Hyundai i20 5d 1.2 Comfort vs Peugeot 208 1.2 VTi Allure
2013-07-16 11:42
Przeczytaj także: Peugeot 208 GTi
Okiem przedsiębiorcy
Oba testowane samochody, a zwłaszcza Peugeot nie należą do najtańszych. Decydując się na Hyundaia i20 w wersji Comfort musimy być przygotowani na zostawienie w salonie 45 100 zł. Co otrzymujemy w zamian? Klimatyzację manualną, chłodzony schowek, poduszki kurtynowe i czołowe, centralny zamek (niestety sterowany z naprawdę odlschoolowego kluczyka), podłokietnik, elektrycznie sterowane lusterka (w kolorze nadwozia), przyciemniane szyby, lampki do czytania, gniazdo USB i sterowanie radiem z kierownicy. To tylko niektóre spośród wszystkich opcji wliczonych w cenę. Kolejnym atutem są rabaty. Kupując i20 z 2012 roku możemy liczyć na upust 3000 zł, a jeżeli zamarzy nam się jazda próbna, salon dołoży nam kolejne 500 zł rabatu. Hyundai proponuje nam również rezygnację z rabatu na rzecz wyposażenia i20 w fabryczną instalację gazową. Jeżeli zdecydujemy się na niebieskie paliwo i odbędziemy jazdę testową Hyundai dorzuci nam jeszcze 500 zł rabatu. W przypadku samochodów z 2013 roku liczyć możemy na upust w wysokości 2000 zł.
fot. mat. prasowe
Hyundai i20 5d 1.2 Comfort vs Peugeot 208 1.2 VTi Allure
Wybierając się do salonu Peugeota musimy być przygotowani na dotkliwsze poturbowanie naszego portfela. Ceny 208 w wersji Allure zaczynają się od 50 400 zł. W zamian za to na dzień dobry dostajemy m.in. elektryczną klimatyzację (dwustrefową), centralny zamek (w tym wypadku już sterowany z pilota), elektrycznie sterowane przednie szyby, multimedialny ekran dotykowy, całą masę schowków, regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicę i jeszcze trochę innych drobiazgów. Niestety pomimo sporej ceny wyjściowej lista opcji, w które możemy doposażyć 208 jest bardzo długa i o zbliżenie, czy nawet przekroczenie kwoty 60 000 zł jest nietrudno. Sytuację ratuje trochę rabat na samochody z 2013 roku w wysokości 10%, ale nie jest to za dużo.
fot. mat. prasowe
Hyundai i20 5d 1.2 Comfort - dane techniczne
fot. mat. prasowe
Peugeot 208 1.2 VTi Allure - dane techniczne
Podsumowanie
Ciężko jednoznacznie opowiedzieć się za którymś samochodem. Wbrew pozorom mają sporo wspólnych cech. To, co pozytywnie zaskakuje to naprawdę dobra dynamika w warunkach miejskich. Plusem jest również jakość wykonania. Czasy kiedy małe samochody wyglądały jak siekierą ciosane, a do ich wnętrz pakowano najgorszej jakości materiały, gdzie przed hałasem chroniły metalowe drzwi grubości kilku centymetrów, a samochód ze wspomaganiem kierownicy ciężko było spotkać (po co komu wspomaganie w tak małym samochodzie) dawno już mamy za sobą. Zarówno Hyundai, jak i Peugeot udowadniają, że choć ciągle narzekamy, to mimo to komfort naszego życia znacznie się poprawia i żyje nam się coraz, może nie lepiej, ale przynajmniej wygodniej.
Przeczytaj także:
Hyundai i20 Coupe 1.2 MPI Comfort sportowy tylko z wyglądu
oprac. : Karol Hatylak / Auto-strefa.pl
Więcej na ten temat:
Hyundai i20, Hyundai, Peugeot 208, Peugeot, samochody, testy samochodów, testy aut, auta
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)