Seat Alhambra 2,0 TDI CR 140 KM 4WD Style
2013-04-09 13:46
Przeczytaj także: BMW M135i
Kolejnym argumentem „za” jest wielki bagażnik. Podróż w siedem osób umożliwi nam zabranie 267 litrów załadunku. Jeśli jedziemy w piątkę, przestrzeń wzrasta do 1167 litrów! Natomiast, gdy ktoś planuje przeprowadzkę, zawsze można złożyć drugi rząd siedzeń – wtedy będzie do dyspozycji 2297 litrów. Wynik godny aut dostawczych.
Technika
Pod maską testowanego egzemplarza pracuje 2-litrowa jednostka TDI o mocy 140 KM. Zintegrowano ją z 6-biegową skrzynią manualną, która przekazuje moc na wszystkie cztery koła. W dobrych warunkach ilość momentu obrotowego przenoszonego na tylną oś jest jednak niewielka. Dopiero przy ryzyku utracenia przyczepności kół przednich, napęd jest dzielony „sprawiedliwiej”. Pośredniczy w tym znane i lubiane sprzęgło typu Haldex. Ten zestaw pozwala na sprint do setki w 11,4 sekundy i rozpędzenie auta do 191 km/h. Jak na rodzinnego minivana, osiągi są bardzo dobre. Tym bardziej, że waży on prawie 1,9 tony…
fot. mat. prasowe
Seat Alhambra - silnik
Alhambra została doposażona w pakiet „Style”, który dodatkowo usztywnia i obniża zawieszenie. Dzięki temu wysokie nadwozie nie pochyla się przesadnie na boki. Mają w tym udział również wspomniane wyżej 18-calowe felgi. Mimo dobrych właściwości jezdnych i przyzwoitych osiągów hiszpańskie auto zadowala się niewielkimi ilościami paliwa. W cyklu mieszanym udało się uzyskać 7,2 litra (na dystansie 1050 km).
Wrażenia z jazdy
Testowy Seat został wyposażony w ciekawe systemy wspomagające. Zacznijmy od Lane Assist. Po jego aktywacji samochód utrzymuje się między liniami pasa ruchu, po którym jedziemy. W praktyce objawia się to drobnymi korektami toru jazdy. Jeśli kierowca nie zauważa tego procederu przez dłuższy czas, komputer pokładowy ostrzega i prosi o ingerencję.
Kolejnym z nich jest Park Assist, który ułatwia parkowanie i równoległe, i prostopadłe. Kierowca musi jednak obsługiwać pedały gazu i hamulca, a także (gdy komputer o to poprosi) zmieniać biegi. Trzeba przyznać, iż system działa bardzo dobrze, choć samoczynne obracanie się kierownicy wygląda dość dziwnie… Bardziej wprawni kierowcy nie będą oczywiście ufali takim systemom, ale warto mieć świadomość, że „w razie czegoś jest”. Manewrowanie autem ułatwiają także czujniki parkowania oraz kamera cofania.
W trasie hiszpański minivan zachowuje się naprawdę dobrze. Silnik ma przyzwoity moment, co umożliwia wyprzedanie nawet na najwyższych przełożeniach. Kolejną zaletą jest zwarte nadwozie, które nie ulega podmuchom wiatru. Co ciekawe, na krętej drodze Seat wcale nie przypomina okrętu. Usztywnione zawieszenie i świetnie zestrojony układ kierowniczy pozwalają nawet na odrobinę frajdy. A to już cecha nieznana w tego typu konstrukcjach.
fot. mat. prasowe
Seat Alhambra - widok z boku
Okiem przedsiębiorcy
Prezentowany egzemplarz kosztuje 177 490 zł. Nie jest to mało, ale możliwość przewozu 7 osób na pełnowartościowych miejscach, oszczędny i mocny silnik, wyjątkowo bogate wyposażenie i systemy wspomagające kierowcę usprawiedliwiają tę cenę. Jeśli jednak ktoś potrzebuje tak praktycznego minivana, może zdecydować się na podstawową wersję z benzynowym silnikiem 1,4 TSI (94 390 zł).
Alhambra objęta jest 2-letnią gwarancją podstawową. Ochrona lakieru trwa 3 lata, natomiast gwarancja na perforację nadwozia wynosi 12 lat.
Zakup hiszpańskiego auta można sfinalizować za pomocą kredytu 6,99%. Realizowany on jest za pośrednictwem Volkswagen Bank. Okres kredytu trwa od 12 do 84 miesięcy. Należy zaznaczyć, iż wkład własny musi wynosić minimum 10%. Firmy mogą natomiast zdecydować się na leasing 107%. Spłata wynosi od 24 do 60 miesięcy, przy opłacie wstępnej już od 0%. Warto natomiast prowadzić negocjacje w salonach sprzedaży, które rozpatrują każdy przypadek indywidualnie.
Podsumowanie
Seat Alhambra 2,0 TDI CR 140 KM 4WD Style to jeden z najbardziej wszechstronnych aut na rynku. Łączy praktyczne wnętrze dla siedmiu osób, dobre osiągi i niewielki apetyt na paliwo z napędem 4x4. Wisienką na torcie są natomiast elektroniczni „pomocnicy”, którzy znacznie wpływają na bezpieczeństwo. Jeśli więc potrzebujesz prawdziwego minivana, Alhambra będzie dobrym wyborem.
Przeczytaj także:
SEAT Leon Sportstourer może zostać przyjacielem rodziny
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Więcej na ten temat:
Seat, Seat Alhambra, samochody, testy samochodów, samochody, testy aut, van, minivany
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)