Citroen C5 1,6 HDI
2013-04-11 13:20
Przeczytaj także: Citroen C5 X 1.6 PureTech EAT8. Po prostu inny
Technika
C5 to typowy przedstawiciel segmentu D. Ma 4779 mm długości, 1860 szerokości i 1451 wysokości. Dzięki dużemu, nawet jak na segment D, rozstawowi osi (2815 mm) Citroen C5 zapewnia 5 osobom komfortowe warunki do podróżowania.
Nieco mniej komfortowo ma bagaż. Po takim aucie możemy spodziewać się przepastnego bagażnika. Tymczasem w C5 mamy do dyspozycji 467 litrów. Oczywiście nie jest to mało, ale większość konkurentów ma jednak więcej. Sytuację ratuje stosunkowo niski próg.
fot. mat. prasowe
Citroen C5 1,6 HDI - wnętrze
Choć mamy kilka zastrzeżeń do ergonomii wnętrza, złego słowa nie można powiedzieć o silniku. Jednostka 1,6 HDi o mocy 110 koni nie jest demonem prędkości, ale dzięki momentowi obrotowemu wynoszącemu 240 Nm. od 1750 obrotów, da się tym sporym i dość ciężkim autem zaskakująco dynamicznie wyprzedzać.
Drugie imię C5 1,6 HDi brzmi… oszczędny. To chyba największa zaleta dużego i wygodnego Francuza. Przy pełnym zbiorniku (ok. 70 litrów) autem da się przejechać około 1200 kilometrów – do zapalenia kontrolki rezerwy. Nasza średnia z testu wyniosła niewiele ponad 5 litrów oleju napędowego na setkę. Wynik wprost rewelacyjny.
W optymalnym wykorzystaniu mocy silnika bardzo pomaga precyzyjnie pracująca, 6-stopniowa, manualna skrzynia biegów. Do jej działania nie mamy najmniejszych zastrzeżeń. Kolejne biegi wchodzą płynnie, bez oporu i omalże intuicyjnie.
Wrażenia z jazdy
Chcesz podróżować w spokoju, ciszy i niezwykle komfortowo? Myślisz, że takie kryteria zapewni tylko duża niemiecka limuzyna? Otóż, wcale nie. Okazuje się, że najlepszym samochodem na polskie drogi jest właśnie ten Citroen. Warunek to oczywiście zawieszenie hydropneumatyczne. A jest ono po prostu, bez względu na stan drogi, bardziej niż komfortowe.. Niestety, nie można tego powiedzieć o układzie kierowniczym. Aby manewrować w mieście, nawet na niespecjalnie ciasnych ulicach trzeba się naprawdę sporo napracować niezbyt wygodną (dodam dla przypomnienia…) kierownicą. W ciasnych i szybko pokonywanych zakrętach uczucie braku wyczucia układu kierowniczego potęguje przechylające się nadwozie. Dobrze jest przed rozpoczęciem jazdy ustawić system na tryb Sport. Wtedy auto, nawet w ciasnych łukach, radzi sobie zdecydowanie lepiej. Także przy większych prędkościach, kiedy zawieszenie „osiada”, auto staje się dużo bardziej stabilne.
fot. mat. prasowe
Citroen C5 1,6 HDI - widok boku
Przeczytaj także:
Citroen C5 Aicross PHEV
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Więcej na ten temat:
Citroen, Citroen C5, Citroen C5 1, 6 HDI, samochody, testy samochodów, testy aut
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)