Ford Kuga 2.0 TDCi 4WD Titanium
2013-07-18 12:50
Przeczytaj także: Ford Kuga 2.5 Hybrid ST-Line
Fordowskiego SUV-a napędza dwulitrowy turbodiesel o mocy 163 KM i momencie obrotowym 340 Nm./2000 obr. Rozpędza się natomiast do 196 km/h. Według danych katalogowych auto z napędem na obie osi i manualną, 6-przełożeniową skrzynią powinno spalać 7,2 litra w ruchu miejskim, 5,9 średnio i 5,1 poza miastem. W naszym teście, Kuga spaliła w cyklu mieszanym 6,2 litra. I jest to według nas wynik doskonały!
Wrażenia z jazdy
Auto, pomimo gabarytów prowadzi się bardzo dobrze. Nam bardzo podobał się leżący idealnie w dłoniach wieniec kierownicy. Zawieszenie, jak to w SUV-ie jest wprawdzie nie nadmiernie komfortowe, ale dzięki temu Kuga naprawdę świetnie trzyma się drogi. A i na bezdrożach doskonale daje sobie radę. Oczywiście, jeżeli nie zdecydujemy się na prawdziwy off-road… To jednak nie jest żywiołem bardziej komfortowego niż terenowego auta. Nawet pomimo permanentnego napędu na obie osie.
fot. mat. prasowe
Ford Kuga 2.0 TDCi 4WD Titanium - widok z boku
Większość przycisków i dźwigienek jest na właściwym miejscu. Większość, ale niestety nie wszystkie. Niełatwo w Fordzie sterować radiem. Ba, całą strefą audio. Interfejs jest, naszym zdaniem tak czytelny, jak szyfr Enigmy. Ale tak naprawdę to jedyny problem i dotyczący w zasadzie wszystkich Fordów z fabryczną instalacją audio.
Okiem przedsiębiorcy
Ford dzięki swoim usługom finansowym zapewnia możliwość wzięcia kredytu lub leasingu poprzez swój bank i salony dealerskie. Kredyt to możliwość zakupu auta na raty przez okres od 12 do 60 miesięcy. Preferowany jest przy tym minimalnym (10-procentowym) wkładzie własnym, ale istnieje możliwość skredytowania 100% wartości auta.
W przypadku leasingu opłata wstępna wynosi od 10 do 45 procent. Okres umowy może trwać od 24 do 60 miesięcy.
fot. mat. prasowe
Ford Kuga 2.0 TDCi 4WD Titanium - bagażnik
Auto objęte jest 2-letnią gwarancją fabryczną lub dodatkowo (Ford Produkt) 3- lub 5-letnią z limitem do 150 tys. kilometrów. Dwa lata gwarancji przysługuje też na silnik i powłokę lakierniczą, a 12 na perforację blach nadwozia.
Podsumowanie
Nowy Ford Kuga oferuje wiele innowacyjnych rozwiązań oraz systemów wspomagających kierowcę: inteligentny napęd na wszystkie koła, system Active City Stop zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach, obsługę głosową Ford SYNC z funkcją wzywania pomocy i wreszcie drzwi bagażnika zamykane i otwierane elektrycznie oraz bezdotykowo - wystarczy wsunąć stopę pod zderzak, aby otworzyć lub zamknąć bagażnik. I to wszystko za naprawdę niewygórowaną kwotę. Ceny tego auta zaczynają się od około 100 tys. złotych. Wersja Titanium, czyli dokładnie taka, jaką jeździliśmy to wydatek rzędu 135 tys. zł.
Przeczytaj także:
Ford Kuga PHEV. Czym się wyróżnia?
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)