Audi A3 Limousine
2013-04-02 14:05
Audi S3 Limousine © fot. mat. prasowe
Wprowadzając na rynek nowy model A3 Limousine, Audi rozpoczyna podbój największego na świecie segmentu rynkowego – klasy kompaktowych limuzyn. Pełne dynamiki czterodrzwiowe auto cechuje się wszystkimi zaletami serii A3: niską wagą, która jest efektem zastosowania lekkiej konstrukcji, silnymi i bardzo efektywnymi jednostkami napędowymi oraz licznymi, najnowocześniejszymi rozwiązaniami z zakresu infotainment i systemów wsparcia kierowcy. Modelem flagowym serii A3 jest Audi S3 Limousine o mocy 221 kW (300 KM).
Przeczytaj także: Audi A3 Limousine
Stylistyka zewnętrznaAudi A3 Limousine prezentuje się bardzo sportowo, wszystkie jego detale charakteryzują się niezwykłą precyzją i siłą wyrazu. Stylistyka auta to połączenie klasycznej koncepcji podziału bryły samochodu na trzy strefy z filozofią coupé.
Po bokach pojazdu przebiega ostro zarysowana linia „tornado“, na której załamują się refleksy świetlne. Zwisy są krótkie. Długość samochodu wynosi 4,46 m, a rozstaw osi 2,64 m.
fot. mat. prasowe
Audi A3 Limousine
Nad progami przebiega linia „dynamic”, która jest bardziej wygięta niż w przypadku pozostałych modeli A3. Powierzchnie boczne są mocniej wytłoczone, a wnęki kół dalej wysunięte na zewnątrz. Audi A3 Limousine ma szerokość 1,80 m. Jest o 11 mm szersze niż A3 Sportback. Wysokość auta to 1,42 m, A3 Limousine jest zatem 9 mm niższe od bliźniaczych modeli.
Czterodrzwiowa limuzyna charakteryzuje się własnym, niepowtarzalnym konturem maski silnika, zderzaków, wlotów powietrza i osłony chłodnicy Singleframe.
Spoiler zintegrowano z pokrywą bagażnika, a światła tylne mają, podkreślający linie poziome, szeroki i płaski kształt. Na życzenie dostępne są światła wykonane w technice diodowej. Już od początku sprzedaży, Audi oferuje także w pełni diodowe reflektory przednie. Zastosowanie innowacyjnych rozwiązań technicznych i wyrazista forma zewnętrzna podkreślają wyjątkowość modelu A3 Limousine.
Karoseria
Ciężar własny limuzyny wyposażonej w silnik 1.4 TFSI wynosi 1205 kg (wstępne dane). By uzyskać tak niski ciężar, w przedziale pasażerskim Audi zastosowało elementy z hartowanych stopów stali, a maskę silnika wykonano z aluminium. Karoseria jest sztywna, odporna na zderzenia i zapewnia duży komfort akustyczny. Również wnętrze i silniki całkowicie podporządkowano zasadzie lekkiej konstrukcji. Dlatego czterocylindrowy silnik waży niewiele ponad 100 kg.
fot. mat. prasowe
Nowe Audi A3 Limousine
Napęd (wszystkie dane są założeniami)
Na początek, program silników Audi A3 Limousine w Europie obejmować będzie trzy jednostki czterocylindrowe. Od podstaw przebudowane, stanowią harmonijne połączenie rozwiązań technicznych Audi związanych z najwyższą wydajnością, takich jak wtrysk bezpośredni, turbodoładowanie, innowacyjne zarządzanie temperaturą i system Start-Stop. Oferta jednostek napędowych i układów przeniesienia napędu będzie systematycznie wzbogacana, m. in. o dwa nowe silniki podstawowe.
Silnik 2.0 TDI generuje moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 320 Nm. Wyposażone w niego Audi A3 Limousine przyspiesza od zera do 100 km/h w 8,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 213 km/h. Zużywa średnio 4,2 l oleju napędowego na 100 km, a współczynnik emisji dwutlenku węgla przy takim spalaniu to 108 g na km.
Jednostka napędowa 1.4 TFSI wytwarza 103 kW (140 KM) i moment obrotowy 250 Nm. System COD (cylinder on demand) przy niskich obciążeniach odłącza dwa cylindry. 1.4 TFSI na 100 km zużywa średnio zaledwie 4,7 l paliwa i emituje 109 g CO2 na km. Od zera do 100 km/h przyspiesza w 8,4 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 213 km/h.
Przeczytaj także:
Audi A3 Limousine 2.0 TDI S tronic jest glamour
oprac. : Moto Target
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)