eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjneAudi A3 Limousine

Audi A3 Limousine

2013-04-02 14:05

Przeczytaj także: Audi A3 Limousine


Wyposażenie

Nowe Audi A3 Limousine posiada bardzo bogatą paletę wyposażenia seryjnego. Pakiet ochrony bezpieczeństwa pasażerów obejmuje m. in. poduszkę powietrzną w strefie kolan kierowcy. W liniach wyposażeniowych Ambition i Ambiente, system informacji kierowcy FIS z kolorowym wyświetlaczem oferuje program efektywnej jazdy z wskaźnikiem sugerującym zmianę biegów oraz funkcją rekomendacji przerw podczas jazdy.

Ponadto dla linii Ambition przewidziano: podwozie sportowe, 17-calowe obręcze kół wykonane z lekkich metali, siedzenia sportowe i system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Dodatkowe elementy wyposażenia seryjnego linii Ambiente, to konwencjonalny tempomat, diodowy pakiet „oświetlenie wnętrza” i wsparcie parkowania tyłem. Ponadto klienci mogą skorzystać z komfortowych opcji indywidualnych, takich jak panoramiczny szklany dach, komfortowy kluczyk, ogrzewanie postojowe czy zintegrowana z reflektorami ksenonowymi Xenon plus funkcja dynamicznego doświetlania zakrętów Audi adaptive light. W połączeniu z systemem nawigacji MMI Navigation plus, wykorzystuje ona dane o pokonywanym odcinku, by oświetlić drogę jeszcze dokładniej, w sposób dostosowany do konkretnej sytuacji.

Opcjonalne systemy wsparcia kierowcy dostępne w nowym Audi A3 Limousine zapożyczono bezpośrednio z klasy luksusowych limuzyn.

Korzystający z radaru tempomat adaptive cruise control (ACC) sprawia, że nasze Audi A3 Limousine poruszające się z prędkością do 150 km/h, zachowuje określoną przez kierowcę odległość od pojazdu jadącego przed nim. Jeśli na jego pokładzie znajduje się pełny system wsparcia kierowcy, obejmujący kilka różnych funkcji, to górna granica działania tempomatu ACC przesuwa się do prędkości 200 km/h.
W połączeniu z przekładnią automatyczną S tronic, tempomat ACC jest wzbogacony o funkcję Stop&Go, aktywującą się przy niższych prędkościach.

Umieszczony z tyłu pojazdu radarowy czujnik asystenta zmiany pasa ruchu Audi side assist czuwa nad bezpieczną zmianą pasa, a aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist, ułatwia kierowcy utrzymanie obranego pasa ruchu. Takie udogodnienie jest możliwe dzięki oddziaływaniu elektronicznego systemu na elektromechaniczne wsparcie kierownicy, skutkującemu drobnymi korektami skrętu. Kamera wideo aktywnego asystenta toru jazdy Audi active lane assist wykorzystywana jest do rozpoznawania znaków drogowych. W nowym Audi A3 Limousine znajdziemy też asystenta parkowania z funkcją rozpoznawania otoczenia, najbardziej zaawansowane technicznie rozwiązanie umożliwiające kierowcy komfortowe parkowanie. Przejmuje ono kontrolę nad manewrami pojazdu podczas parkowania wzdłuż.

Kolejne rozwiązanie techniczne z najwyższej półki, to opcjonalny system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense basic. Kolejny stopień rozbudowy tego systemu, funkcję ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu pre sense front, zintegrowano z tempomatem radarowym adaptive cruise control.

W przypadku zagrożenia najechaniem na inny pojazd, funkcja ostrzega kierowcę, przy czym nasilenie ostrzeżeń jest uzależnione od stopnia zagrożenia. Jeśli to konieczne, system inicjuje częściowe lub pełne hamowanie. Poniżej prędkości 30 km/h, Audi pre sense front sprawi, że nasze A3 Limousine w razie potrzeby zahamuje z prawie całą siłą. Jeśli dojdzie do zderzenia, to uaktywnia się kolejny system – asystent hamowania zapobiegający następnej kolizji, który sprawi, że nasz pojazd nie będzie poruszał się dalej w niekontrolowany sposób.

Audi S3 Limousine

Kilka miesięcy po wejściu na rynek nowej limuzyny, zadebiutuje flagowy model serii – Audi S3 Limousine. Jednostka napędowa 2.0 TFSI generuje w nim moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm. W czterocylindrowym silniku wysokiej mocy, zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne związane z efektywnością – podwójny wtrysk, kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą silnika, system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift i system zarządzania temperaturą z modułem zaworów obrotowych.

fot. mat. prasowe

Audi S3 Limousine

Silnik 2.0 TDI generuje moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 320 Nm. Wyposażone w niego Audi A3 Limousine przyspiesza od zera do 100 km/h w 8,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 213 km/h.


Audi S3 Limousine z przekładnią automatyczną S tronic rozpędza się od zera do 100 km/h w 4,9 sekundy, a w połączeniu z manualną skrzynią biegów w 5,3 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Czterocylindrowy silnik turbo zużywa średnio tylko 6,9 lub 7,0 l paliwa na 100 km (ze skrzynią S tronic lub z przekładnią manualną). Emituje przy tym 159 lub 162 g CO2 na km. W układzie napędowym quattro, szybko reagujące sprzęgło wielopłytkowe rozdziela siły napędowe pomiędzy przednią i tylną oś (wstępne dane).

Zastosowane tu zawieszenie sprawia, że karoserię Audi S3 Limousine zawieszono o 25 mm niżej, niż w konwencjonalnym modelu. Za 18-calowymi kołami, w które pojazd wyposaża się seryjnie, pracują olbrzymie hamulce. Przednie tarcze mają średnicę 340 mm. Progresywne wspomaganie kierownicy z napędem elektrycznym różnicuje przełożenie na pośrednie przy środkowym położeniu kierownicy i bardziej bezpośrednie przy dużym skręcie kół. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego, a elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, będzie dostępny opcjonalnie.

fot. mat. prasowe

Nowe Audi S3 Limousine

Audi S3 Limousine z przekładnią automatyczną S tronic rozpędza się od zera do 100 km/h w 4,9 sekundy, a w połączeniu z manualną skrzynią biegów w 5,3 sekundy


Topowa wersja S3 Limousne charakteryzuje się także zmodyfikowanym wyglądem zderzaków, osłony chłodnicy Singleframe, wlotów powietrza, obudowy lusterek bocznych, progów i tylnego spojlera. W strefie dyfuzora znajdują się cztery owalne końcówki rur układu wydechowego, zaopatrzone w chromowane osłony.

We wnętrzu Audi S3 Limousine znajdziemy sportowe siedzenia (opcjonalnie siedzenia sportowe S), wskaźniki instrumentów z szarymi tarczami, a także czarne, trójwymiarowe listwy dekoracyjne.

fot. mat. prasowe

Najnowsze Audi S3 Limousine - wnętrze

Kierownica, zależnie od wersji, ma trzy lub cztery ramiona. Klient może zamówić także kierownicę ze spłaszczonym u dołu wieńcem oraz wielofunkcyjnymi przełącznikami i manetkami zmiany biegów.


poprzednia  

1 2 3

oprac. : Moto Target

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: