eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autHyundai i40 Sedan 2.0 GDI Comfort Plus

Hyundai i40 Sedan 2.0 GDI Comfort Plus

2013-07-11 13:02

Przeczytaj także: Hyundai i40 Sedan 2,0 GDI Comfort Plus


Jak jest z tyłu? Bardzo dużo miejsca na nogi, trochę mniej nad głową, a to za sprawą chwalonej przeze mnie za stylistykę opadającej linii dachu. Tak czy inaczej, jest tu naprawdę sporo przestrzeni, również na tle konkurencji.

fot. mat. prasowe

Hyundai i40 Sedan 2.0 GDI Comfort Plus - zegary

Podobnie jak z zewnątrz, kilka zdecydowanych załamań poszczególnych elementów sprawia, że w każdym punkcie podczas obserwacji możemy znaleźć coś, co na chwilę zatrzyma nasz wzrok.


Komfortowy sedan kontra wolnossąca „dwulitrówka”

Benzynowy silnik o pojemności 2.0 wyciśnięto na 178 koni mechanicznych, nie używając bardzo spopularyzowanego ostatnio wspomagacza, czyli turbodoładowania. W imię tego samochód zaczyna więc mocniej przyspieszać dopiero w okolicach połowy skali obrotomierza, co w przypadku dynamicznego poruszania się po drogach wymaga od nas wprowadzenia w styl jazdy bardziej sportowych odruchów. Bez wątpienia może się to stać dobrą rozrywką dla kierowcy, jednak na zwykłe dojazdy do pracy zapewne większość kierowców preferowałaby maksymalny moment obrotowy dostępny od „dołu”. Układ kierowniczy, choć nastawiony bardziej na przemierzanie dróg szybkiego ruchu niż szybkie pokonywanie zakrętów, daje wystarczająco dużo informacji, aby wczuć się w wyprofilowanie jezdni. Zużycie paliwa przy dość wysokim kręceniu silnika wcale nie jest tak duże, jak mogłoby się wydawać. Granicy 10 litrów na 100 kilometrów nie powinniśmy przekroczyć nawet wtedy, gdy chcemy być pierwsi na każdym następnym skrzyżowaniu. No, chyba, że na światłach obok nas stanie kierowca o podobnych aspiracjach…

Komfort jazdy nie zawiódł moich oczekiwań. Gdyby nie dbałość o samochód „jak o swój”, mógłbym sobie darować omijanie dziur, a bólu kręgosłupa i tak bym nie zaznał. Prędkości rzędu 140-160 km/h praktycznie się nie odczuwa, dlatego radzę uważać na beztroskie wciskanie pedału w podłogę, bo można obudzić się dopiero po ujrzeniu „ogona” w postaci radiowozu. Krótki drążek zmiany biegów pracuje z oporem, ale biegi wskakują bez problemu, z wyraźnym zaznaczeniem. Największą wadą silnika jest jego ospałość. Choć wcześniej chwaliłem w testowanym i40 możliwość sprawdzenia swoich umiejętności szybkiej jazdy, 178 KM daje pierwszą setkę dopiero po 9,7 sekundy. Dla porównania, Suzuki Kizashi z motorem (większym co prawda) o tej samej mocy i momentem obrotowym tylko nieznacznie większym osiąga tę samą prędkość niemal 2 sekundy szybciej! W czym tkwi problem? Nasz bohater waży niewiele ponad 1400 kilogramów.

fot. mat. prasowe

Hyundai i40 Sedan 2.0 GDI Comfort Plus, tył

W tylnej części nadwozia znajdziemy stylistyczne ślady najmocniejszej wersji silnikowej – oznaczenie dwulitrowego silnika oraz dwie końcówki układu wydechowego umieszczone po przeciwnych stronach, które przyjemnie dopełniają całość.


Okiem przedsiębiorcy

Cennik i40 zaczyna się od 81 100 zł za odmianę Classic z silnikiem 1.6 GDI o mocy 135 KM. W standardzie otrzymujemy między innymi klimatyzację manualną, komplet poduszek powietrznych włącznie z kolanową, systemy kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy oraz elektryczny hamulec ręczny. Testowany egzemplarz to wersja Comfort Plus, na którą, w przypadku wyboru silnika 2.0 GDI, musimy już wyłożyć ok. 100 tys. złotych. Producent dorzuca nam wtedy dwustrefową klimatyzację automatyczną, 16-calowe alufelgi, tylne poduszki boczne, podgrzewaną kierownicę, reflektory ksenonowe, tempomat, elektrycznie regulowany fotel kierowcy czy kluczyk zbliżeniowy z systemem Start/Stop. A więc wyposażenie wygląda już naprawdę obiecująco.

Hyundai w ramach programu Hyundai Finance oferuje kilka sposobów finansowania. Pierwszym z nich jest kredyt z ostatnią elastyczną ratą balonową z oprocentowaniem od 3,49%. Okres kredytowania może trwać od 6 do 48 miesięcy, a wpłata własna wynosi od 10 do 69%. Pozostałe dwie opcje to kredyt 50/50 (okres spłaty wynosi 12 miesięcy) oraz 3x33 (24-miesięczne kredytowanie), obie z oprocentowaniem 0%. W przypadku oferty Hyundai Fleet Lease rata miesięczna wynosi minimum 1195 złotych netto. Finansowanie pojazdu jest możliwe w przeciągu 24-60 miesięcy, a udział własny wynosi od 10% w górę.

fot. mat. prasowe

Hyundai i40 Sedan 2.0 GDI Comfort Plus - silnik

Benzynowy silnik o pojemności 2.0 wyciśnięto na 178 koni mechanicznych, nie używając bardzo spopularyzowanego ostatnio wspomagacza, czyli turbodoładowania.


Kwestia przekonań lub zwykłej kalkulacji

Segment D jest obfity w wiele udanych propozycji różnych marek, dlatego trzeba mieć naprawdę dużą siłę przebicia, żeby osiągnąć sukces rynkowy. W tej klasie dobrze sprzedają się nie tylko atrakcyjne cenowo samochody, ale także te klasy premium, które zaczynają swoje cenniki powyżej 100 tysięcy złotych. Hyundai na pewno zasługuje na pochwałę względem swojego poprzednika – Sonaty - jednak, aby zaistnieć, musi zdobyć uznanie klienta czymś więcej niż tylko poprawnością do bólu. Dlatego też może zachęcić przestronnym wnętrzem, dobrym wyposażeniem i nowoczesnym designem zarówno na zewnątrz, jak i w środku. A gdy społeczeństwo nabierze w pełni zaufania do koreańskiej marki, może być już tylko lepiej.

fot. mat. prasowe

Hyundai i40 Sedan 2.0 GDI Comfort Plus - Dane techniczne

Cennik i40 zaczyna się od 81 100 zł za odmianę Classic z silnikiem 1.6 GDI o mocy 135 KM. W standardzie otrzymujemy między innymi klimatyzację manualną, komplet poduszek powietrznych włącznie z kolanową, systemy kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy oraz elektryczny hamulec ręczny.

poprzednia  

1 2

oprac. : Dominik Kopyciński / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: