Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2WD Elegance
2013-08-08 13:04
Przeczytaj także: Honda CR-V Comfort 2,2 i-DTEC
Technologia
Pod maską testowanej Hondy znalazł się 2-litrowy i-VTEC generujący 155 KM i 192 Nm (przy 4300 obr./min.). Współpracuje on z 6-biegową skrzynią manualną przekazującą moc tylko i wyłącznie na koła przednie. Hondowska kompilacja technologiczna pozwala na rozpędzenie ważącego 1456 kg SUV-a w 10 sekund do 100 km/h. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 190 km/h. Te wartości może i nie powalają na kolana, ale na pewno wystarczą nawet do dynamicznej jazdy. W tym zestawie CR-V nie należy do wyjątkowo oszczędnych. Mimo tego, wynik na poziomie 8,5 litra, który udało się osiągnąć należy uznać za zadowalający.
fot. mat. prasowe
Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2WD Elegance - silnik
Wrażenia z jazdy
Trudno wskazać środowisko, w którym CR-V spisuje się najlepiej. W mieście auto zachowuje się jednak bardzo poprawnie, skutecznie tłumiąc nierówności (z przodu znajdują się kolumny MacPhersona, a z tyłu układ wielowahaczowy). Nie bez znaczenia jest także wysoka pozycja za kierownicą i całkiem sporo przeszkleń, które ułatwiają manewrowanie.
W trasie można docenić jednostkę napędową, której nie brakuje wigoru nawet przy wyższych prędkościach. Trzeba jednak pamiętać, że to Honda – lubi wysokie obroty. Podczas gwałtownych manewrów karoseria lubi przechylić się na bok, jednakże podwozie nie traci stabilności nawet w skrajnych sytuacjach.
fot. mat. prasowe
Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2WD Elegance - widok z boku
Jak już wspomniałem, testowany egzemplarz został wyposażony w napęd na przednią oś. Czy to negatywnie wpływa na jego zachowanie na drodze? W normalnych warunkach kierowca nie jest w stanie odczuć różnicy. Pamiętać należy również o tym, że nie jest to auto stworzone do prawdziwej jazdy terenowej, nawet jeśli moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła. Tak naprawdę w SUV-ie wystarczy spory prześwit ułatwiający jazdę po nieutwardzonych drogach. 4x4 przyda się jedynie na śliskich i ośnieżonych nawierzchniach, kiedy koła szukają przyczepności. W innych sytuacjach to rozwiązanie zwiększy tylko spalanie i ewentualne koszty eksploatacji.
fot. mat. prasowe
Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2WD Elegance - tył
Okiem przedsiębiorcy
Honda cieszy się sporym zaufaniem na rynku, dlatego jej ceny nie są najniższe. Prezentowany CR-V w bogatej wersji Elegance to wydatek 111 800 zł. Ceny podstawowego wariantu z napędem na przednią oś i silnikiem 2.0 i-VTEC zaczynają się natomiast od 96 200 zł. Mimo tego, japoński SUV sprzedaje się bardzo dobrze. Ma na to duży wpływ renoma, jaką zdobyły wszystkie generacje tego modelu, które zawsze wyróżniały się wysoką niezawodnością.
fot. mat. prasowe
Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2WD Elegance - przód
W ofercie producenta jest oczywiście kredyt – nawet do 84 miesięcy, przy czym raty mogą być równe lub malejące. Pozostałe kwestie dostosowywane są indywidualnie. Jeśli chodzi o leasing, mamy do dyspozycji dwa warianty: operacyjny i finansowy. Okres umowy trwa od 24 do 60 miesięcy i od 6 miesięcy w przypadku leasingu finansowego. Istnieje możliwość wybrania jednej z trzech walut – PLN, EUR lub USD. Oferta dotyczy samochodów nowych jak i używanych.
fot. mat. prasowe
Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2WD Elegance - kokpit
Podsumowanie
Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2WD Elegance to jeden z najsolidniejszych kompaktowych SUV-ów na rynku. Udowadnia, że napęd 4x4 wcale nie jest konieczny. Ponadto wyróżnia się dobrymi właściwościami jezdnymi, bogatym wyposażeniem i przestronną kabiną. Czy warto zdecydować się na zakup tego modelu? Jeśli jesteś osobą ceniącą jakość – bez wątpienia tak.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)