Audi A3 Sportback e-tron
2013-06-18 10:44
Przeczytaj także: Audi A3 Limousine
Zależnie od poziomu naładowania, napięcie wynosi od 280 do 390 Volt. Akumulator zbudowano z 96 ogniw pryzmatycznych, pogrupowanych w osiem modułów, po dwanaście ogniw każdy. Łącznie z komponentami elektronicznymi – kontrolerem zarządzania akumulatorem (Battery Management Controller) i skrzynką przyłączeniową akumulatora (Battery Junction Box) – system waży 125 kg. Jego obudowę połączono z podłogą samochodu śrubami, w pięciu punktach mocujących. Dolną część obudowy wykonano z aluminium.
Skomplikowane chłodzenie cieczą sprawia, że temperatura akumulatora nie wykracza poza ustalony zakres. Kierowca Audi A3 e-tron może zarówno latem, jak i zimą, przy ujemnych temperaturach otoczenia, uruchomić samochód używając jedynie silnika elektrycznego. Cztery płyty chłodzą osiem modułów akumulatora wysokiego napięcia. Chłodzenie posiada własny obieg niskich temperatur, który wykorzystuje chłodnicę umieszczoną w komorze silnika. W razie potrzeby, można ją połączyć z klimatyzacją, a nawet podzielić na dwa obiegi cząstkowe.
fot. mat. prasowe
Najnowsze Audi A3 Sportback e-tron
Podczas kolizji, jeśli aktywują się napinacze pasów bezpieczeństwa lub poduszki powietrzne, system wysokiego napięcia jest automatycznie odcinany. Płaski akumulator zamontowano pod tylnym siedzeniem – w miejscu, w którym elementy wykonane ze stali o wysokiej i najwyższej wytrzymałości tworzą szczególnie trwałą konstrukcję. Jej obudowa i wnętrze wykonane są z równie wytrzymałych materiałów.
Nad tylna osią umieszczono akumulator 12-voltowy dla odbiorników prądu o niskim napięciu oraz 40-litrowy zbiornik paliwa. Oba elementy prawie nie zmniejszają pojemności bagażnika Audi A3 Sportback e-tron, która wynosi 280 l, a po złożeniu oparć tylnych siedzeń wzrasta do 1120 l.
Audi seryjnie wyposaża model A3 Sportback e-tron w uniwersalny przewód ładowania. Dzięki wymiennej wtyczce, kabel można podłączyć zarówno do gniazdek domowych, jak i do przemysłowych. Wtyczki wykonano zależnie od wymogów danego kraju, tak by ładowanie Audi A3 Sportback e-tron było możliwe na całym świecie.
W celu wygodnego używania w gospodarstwie domowym, kabel można umieścić w specjalnym schowku ściennym. Nawet taki szczegół wykonano w stylistyce Audi. Dzięki temu że schowek jest zamykany, urządzenia do ładowania chronione są przed kradzieżą również podczas ich użytkowania na zewnątrz.
fot. mat. prasowe
Audi A3 Sportback e-tron - wnętrze
Przewód doprowadza do pojazdu prąd z ogólnodostępnej sieci elektrycznej. Gniazdo znajduje się w obudowie chłodnicy Singleframe, za logo Audi, które można przesunąć. Znajduje się tam dioda wskazująca status używania gniazda i dwa przyciski, pozwalające na wybór dwóch sposobów ładowania: opóźnionego, sterowanego przez timer i natychmiastowego. W pojeździe pobrany prąd zmienny przetwarzany jest za pomocą odpowiedniego przetwornika na prąd stały i wprowadzany do akumulatora.
Przeczytaj także:
Nowe Audi A3 Cabriolet w Polsce
oprac. : Moto Target
Więcej na ten temat:
Audi, Audi A3, Audi A3 Sportback, Audi A3 Sportback e-tron, nowe modele samochodów, samochody hybrydowe
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)