Seat Alhambra 2,0 TDI CR 140 KM 4WD Style
2013-04-09 13:46
Seat Alhambra © fot. mat. prasowe
Jaki powinien być minivan? Na pewno duży, praktyczny, wygodny i najlepiej siedmiomiejscowy. Jeśli dodamy do tego całkiem ładne nadwozie oraz niezłe osiągi, stanie przed nami idealny samochód rodzinny. Czy istnieje jednak na rynku taka mieszanka? A i owszem! Jest to Seat Alhambra, czyli prawdziwy minivan w rozmiarze „XXL”. Zapraszamy na test bogatej wersji z 2-litrowym silnikiem Diesla pod maską.
Przeczytaj także: BMW M135i
KaroseriaWygląd zewnętrzny hiszpańskiego auta może się podobać. Pudełkowata sylwetka zdradza jego przeznaczenie, ale paradoksalnie swoją prostotą zwraca na siebie uwagę. Przednią część nadwozia zdobią atrakcyjnie narysowane bi-ksenonowe reflektory (z funkcją doświetlania zakrętów), wyraźnie pochylona maska oraz grill o charakterystycznym dla marki kształcie. Ścięty tył samochodu jest natomiast bliźniaczo podobny do Volkswagena Sharana, co oczywiście nie jest przypadkiem. Warto również zwrócić uwagę na 18-calowe felgi aluminiowe oraz srebrne relingi dachowe, które skutecznie podkreślają sylwetkę Alhambry.
fot. mat. prasowe
Seat Alhambra - przód
Wnętrze
Właśnie w kabinie Seata dzieje się najwięcej! Kokpit został wykonany z materiałów bardzo dobrej jakości, które starannie spasowano. Wygląd konsoli centralnej może i nie ma w sobie francuskiej finezji, ale dzięki temu jest wyjątkowo prosty w obsłudze. Także zestaw wskaźników zasługuje na same pochwały ze względu na wzorową czytelność.
fot. mat. prasowe
Seat Alhambra - wnętrze
Przednie, skórzane fotele umieszczone są wysoko, jak na minivana przystało. Mają one pełny zakres (elektrycznej) regulacji, co pozwoli każdemu na dobranie odpowiedniej pozycji. Warto dodać, że posiadają funkcję podgrzewania.
Dostęp do drugiego rzędu jest wyjątkowo przyjazny. To wszystko za sprawą automatycznych drzwi przesuwnych ułatwiających również wysiadanie na zatłoczonych parkingach. Każde z miejsc ma tutaj indywidualny zakres regulacji, pozwalający na dostosowanie siedziska i oparcia do własnych potrzeb. Dobrym patentem jest również system ISOFIX, który z siedziska potrafi transformować się w fotelik dla dziecka.
fot. mat. prasowe
Seat Alhambra - przednie i tylne fotele
Alhambra ma prawie 5 metrów długości, co umożliwiło zagospodarowanie dodatkowych dwóch miejsc. Wbrew pozorom, dostęp do nich jest naprawdę przyzwoity. Dodam dla porównania, że łatwiej się tam wchodzi, niż na tylną kanapę 3-drzwiowego hatchbacka. Poza tym są to pełnowymiarowe fotele chowające się w bagażniku - ich rozkładanie jak i składanie należy do banalnych czynności.
Przeczytaj także:
SEAT Leon Sportstourer może zostać przyjacielem rodziny
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Więcej na ten temat:
Seat, Seat Alhambra, samochody, testy samochodów, samochody, testy aut, van, minivany
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)