eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autHonda Accord 2.4 i-VTEC Executive

Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive

2013-08-16 09:34

Przeczytaj także: Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2WD Elegance


Wszystko, co najlepsze

Pod sporą maską Accorda znajdziemy dobrze znany z poprzedniej generacji silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra, wzmocniony do 201 KM. Motor ten, jak nietrudno się domyślić, nie posiada doładowania, a więc najlepszą wydajność osiąga w górnych partiach obrotów, gdy silnik wydaje już donośny dźwięk, a adrenalina rośnie. To, co dzieje się powyżej 4 tysięcy obrotów, z pewnością może przyspieszyć bicie serca. Silnik dopiero wtedy pobudza się naprawdę do życia, dając prawdziwego „kopa” i zachęcając do opóźnionych zmian biegów. Przełożenia są długie, dzięki czemu możemy się dobrze wsłuchać w dzikie brzmienie japońskiej „szlifierki”, które nadaje specyficznego klimatu podczas jazdy. Jeśli mamy okazję poczuć to wszystko na własnej skórze – spieszmy się, bo era downsizingu nastała już na dobre.

fot. mat. prasowe

Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - silnik

Pod sporą maską Accorda znajdziemy dobrze znany z poprzedniej generacji silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra, wzmocniony do 201 KM.


8-sekundowy sprint do pierwszej setki obiecuje raczej dynamiczną jazdę. Pamiętajmy jednak, że w celu zbliżenia się do tej wartości, musimy kręcić silnik bardzo wysoko, co nie każdemu przypadnie do gustu. Nie bójmy się jednak tego robić – i-VTEC zdaje się lubić wartości z górnego przedziału, a przynajmniej ja to tak odczułem. Z silnikiem dodatkowo świetnie współgra manualna, bardzo precyzyjna skrzynia biegów. Drążek jest niewielki i ma krótkie skoki, a do tego działa ze stuprocentową skutecznością. W testowanym egzemplarzu chodził bardzo lekko, co na początku trochę mnie zdziwiło, jednak po krótkim czasie zacząłem wrzucać niektóre biegi jednym lub dwoma palcami, odczuwając z tego sporą frajdę. Za układ silnika ze skrzynią należy się więc ogromny plus.

Zawieszenie pracuje bardzo sprężyście i na poprzecznych wybojach potrafi dość mocno bujać w pozycji pionowej. Daje jednak dzięki temu pewne poczucie komfortu, którego brakuje w dość twardo zestrojonych układach niektórych konkurentów. W zakrętach zachowuje się jednak stosunkowo sztywno i pozwala na wiele. Spore rozmiary auta mogą nieco przeszkadzać, ale w żadnym przypadku nie odbierają satysfakcji z szybkiego wchodzenia i wychodzenia z łuków. Zresztą, chyba zapomniałem, z jakim segmentem mamy do czynienia…

Układ kierowniczy także nie ustępuje kroku reszcie elementów tej układanki. Precyzyjnie przekazuje informacje o drodze i pozwala na dokładne kontrolowanie położenia samochodu. Przy małych prędkościach wspomaganie może się wydać nieco za mocne, jednak element ten jest oczywiście kwestią gustu. Accord nie jest samochodem z założenia przystosowanym do miejskich warunków, dlatego możemy mu wybaczyć tak mało istotną właściwość.

A co ze spalaniem? W normie. Nie jest tak wysokie, jak moglibyśmy się tego spodziewać. Póki nie zostaniemy całkowicie pochłonięci entuzjazmem jednostki napędowej, możemy spać spokojnie – zużycie paliwa nie odbiega od konkurencji. Jeśli już się poddamy i wciśniemy pedał gazu w podłogę, sami będziemy sobie winni.

fot. mat. prasowe

Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - tył

Stosunkowo prosty design siódmej generacji wzbogacono sporą dawką ostrych linii, dzięki czemu uzyskano nieco bardziej złożonego w formie, choć nadal bardzo klasycznego sedana.

oprac. : Dominik Kopyciński / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Więcej na ten temat: Honda Accord, Honda, testy aut, testy samochodów

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: