eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autSkoda Rapid 1,2 TSI Elegance

Skoda Rapid 1,2 TSI Elegance

2013-05-23 09:53

Przeczytaj także: Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance - auto na „piątkę”


Wrażenia z jazdy

Jazda nową Skodą bardzo przypomina Octavię poprzedniej generacji. Samochód ma dość twarde zawieszenie, dzięki czemu jest zwarty i całkiem nieźle radzi sobie z zakrętami. Odbija się to na komforcie podróżowania, ale tylko wtedy, gdy droga przypomina szwajcarski ser. Na gładkich nawierzchniach nie można mieć żadnych zastrzeżeń. Niestety w naszym pięknym, nadwiślańskim kraju dziur drogowych jest więcej, niż tych budżetowych…

Trudno w to uwierzyć, ale przy prędkościach autostradowych Rapid wcale się nie męczy. Bardzo płynnie rozwija dozwolone prędkości. Te niedozwolone zresztą też. Przydałoby się jedynie nieco lepsze wyciszenie kabiny. W mieście można natomiast docenić przyzwoitą zwrotność czeskiego samochodu. Dobra widoczność na wszystkie strony, a także czujniki parkowania pozwalają na bezstresowe manewrowanie w zatłoczonych miejscach.

fot. mat. prasowe

Skoda Rapid 1,2 TSI Elegance - przednie i tylne fotele

Przednie fotele są dość twarde, ale sprawdzają się w dalekich trasach. Mają również odpowiednią wielkość i zakres regulacji, aczkolwiek przydałoby się nieco lepsze podparcie boczne. Przestrzeni jednak nie brakuje. Na tylnej kanapie jest równie przestronnie.


Okiem przedsiębiorcy

Czy Rapid zostanie nowym królem flot? Nie sądzę. Wydaje się, że renoma na jaką zapracowała Octavia jest, póki co, poza jego zasięgiem. Nowość Skody sprawdzi się jednak w każdych warunkach ze względu na swój wszechstronny charakter. Testowany wariant to wydatek 71 550 zł. Nie jest to mało, aczkolwiek warto zaznaczyć, że Rapid z tym wyposażeniem ma na pokładzie wszystko, czego można oczekiwać. Podstawowa wersja (Active) z silnikiem 1,2 MPI kosztuje natomiast 47 950 zł – i właśnie ten zestaw, według mojego „nosa”, będzie sprzedawał się dużo lepiej.

Auto objęte jest 2-letnią gwarancją podstawową, 3-letnią na lakier oraz 12-letnią ochroną perforacyjną. Okresy przeglądowe wypadają co 30 tysięcy kilometrów lub co 2 lata. Skoda jest liderką sprzedaży w Polsce, co oczywiście oznacza, że dysponuje sporym wachlarzem możliwości finansowania. Poza gotówką, prezentowane auto można więc nabyć za pośrednictwem kredytu (do wyboru są trzy opcje: Kredyt 5,99%, 5x20% oraz 50/50) lub leasingu (okres od 24 do 60 miesięcy, opłata wstępna od 10 do 45%, wartość wykupu od 1 do 25%).

fot. mat. prasowe

Skoda Rapid 1,2 TSI Elegance - silnik

Testowany Rapid napędzany jest benzynowym silnikiem TSI o pojemności 1,2 litra i mocy 85 KM. Zintegrowano go z 5-biegową skrzynią manualną, która przekazuje wszystkie „siły” na koła przednie.


Podsumowanie
Skoda Rapid 1,2 TSI Elegance kierowana jest przede wszystkim do indywidualnych klientów, którzy szukają praktycznego, dobrze wyposażonego i jednocześnie tańszego od Octavii samochodu. Nie ma jednak wątpliwości, że uboższe wersje zasilą floty wielu dużych przedsiębiorstw.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: