Range Rover Sport w Polsce
2013-05-27 13:22
Range Rover Sport © fot. mat. prasowe
Warszawa stała się trzecim miastem na Świecie, w którym producent zdecydował się pokazać nowego Range Rover Sport. Po globalnej premierze w Nowym Jorku i targach motoryzacyjnych w Szanghaju, to właśnie Warszawa gościła ekskluzywną premierę najnowszego „Landiego”.
Przeczytaj także: Range Rover Sport
Opracowywany równolegle z nowym Range Roverem, nowy Landie Sport zapewnia najlepsze w historii marki właściwości trakcyjne, zachowując bezkonkurencyjne w klasie własności terenowe. Wykorzystując ultranowoczesne zawieszenie ze stopów lekkich oraz innowacyjną strukturę nośną samochodu, nowy Sport jest lżejszy od swego poprzednika nawet o 420 kilogramów. Kuracja odchudzająca znacząco wpłynęła na właściwości jezdne oraz osiągi samochodu, zwiększając przy tym komfort jazdy.fot. mat. prasowe
Range Rover Sport - widok tyłu auta
Nowy Range Rover Sport jest tylko 62mm dłuższy od swego protoplasty – przy długości 4850 mm jest mimo wszystko krótszy od innych 7-osobowych SUV-ów i większości sedanów segmentu „E”. Dzięki temu auto jest bardziej zwrotne. Znacznie większy rozstaw osi (+178 mm) przyniósł więcej przestrzeni na nogi i ułatwił dostęp do trzeciego, opcjonalnego rzędu tylnych foteli. Krótkie zwisy nadwozia z przodu i z tyłu oraz zwiększona o 55mm szerokość, dodatkowo poprawiły muskularną sylwetkę samochodu. Nowy Sport jest krótszy o 149 mm i niższy o 55 mm od flagowego Range Rovera, z którym jest konstrukcyjnie bardzo powiązany. Różnica w wadze to 45 kg na korzyść modelu Sport.
Auto zaprojektowano tak, aby poprawić właściwości trakcyjne. Lekkie, całkowicie niezależne zawieszenie ze stopów lekkich wykorzystuje podwójne wahacze z przodu i układ wielowahaczowy na osi tylnej.
fot. mat. prasowe
Range Rover Sport - przednie fotele
Zakres pracy zawieszenia nowego „Sporta” jest największy w swojej klasie (260 mm z przodu oraz 272 mm z tyłu) i zapewnia wyjątkowy skok zawieszenia – nawet 546 mm, ułatwiając pokonywanie najtrudniejszego terenu. Maksymalny prześwit wzrósł do 278 mm (+51 mm), a przeprojektowane zawieszenie pneumatyczne automatycznie wybiera między dwiema wysokościami jazdy. Układ Terrain Response drugiej generacji automatycznie wybiera najbardziej odpowiedni program do jazdy w terenie.
Nowe zawieszenie pneumatyczne (piątej generacji) zapewnia 115 mm zakresu ruchu, od najniższego ustawienia (-50 mm, dla łatwego wsiadania oraz wysiadania) w stosunku do standardowej wysokości off-road. Automatyczne zwiększenie wysokości, uruchamiane za pomocą czujników lub manualnie, pozwala podnieść samochód o kolejne 35 mm, dając łączny zakres zmiany wysokości na poziomie 185 mm. Całkowicie nowy układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem charakteryzuje się większą precyzją prowadzenia i jest według zapewnień producenta, bardziej bezpośredni w porównaniu do swego poprzednika.
Przeczytaj także:
MINI Cooper SD Paceman ALL4
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)