Alfa Romeo MiTo 1.4 TB TCT Distinctive
2013-05-06 14:01
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB TCT Distinctive © fot. mat. prasowe
Włosi od zawsze potrafili tworzyć piękne choć niekoniecznie niezawodne samochody. To dzięki nim nasze drogi nie wyglądają ponuro i monotonnie. Mało tego, potrafią oni również tworzyć auta dające radość z jazdy, a w samochodach właśnie to kochamy. Testowana dziś Alfa Romeo MiTo to najmniejsze dziecko włoskiego koncernu.
Przeczytaj także: Alfa Romeo MiTo 1,4 TB MultiAir TCT Distinctive
O tym, że dla samej marki jest to samochód wyjątkowy świadczy duża dbałość o stylistykę, detale, a nawet dobrze przemyślaną i oddającą charakter auta nazwę. MiTo swoją przyjazną nazwę wzięło od dwóch włoskich miast. Autko zostało zaprojektowane w Mediolanie (po włosku Milano), a złożono je w całość w kolejnym włoskim mieście Turyn (Torino). Stąd właśnie nazwa MiTo. Samo zaś słowo mito po włosku oznacza baśń, prawda, że fajnie? Nazwa jest tak przemyślana i idealnie pasująca do charakteru auta, że niejeden zwolennik teorii spiskowych stwierdzi z uporem i konsekwencją Antoniego Macierewicza, że nad jej tworzeniem czuwać musiała włoska loża illuminati.fot. mat. prasowe
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB TCT Distinctive
Z zewnątrz
Na temat stylistyki zdania są podzielone. Wystarczy wejść na pierwsze lepsze forum samochodowe z wątkiem MiTo by się o tym przekonać. Cóż zamiast narzekać cieszmy się, że rynek motoryzacyjny dostarcza nam takiego pluralizmu. Gama samochodów jest tak bogata, że na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. Na tle konkurencji MiTo wypada naprawdę dobrze. Jest samochodem ciekawym i zbierającym spojrzenia. Podoba mi się odejście od modnych od pewnego czasu kantów sprawiających, że wszystkie samochody są do siebie podobne. MiTo wyróżnia się na drodze krągłościami. Autko prezentuje się przyjaźnie i zachęca do zabawy. Razi trochę miejsce na rejestrację kolejny raz bez sensu doklejone gdzieś z boku. Po tylu latach Włosi powinni się nauczyć, że prawa nie zmienią i każdy samochód musi posiadać rejestrację. W związku z tym projektując kolejne Alfy mogliby w końcu zastanowić się, gdzie umieścić rejestrację, by nie psuła harmonii stylistyki. Auto prezentuje się dynamicznie z każdej strony. Z przodu umieszczono charakterystyczny dla Alfy grill, a mocne przetłoczenia na masce i dość duże wloty powietrza dodają energii. Bok samochodu również podkreśla sportowego ducha samochodu. Szyby są niewielkie i umieszczone wysoko, a poszerzone tylne nadkola to ukłon w stronę miłośników krągłości. Tył samochodu to dwa małe czerwone oczka świateł, wysoko umieszczona niewielka klapa bagażnika i masa przetłoczeń. O wyglądzie samochodu można powiedzieć wiele krytycznych słów, ale na pewno nie można mu zarzucić nijakości.
fot. mat. prasowe
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB TCT Distinctive - wnętrze
Wnętrze
Otwieramy pozbawione ramek przednie drzwi i zaglądamy do środka. Tutaj w porównaniu do konkurencji na pewno jest ciekawie. Deska rozdzielcza pełna przetłoczeń i zaokrągleń nie każdemu przypadnie do gustu, wzbudza jednak więcej emocji niż to, co znane jest nam z innych samochodów tego segmentu. To, co cieszy oko to detale podkreślające włoskie pochodzenie samochodu. Skórzane fotele w rudawym kolorze o ciekawej stylistyce, wyhaftowane logo Alfa Romeo, napisy ‘Benzina’ i ‘Aqua’ umieszczone na wskaźnikach poziomu paliwa i temperatury silnika. Wrażenia psuje trochę łączenie materiałów bardzo dobrej jakości z miejscami twardymi i odrobinę tandetnymi plastikami. Ucho i oko cieszy dobrze wykonany system multimedialny, który jednak niestety do intuicyjnych w obsłudze nie należy.
Przeczytaj także:
Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde
oprac. : Karol Hatylak / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)