Hyundai i30 1.6 CRDi Comfort vs Volkswagen Golf VII 2.0 TDI Highline
2013-05-13 13:40
Przeczytaj także: Hyundai i30 Wagon 1,6 GDI Comfort
W Golfie zawieszenie jest bardziej sztywne, a układ kierowniczy wydaje się mniej „znieczulony”, co powoduje, że chętniej wciśniemy pedał gazu wychodząc z zakrętu. Nie oznacza to jednak, że komfort jazdy stoi na niższym poziomie. Nierówności są tłumione cicho i przyjemnie, ale nadal musimy pamiętać o tym, że „obuwie” w wersji Highline posiada dość cienką „podeszwę”. Jeśli chodzi o prowadzenie, siódma generacja kompaktowego samochodu dla ludu dobrze radzi sobie z podsterownością i trzeba naprawdę przesadzić, żeby zbić auto z prawidłowego toru jazdy.
Okiem przedsiębiorcy
Zbliżamy się powoli do końca testu i tym samym postaram się przybliżyć nieco opcję kupna w przypadku obu prezentowanych pojazdów. Na chwilę obecną cennik Hyundaia zaczyna się od promocyjnej kwoty 49 900 zł za model z 2012 roku ze 100-konnym benzyniakiem 1.4 MPI, w wersji wyposażeniowej Base. Taka specyfikacja zawiera między innymi cztery poduszki powietrzne plus kurtyny, elektryczne szyby przednie i lusterka zewnętrzne, światła do jazdy dziennej LED, czy systemy kontroli trakcji oraz stabilizacji toru jazdy. Testowana wersja, bez dopłaty za lakier, to suma ponad 70 tysięcy złotych, w przypadku modelu z roku 2012 i ponad 75 tys. dla rocznika 2013.
fot. mat. prasowe
Hyundai i30 1.6 CRDi Comfort - silnik
Pomoc w finansowaniu samochodu zapewni nam program Hyundai Finance. Standardowy kredyt trwający od 6 do 48 miesięcy obciążony jest oprocentowaniem od 3,49% i wpłatą własną w wysokości 10-69% ceny samochodu. Oprócz tego, możemy również wybierać z dwóch dodatkowych opcji – 50/50 oraz 3x33. Hyundai chwali się w obu przypadkach oprocentowaniem 0%, narzucając tym samym w pierwszym przypadku 12-miesięczny czas trwania kredytu, w drugim – 24-miesięczny. Jeśli chodzi o ofertę leasingową, okres finansowania to 24-60 miesięcy. Możliwe jest jego rozpoczęcie bez wpłaty początkowej.
Cennik Golfa rozpoczyna wersja Trendline w odmianie 3-drzwiowej, z silnikiem 1.2 TSI o mocy 85 KM, a więc w najtańszym przypadku jest to koszt 59 990 zł. W wyposażeniu znajdziemy między innymi klimatyzację manualną (czego zabrakło w podstawowym i30), elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, 7 poduszek powietrznych oraz systemy ASR, ESP i MSR (zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania silnikiem). 93 130 zł to kwota opisująca testowaną przez nas odmianę bez dodatków. Dostajemy za to bardzo dobrze wyposażony, dopracowany samochód z segmentu C z dynamicznym silnikiem diesla.
Volkswagen oferuje trzy rodzaje finansowania swoich modeli: kredyt 3,99%, 50/50 oraz leasing 109%. W pierwszym przypadku okres umowy trwa od 12 do 36 miesięcy, a w przypadku przedłużenia go do 48-60 lub 72-84 miesięcy oprocentowanie zwiększa się kolejno do 4,99% oraz 5,99%. Wpłata początkowa wynosić będzie w tym wypadku minimum 10%. Drugą proponowaną opcją jest kredyt 50/50 z 5-procentową prowizją bankową. Pierwszą połowę wpłacamy od razu, natomiast kolejną – jednorazowo lub w ratach. Ostatnia z opcji dotyczy leasingu na 24, 36, 48 lub 60 miesięcy. Całkowita suma opłat wynosi tytułowe 109%, a wartość wykupu w momencie zakończenia umowy wynosi 1% dla okresów 36, 48 i 60 oraz 19% dla 24 miesięcy.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Golf VII 2.0 TDI Highline - silnik
Trzymając poziom
Oba testowane samochody wykazały wysoką jakość wykonania. Choć Golf czuje się w klasie kompaktów dość pewnie, po piętach depcze mu wiele równie dobrych lub nieznacznie gorszych propozycji. Jedną z nich jest jego rywal z dzisiejszego porównania, który naprawdę sporo wniósł na rynek, tym samym poprawiając wiele względem swojego poprzednika. Dziś marka Hyundai zyskuje coraz większe uznanie i niezbyt często bywa uznawana za gorszą od czoła stawki, co jest w pełni udowodnione zarówno w testach, jak i w opiniach właścicieli. Wybór bohatera naszego starcia to kwestia upodobań, indywidualnych zastosowań i zasobności portfela. Co do tego ostatniego, w porównywalnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych różnice jednak wcale nie są tak duże, jak to wyglądało w przypadku poprzednich generacji obu aut.
fot. mat. prasowe
Hyundai i30 1.6 CRDi Comfort - dane techniczne
fot. mat. prasowe
Volkswagen Golf VII 2.0 TDI Highline - dane techniczne
oprac. : Dominik Kopyciński / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)