eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autMINI Cooper SD Paceman ALL4

MINI Cooper SD Paceman ALL4

2013-07-22 13:34

Przeczytaj także: Kia Cee`d 1,6 GDI 135 KM XL


Warto zaznaczyć, że przyzwoite osiągi nie idą w parze z dużym apetytem. Paceman potrafi zadowolić się posiłkiem na poziomie 6,5 litra w cyklu mieszanym. Wynik w pełni zadowalający, tym bardziej że auto waży aż 1390 kg. Cechą charakterystyczną każdego „Miniaka” są natomiast właściwości jezdne. Zawieszenie nie kryje jednak żadnych nowatorskich rozwiązań – z przodu zamontowano kolumny MacPhersona, a z tyłu układ wielowahaczowy.

Wrażenia z jazdy

fot. mat. prasowe

MINI Cooper SD Paceman ALL4 - silnik

Pod maską Pacemana pracuje 2-litrowy… turbodiesel generujący 140 KM i 305 Nm momentu.


Przyznam szczerze, że obawiałem się dość dużego prześwitu Pacemana. Na szczęście inżynierowie potrafili wszystko odpowiednio dostroić, dzięki czemu podczas nagłej zmiany toru jazdy auto tylko nieznacznie przechyla się na boki. Na pochwałę zasługuje także świetny, typowy dla MINI układ kierowniczy – pozwala on na prawdziwą integrację z autem, której próżno szukać w innych crossoverach. Dopełnieniem szczęścia jest napęd 4x4 pozwalający na zachowanie przyczepności w każdych warunkach.

Mimo świetnych właściwości jezdnych, podróżowanie Pacemanem po dziurawych drogach nie przypomina trzęsienia ziemi. Zawieszenie całkiem przyzwoicie radzi sobie z nierównościami, nawet tymi poprzecznymi. Oczywiście nie jest to seria 7, ale narzekać nie sposób.

Pytanie tylko, czy diesel to odpowiednie źródło napędu? Mimo że to dość kontrowersyjna mieszanka, sprawdza się w 100 procentach! Silnik ochoczo wkręca się na obroty i nie brakuje mu wigoru nawet przy wyższych prędkościach. Nie bez znaczenia jest także współpracująca z nim 6-biegowa skrzynia, do której nie można mieć żadnych zastrzeżeń.

Okiem przedsiębiorcy

MINI tanie nie jest. Testowany egzemplarz został wyceniony na 170 355 zł. To oczywiście o wiele za dużo, jeśli mamy podchodzić do sprawy w sposób praktyczny, ale nie od dziś wiadomo, że unikatowe rzeczy kosztują więcej. Dlatego jestem przekonany, że Paceman znajdzie fanów, którym zależy na tym, by samochód podkreślał ich osobowość.

fot. mat. prasowe

MINI Cooper SD Paceman ALL4 - bagażnik

330-litrowy bagażnik ma jednak regularne kształty i próg załadunku na przyzwoitej wysokości. Ponadto istnieje możliwość złożenia tylnych oparć, co zwiększa przestrzeń załadunkową do 1080 litrów.


Zakup Pacemana można sfinalizować za pomocą kredytu – istnieje możliwość spłaty całej wartości auta. Okres spłaty może trwać nawet do 96 miesięcy. Warto również zaznaczyć, że każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie, dlatego o szczegóły należy pytać we własnym zakresie.

W ofercie marki jest również leasing (operacyjny lub finansowy) od 24 do 60 miesięcy. Istnieje możliwość wyboru jednej z trzech walut: PLN, EUR lub CHF. Wszystko realizowane jest oczywiście za pośrednictwem BMW Financial Services Polska.

Podsumowanie

MINI Cooper SD Paceman ALL4 stworzony został dla prawdziwych indywidualności. Wyróżnia się w tłumie, dobrze wygląda i jeszcze lepiej jeździ. Za to wszystko trzeba jednak sporo zapłacić. Jak widać styl kosztuje i kosztować będzie…

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Ford B-MAX 1.6 TDCi Titanium

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: