i 175-konnym dieslem oraz 145-, 165- i 193-konnymi benzyniakami. My do testu otrzymaliśmy 2-litrowy, 165-konny motor benzynowy zapewniający autu (dzięki 210 Nm dostępnym przy 4000 obr.) przyspieszenie od 0-100 km/h w około 10 sekund. Napęd na przednie koła przenosiła 6-biegowa automatyczna skrzynia z możliwością zmiany manulanej skrzydełkami pod kierownicą albo tradycyjnie, lewarkiem.
Motor, o czym kilka zdań wyżej, całkiem nieźle radził sobie z półtoratonowym autem. Dość wstrzemięźliwie konsumował też etylinę. Wprawdzie producent w specyfikacji zapewnia, że silnik konsumuje średnio 6 litrów, ale w realnym świecie to mało prawdopodobne. W naszym teście, auto przy obciążeniu tradycyjną rodziną z bagażami, klimatyzacją i w normalnym ruchu paliło około 7 litrów w trasie i około 8,2 litra w mieście. Średnia z testu, naszym zdaniem lepiej niż dobra, wyniosła niewiele ponad 7 litrów.
Mazdzie udało się też w końcu okiełznać działanie całej elektroniki w aucie. Umieszczony pomiędzy fotelami system sterowania nazwany Human-machine interface (w skrócie HMI) upraszcza obsługę nawigacji satelitarnej i multimediów.
Wrażenia z jazdy
fot. mat. prasowe
Mazda 6 4d 2,0 Skyactiv-G AT SkyENERGY - bagażnik
Tygodniowy test można spointować jednym zdaniem: auto prowadzi się bajecznie. Płynnie i bez oporu wchodzi na obroty. Dwulitrowy, 165-konny motor benzynowy sprawnie popycha auto do przodu. Zmiana biegów też bez uwag. Nawet pomimo tego, że automatyczna skrzynia nie jest dwusprzęgłowa, kolejne bieg wskakują płynnie i bez tradycyjnego dla Mazdy, szarpnięcia.
W zestrojeniu zawieszenia czuć sportowe DNA. Jest dość twardo, ale bez przesady. Auto precyzyjnie reaguje na ruchy kierownicą, a wszelkie dziury i nierówności przejeżdża (właściwie, przepływa) bez szarpnięć czy nieprzyjemnego kołysania. Do uszu kierowcy nie dobiegają absolutnie żadne odgłosy pracy sprężyn i amortyzatorów.
Okiem przedsiębiorcy
Mazda 6 w zależności od poziomu wyposażenia, nadwozia czy silnika kosztuje od 88 700 do 134 700 złotych. Zakup, oczywiście łącznie z tym gotówkowym, można zrealizować w salonie Mazdy poprzez kredyt lub leasing. Oba, Mazda Polska realizuje poprzez Bank Santander.
fot. mat. prasowe
Mazda 6 4d 2,0 Skyactiv-G AT SkyENERGY - tył auta
Kredyt 50/50 z ostatnią ratą balonową jest udzielany na okres 12 miesięcy. Pierwsza wpłata to oczywiście 50% wartości auta. Leasing, z możliwością finansowania od 0%, jest udzielny na okres od 24 do 60 miesięcy.
Podsumowanie
Większa, piękniejsza, bardziej przestronna i lżejsza. W wyposażeniu wiele technicznych nowinek. Nowa Mazda ma szansę podbić rynek aut klasy średniej. Bo, poza wyżej wymienionymi atutami ma jeszcze jeden - cenę. Otóż, Mazda 6, jak na auta tego producenta jest stosunkowo tania! Co w przypadku japońskiej marki jest nieoczywiste…
Przeczytaj także:
Mazda6 po liftingu
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Więcej na ten temat:
Mazda6, nowe modele samochodów, samochody osobowe, Mazda, testy samochodów, samochody
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)