Przeczytaj także: Honda Civic 1,6 i-DTEC
Wrażenia z jazdy
No właśnie, jak prowadzi się Civic dziewiątej generacji? Naprawdę dobrze. Jest dużo bardziej komfortowy od poprzednika, ale wcale nie stracił hondowskiego pazura. Układ kierowniczy wyróżnia się świetną precyzją, co ułatwia integrację z autem. Natomiast zawieszenie, które wydaje się bardzo proste, trzyma samochód w pionie i nie pozwala na przesadne przechyły nadwozia. To wszystko sprawia, że prowadzenie kompaktowej Hondy na krętych drogach sprawia dużo przyjemności.
fot. mat. prasowe
Honda Civic 5d 1.8 i-VTEC Sport - przednie i tylne fotele
Przednie fotele wyróżniają się dużymi siedziskami i świetnym wyprofilowaniem. Na tylnych siedzeniach miejsca jest pod dostatkiem nawet dla trójki pasażerów.
W mieście manewrowanie nie sprawia większych problemów. Jednym mankamentem jest ograniczona widoczność do tyłu. Japoński producent montuje jednak kamerę cofania, która ułatwia parkowanie. Ponadto nie sposób narzekać na jakość tłumienia nierówności. Samochód radzi sobie bardzo dobrze z polskimi dziurami, zachowując w kabinie kompletną ciszę. Owa cisza zachowana jest także przy prędkościach autostradowych – opływowa sylwetka nie stawia dużych oporów, a szósty bieg pozwala zminimalizować obroty.
Okiem przedsiębiorcy
Za podstawową odmianę z benzynowym silnikiem o pojemności 1,4 litra (100 KM) trzeba zapłacić 64 900 zł. Testowany egzemplarz kosztuje znacznie więcej, bo 79 400 zł. Czy jest wart tych pieniędzy? Bez wątpienia tak, tym bardziej że wyposażenie jest kompletne, a silnik – dynamiczny i dość oszczędny.
Warunki gwarancyjne należy uznać za typowe. Ochrona podstawowa obejmuje 3 lata lub 100 tys. km. Gwarancja perforacyjna trwa natomiast 12 lat. Przeglądy trzeba wykonywać według wskazań komputera.
Honda oferuje spory wachlarz finansowy. Istnieje oczywiście możliwość wzięcia kredytu nawet do 84 miesięcy. Raty mogą być równe lub malejące, a wszystkie inne kwestie dostosowywane są indywidualnie do każdego klienta.
fot. mat. prasowe
Honda Civic 5d 1.8 i-VTEC Sport - bagażnik
Atutem Civica jest ogromny bagażnik. 467 litrów to wynik praktycznie niedostępny.
Jeśli chodzi o leasing, mamy do czynienia z dwoma wariantami: operacyjnym i finansowym. Okres umowy trwa od 24 do 60 miesięcy i od 6 miesięcy w przypadku leasingu finansowego. Istnieje możliwość wybrania jednej z trzech walut – PLN, EUR lub USD. Oferta dotyczy samochodów nowych jak i używanych.
Podsumowanie
Honda Civic 5d 1.8 i-VTEC Sport jest po prostu świetnym kompaktem. Ma dobre osiągi i godne właściwości jezdne, a do tego wyróżnia się przestronną kabiną zahaczającą o segment D. Kontrowersyjna stylistyka nie jest dla wszystkich, ale jeśli komuś przypadła do gustu – polecamy bez żadnego „ale”!

1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)