eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autVolkswagen Golf 1,6 TDI CR DPF BlueMotion Technology Comfortline

Volkswagen Golf 1,6 TDI CR DPF BlueMotion Technology Comfortline

2013-08-07 12:54

Volkswagen Golf 1,6 TDI CR DPF BlueMotion Technology Comfortline

Volkswagen Golf 1,6 TDI © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (12)

Golf to klasyka. Ale też wypadkowa ewolucyjnej szkoły projektowania aut. W odróżnieniu, od tej rewolucyjnej, designerzy z Wolfsburga budują nowe auta trochę tak, żeby wyglądały jak poprzedni model, tyle że po głębszym restylingu. Jeżeli kiedyś w Sevres stanie wzorzec auta kompaktowego, będzie to Golf kolejnej generacji. To auto jest wyrazem przywiązania do tradycji, ale także pewnej szkoły designu. Ewolucjoniści nowe auta rozwijają na bazie poprzednich modeli. Tak, jak w VW czy BMW. Rewolucjoniści, na gruzach starego zaczynają od nowa. Vide, Opel Astra. Za każdym razem to nowe i lepsze ma być tym, które zdetronizuje Golfa. I….

Przeczytaj także: Volkswagen Golf GTI Performance - kontynuuje legendę

Karoseria

Z Golfem, jak z… koniem. Krótko mówiąc, Golf jaki jest, każdy widzi. Od połowy lat 70., kiedy z taśm fabryki w Wolfsburgu zjechała pierwsza generacja, auto przechodzi ewolucję. Zgodnie z „moto-modą” na daną dekadę, staje się nieco mniej, lub bardziej okrągłe. Zawsze jednak trochę większe od poprzednika. I zawsze lepiej wyposażone.

Czy patrząc na Golfa VII jest się czym zachwycać? To zależy od upodobań. W naszej opinii, owszem. Choć to typowa dla auta kompaktowego, dwubryłowa sylwetka, w której z pozoru nic nowego wymyślić się nie da, smaczki tkwią w szczegółach. Przód auta, poprzez upodobnienie do innych modeli koncernu, stał się zdecydowanie bardziej wyrazisty. Ba, nawet elegancki. Tył też przestał epatować… prostotą – kilka fajnych przetłoczeń, nowe lampy, nieco opuszczony zderzak.
Z profilu auto zmieniło się najmniej. Linia, omalże identyczna jak w Golfie VI generacji. Tylko, czy był jakikolwiek sens projektować nowa sylwetkę dla Golfa VII? Hmm, otwarte drzwi też można próbować wyważać. Tylko po co..?

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf 1,6 TDI - widok z boku

Z profilu auto zmieniło się najmniej. Linia, omalże identyczna jak w Golfie VI generacji.


Wnętrze

Niemiecka ewolucja nie dotyczy wnętrza auta. Tu wszystko rozwija się rewolucyjnie. Pomiędzy Golfem VI a VII jest omalże przepaść. Owszem, zegary prawie identyczne, ale na tym podobieństwo się kończy. Materiały, z których zmontowano wnętrze są godne nie tylko Passata, ale także (bez przesady) Phaetona. Mięciutko, nawet na desce i drzwiach, To, co ma być twarde, zrobiono z lakierowanych plastików (w kolorach fortepianowym albo aluminiowym). Jest tu bardzo niemiecko, czyli solidnie i ergonomicznie aż do bólu.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf 1,6 TDI - kierownica

Pomiędzy Golfem VI a VII jest omalże przepaść. Owszem, zegary prawie identyczne, ale na tym podobieństwo się kończy.


Fotele i tylna kanapa, zbliżone są do ideału. Bardzo lubiłem jazdę Golfem VI, bo było to jedno z niewielu aut kompaktowych, w którym „szczupły inaczej” bez problemów znajdzie dobrą pozycję za kierownicą. I choć to trudne do wyobrażenia, w VII jest jeszcze lepiej. Oczywiście to moje subiektywne odczucia, ale podobne miało moje diametralnie inne w budowie anatomicznej, alter ego.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf 1,6 TDI - wnętrze

Fotele i tylna kanapa, zbliżone są do ideału.


Technologia

Testowe auto określa technologia BlueMotion. W ludzkim języku oznacza to, że auto bardzo wstrzemięźliwie konsumuje olej napędowy i wytwarza mniej CO2. Kwestie ekologii są mi obojętne... Prześwietlę za to ekonomiczną stronę technologii BlueMotion. I… jestem pod wrażeniem. Nie sprawdzałem, ile według producenta auto powinno zużywać paliwa. Według mnie w trasie, Golf VII palił poniżej 4 litrów oleju napędowego, w mieście około 6, a średnio, 5,2 litra. Dane podaję zgodnie ze wskazaniami komputera pokładowego, ale po dokładnym przeliczeniu na redakcyjnym kalkulatorku. Respect!

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf 1,6 TDI - silnik

Testowe auto napędza motor Diesla z wtryskiem common rail o pojemności 1,6 litra i mocy 105 KM zintegrowany z 5-stopniową skrzynią manualną.

 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: