Mercedes Sprinter 116 LGT
2013-07-03 13:18
Przeczytaj także: Mercedes A180 BlueEFFICIENCY 7G-DCT
Wrażenia z jazdy
Sprinter nie jest zwinnym samochodem miejskim, którym przyjemnie jest zawieźć dzieci do szkoły. To pełnoprawny długodystansowiec z bardzo dużymi możliwościami „bagażowymi”. Manewrowanie na zatłoczonych parkingach nie należy więc do najłatwiejszych. Problemem jest oczywiście brak tylnej szyby, którą częściowo zastępują czujniki parkowania. Mimo tego przydałaby się kamera cofania.
W trasie niemiecki furgon z gwiazdą na masce radzi sobie lepiej niż dobrze. Krótkie przełożenia i przyzwoita elastyczność pozwalają na efektywne wykorzystanie mocy silnika. Pochwała należy się również za całkiem niezłe wyciszenie kabiny. Choć auto narażone jest na duże opory powietrza, nie ma problemów z komunikowaniem się w kabinie. Nawet przy autostradowych prędkościach.
fot. mat. prasowe
Mercedes Sprinter 116 LGT - przestrzeń załadunkowa
Okiem przedsiębiorcy
Testowany egzemplarz to wydatek 103 200 zł. Dużo? I tak, i nie. Z jednej strony to auto dostawcze, a z drugiej… Mercedes! Tak czy inaczej, sporo oszczędności można wygenerować dzięki instalacji LPG. Nie jest ona skomplikowana w obsłudze, ani droga w eksploatacji. Może być więc świetną alternatywą dla diesla.
Na Sprintera LGT mogą zdecydować się przedsiębiorcy, którzy potrzebują auta mającego możliwość przewiezienia rzeczy o większych gabarytach bądź w większej ilości. Do wybrania tego modelu nie trzeba jednak nikogo przekonywać. Wystarczy się rozejrzeć, by stwierdzić, że „dostawczy Gwiazdor” zdobył spore zaufanie.
W ofercie Mercedesa jest oczywiście kredyt – standardowy (Elastycznie ustalane wysokość rat i elastyczny okres umowy, równe lub malejące raty miesięczne, brak limitu kilometrów) lub balonowy (Mniejsze raty miesięczne dzięki balonowej racie końcowej).
fot. mat. prasowe
Mercedes Sprinter 116 LGT - silnik
Niemiecka marka proponuje także leasing w trzech opcjach: finansowanie operacyjne (stałe lub zmienne miesięczne raty leasingowe, elastyczność w wyborze wysokości wkładu własnego i elastyczne terminy płatności), Lease&Drive (stałe miesięczne raty leasingowe, po wliczeniu gwarantowanej wartości końcowej zmniejsza się wysokość raty miesięcznej, niewielki wkład własny, zwrot pojazdu pod koniec okresu umowy, ustalona niezmienna wartość końcowa kalkulowana na podstawie przebiegu i okresu umowy) oraz CharterWay ServiceLeasing (łączący klasyczny leasing z umową serwisową – kompletny serwis, zmniejszone nakłady na czynności administracyjne i obniżone koszty).
Podsumowanie
Mercedes Sprinter jest jednym z najpopularniejszych samochodów użytkowych w kraju. Solidny, dobrze wyposażony i oszczędny wariant LGT może mu tylko przynieść jeszcze większą rzeszę zwolenników. Przydałaby się jednak drobna kampania reklamowa, ponieważ niewielu potencjalnych nabywców wie o istnieniu wersji zasilanej autogazem.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)