Opel Astra Sedan 1,7 CDTI
2013-04-15 12:43
Przeczytaj także: Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport
Technika
Pod maską testowanej Astry znalazł się diesel o pojemności 1,7 litra i mocy 130 KM. Połączono go z 6-biegową skrzynią manualną. Ten zestaw pozwala na rozpędzenie auta do setki w 10,8 sekundy. Maksymalny moment obrotowy to 300 Nm dostępne już od 2 tysięcy obrotów. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 203 km/h. To całkiem niezłe rezultaty, jak na ważącego 1318 kg sedana. Kolejnym atutem Opla jest skromny apetyt. Średnia w naszym teście wyniosła 5,5 litra. To o niewiele ponad litr więcej niż podaje producent. Tak czy inaczej, wynik jest naprawdę zadowalający. Tym bardziej, że prawie połowa dystansu została pokonana w mieście. Warto wspomnieć, iż w oszczędzaniu pomaga system start-stop.
Wrażenia z jazdy
Prezentowany sedan został wyposażony w opcjonalny system FlexRide, który wpływa na charakter auta. W trybie „Tour” auto skupia się na komfortowym tłumieniu nierówności. Dzięki temu pasażerowie nie odczuwają za bardzo drogowych niespodzianek po tegorocznej „zimowej wiośnie”. Najciekawiej prezentuje się jednak ustawienie „Sport”, które usztywnia zawieszenie, wyostrza reakcję na gaz i utwardza układ kierowniczy. Dzięki temu na krętej drodze kierowca może mieć całkiem dużo frajdy z prowadzenia. Dodam, że sedan ma prawie tak dobre właściwości jezdne jak odmiana GTC. A to już duży komplement.
fot. mat. prasowe
Opel Astra Sedan 1,7 CDTI - bagażnik
W mieście trzeba uważać podczas manewrowania. Długi tył zmniejsza wyczucie, jednakże czujniki parkowania pozwalają na uniknięcie delikatnych „puknięć”. Zwrotność Astry nie budzi żadnych zastrzeżeń. Mocna jednostka napędowa i precyzyjna skrzynia biegów to natomiast zgrany duet. Sprawia on, że wyprzedzanie ciężarówek nie jest dużym problemem. Przydałoby się jedynie nieco lepsze wyciszenie, bowiem praca silnika „na zimno” jest za bardzo słyszalna w kabinie.
Okiem przedsiębiorcy
Testowany egzemplarz to wydatek minimum 86 050 zł. Po dodaniu opcjonalnego systemu FlexRide cena delikatnie przekracza 90 tysięcy. Nie jest to okazja, ale konkurencja kosztuje praktycznie tyle samo. Ponadto samochód został bardzo dobrze wyposażony. Dodatkowym (i bardzo ważnym w dzisiejszych czasach) argumentem jest niewątpliwie atrakcyjna sylwetka, która zostawia konkurencję w tyle. Gwarancja producenta na ten model to standardowe 2 lata bez limitu kilometrów. Ochrona lakieru trwa natomiast 3 lata, a gwarancja perforacyjna obowiązuje przez 12 lat. Przeglądy należy wykonywać co 30 tys. kilometrów lub co rok.
W ofercie Opla jest oczywiście duży wachlarz finansowy. Kredyt dostosowywany jest do własnych potrzeb i każdą ofertę trzeba rozpatrywać indywidualnie wraz z doradcami w salonach Opla. Oferta leasingowa jest natomiast dość szeroka. Opłata wstępna wynosi od 1% do 50%, a harmonogram spłacania rat dostosowywany jest indywidualnie (raty mogą być równe, degresywne oraz sezonowe). Warto dodać, że niemiecki producent może udzielić leasingu nawet do 84 miesięcy.
fot. mat. prasowe
Opel Astra Sedan 1,7 CDTI - tył auta
Podsumowanie
Opel Astra 1,7 CDTI w tej wersji nadwoziowej to jeden z najlepiej wyglądających przedstawicieli segmentu C na rynku. Przyjemna dla oka karoseria skrywa natomiast oszczędną jednostkę i bardzo dobre zawieszenie. Czy ten wariant jest jednak godny zainteresowania? Bez wątpienia. Tym bardziej, że produkowany jest w Polsce. A statystyki dowodzą, że Polacy są akurat w tym fachu naprawdę dobrzy.
Przeczytaj także:
Opel Astra 1.5 Diesel - nowoczesny kompakt z konserwatywnym charakterem
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Więcej na ten temat:
Opel Astra, Opel, Opel Astra Sedan 1, 7 CDTI, samochody, testy samochodów, testy aut
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)