Hyundai ix35 1.7 CRDi Style
2013-04-10 11:58
Hyundai ix35 1.7 CRDi Style © fot. mat. prasowe
Mamy do wydania 100 tys. złotych. Potrzebujemy wszechstronnego, oszczędnego samochodu z bogatym wyposażeniem, który umie poruszać się także po luźnych, nieutwardzonych nawierzchniach. Bez problemu trafiamy na Hyundaia ix35, wybieramy najoszczędniejszy silnik diesla o pojemności 1,7 litra oraz wersję wyposażenia Style. Nie możemy jednak skomponować wspomnianej jednostki z napędem na cztery koła, dlatego ten „problem” mamy z głowy. Trzymając się postawionej tezy, przetestowaliśmy koreańskiego SUV-a jako uniwersalny środek transportu w XXI wieku.
Przeczytaj także: Hyundai ix35 - co za dużo to niezdrowo
Nic nowegoSpoglądając na dynamiczną sylwetkę Hyundaia ix35, trudno nie zauważyć podobieństwa do pozostałych modeli producenta. Karoseria niesie ze sobą wiele przetłoczeń, dzięki czemu design nie wydaje się być nudny. Choć bliźniacza Kia Sportage ma bardziej oryginalną stylistykę, mnie zdecydowanie bardziej przypadł do gustu Hyundai. Testowany przez nas egzemplarz postawiono na 18-calowych kołach, co jest sprawą dość dyskusyjną. Nasz ix35 wiele zyskuje dzięki nim w kwestiach estetycznych, niemniej jednak oczywistą sprawą będzie zmniejszenie komfortu podróżowania na nierównościach. Wybór pozostawiam więc przyszłym właścicielom, a tymczasem oddalę się nieco od samochodu, aby lepiej ocenić śnieżnobiałego SUV-a z profilu. I tutaj miłe zaskoczenie – linia boczna prezentuje się bardzo dynamicznie, mimo sporego prześwitu, którego wrażenie dodatkowo wspomagają czarne, nielakierowane elementy nadwozia. Całość prezentuje się w sposób zwarty i nowoczesny.
fot. mat. prasowe
Hyundai ix35 1.7 CRDi Style
Ciekawy design i dobra jakość
Wnętrze utrzymane w ciemnej tonacji miejscami ożywione jest przez wstawki z aluminium. Niebieskie podświetlenie wyświetlaczy na konsoli środkowej nie każdemu może przypaść do gustu, natomiast w zegarach dominującym kolorem jest biały, który nie męczy wzroku. Wygląd deski rozdzielczej pasuje do stylistyki zewnętrznej Hyundaia i trzeba przyznać, że jest ciekawy. Jednocześnie nie zakłóca porządku i z obsługą podstawowych funkcji nie powinniśmy mieć problemu nawet chwilę po zajęciu pozycji za kierownicą. Zastanowić się możemy nad przyciskami na kierownicy – dlaczego nie rozdzielono ich po równo na obie strony? We wnętrzu nie zabrakło popularnych ostatnio wejść – AUX, a także ulubionego przeze mnie USB, dzięki któremu możemy np. słuchać muzyki z pendrive’a.
fot. mat. prasowe
Hyundai ix35 1.7 CRDi Style - wnętrze
Koreańska marka już kilka lat temu wprowadziła nową jakość wykonania, co widać chociażby po sprzedaży większości modeli. Materiały użyte we wnętrzu ix35 są dobre jakościowo, podobnie zresztą wygląda sprawa ich spasowania. Częściowo skórzana tapicerka to standard trzeciej w porządku cenowym wersji Style, a nawet niższej – Comfort. Nie jest to wcale takie oczywiste u konkurencji. Na pochwałę zasługuje także przestrzeń, której jest pod dostatkiem zarówno z przodu, jak i z tyłu. Co ciekawe, podgrzewane są nie tylko przednie fotele, ale także tylna kanapa – kolejny krok w stronę uprzyjemniania podróży każdemu z pasażerów. Widoczność do przodu i na boki, jak to bywa w SUV-ach, jest bardzo dobra. Chwalony przeze mnie design nadwozia odbił się z kolei na utrudnionym manewrowaniu na parkingach. Z pomocą spieszą nam za to seryjne czujniki parkowania, więc możemy być spokojni o powłokę lakierniczą Hyundaia.
Przeczytaj także:
Hyundai i30 Wagon 1.5 T-GDI DCT 48V N-Line
oprac. : Dominik Kopyciński / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)