Skoda Citigo 5d 1,0 MPI 75 KM A/T Elegance
2013-07-25 13:16
Przeczytaj także: Skoda Rapid 1,2 TSI Elegance
KaroseriaJak to możliwe, że auta wyglądają w zasadzie tak samo a jednak któreś jest ładniejsze? To proste, diabeł tkwi w szczegółach. Citigo to typowy miejski pojazd o standardowej, dwubryłowej konstrukcji. Krótki przód skrywa malutki, ale dość dzielny motorek. Dalej jest kabina, która zaskakuje pojemnością. Pierwszy szczegół, różniący rodzinkę to grill. Ten z Up’a, naszym zdaniem jest po prostu brzydki. Z kolei, ten w Citigo, zgodny z liną modelową Skody - najładniejszy. Projektując tył swoim małym autom, styliści z Wolfsburga z kolei bardziej postarali się przy małym VW. W Skodzie jest on zbyt prosty i mało wyrazisty. Najmniej pasuje do awangardowej całości.
fot. mat. prasowe
Skoda Citigo 5d 1,0 MPI 75 KM A/T Elegance - karoseria
Citigo to typowy miejski pojazd o standardowej, dwubryłowej konstrukcji. Krótki przód skrywa malutki, ale dość dzielny motorek. Dalej jest kabina, która zaskakuje pojemnością.
Zazwyczaj drugie drzwi psują linię auta. Pierwszym, który udowodnił, że to nie musi być prawdą objawioną, był Peugeot (wspólnie z Toyotą i Citroenem). VW, Skoda i Seat poszli tą samą drogą. I była to doskonała decyzja. Powiem wprost. Citigo 5d wygląda równie świetnie jak 3d. I... już. Projektanci jednak nie do końca poradzili sobie z otwieraniem tylnej szyby. Zamiast tradycyjnej korbki i szyby opadającej w drzwi jest zatrzask i zawiasy, pozwalające lekko uchylać okno. Naszym zdaniem, to kiepski pomysł. Oczywiście taką konstrukcję poniekąd wymusił kształt tylnych drzwi, ale lepsze szyby opadające tylko 5 cm w dół niż taka, uchylana na zewnątrz. Psuje aerodynamikę auta, gorzej wygląda a w modelu bez klimatyzacji, jest równie skuteczna, co kadzidło dla umarłego.
Wnętrze
Wnętrze Skody Citigo zadziwia ilością miejsca, ale też wyposażeniem. Przestrzeń, jaką wygospodarowali w aucie projektanci, jest zaskakująca. Dość powiedzieć, że od siedziska fotela do dachu jest prawie metr a od siedziska kanapy, prawie 95 cm. To tyle co w autach segmentu C albo D! Nie brakuje więc miejsca na głowy, nawet rosłym pasażerom. Nie zabraknie go też na nogi, nawet na tylnej kanapie. Tu muszę jednak gwoli ścisłości dodać, że ani kierowca ani pasażerowie w trakcie testu nie mierzyli ponad 175 cm.
fot. mat. prasowe
Skoda Citigo 5d 1,0 MPI 75 KM A/T Elegance - wnętrze
Wprawdzie plastiki są twarde, za to i kolor i jakość zasługują na uznanie. Tak samo jak tapicerka. Dwukolorowa, z bardzo dobrych materiałów, gwarantuje długie życie, ale także brak kłopotów przy czyszczeniu.
Na kolejny plus zasłużyły fotele. Są bardzo wygodne, zapewniają dobre trzymanie boczne a dodatkowo, są świetnie wyprofilowane. A to docenimy nie tylko po długiej trasie, ale kiedy będziemy musieli w ciągu godziny czy dwóch kilka razy wysiąść i wsiąść do auta.
Przydatne linki:
- Kilometrowka
Wyposażenie auta dorównuje „wypasionym” (!) kompaktom. Elektryczne szyby i lusterka, niezłe nagłośnienie, system nawigacji wraz z komputerem pokładowym na specjalnym, demontowalnym panelu. Poza tym klimatyzacja, kontrola trakcji, ABS. Po prostu, pełny wszystko, co potrzebne.
Kolejny plus „dodatni” za materiały użyte do wykończenia wnętrza auta. Wprawdzie plastiki są twarde, za to i kolor i jakość zasługują na uznanie. Tak samo jak tapicerka. Dwukolorowa, z bardzo dobrych materiałów, gwarantuje długie życie, ale także brak kłopotów przy czyszczeniu. Sprawdziliśmy, materiał nie odbarwia się i naprawdę bez problemów „oddaje” zabrudzenia. Dobór kolorów wnętrza i jakość montażu jest również ponad standard znany z aut miejskich.

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)