Peugeot 208 1,6 e-HDI Allure
2013-04-02 10:16
Peugeot 208 1,6 e-HDI Allure © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Peugeot 208 1.2 PureTech Allure: czeka go zawrotna kariera?
Model 208 to designerskie cacko z przeznaczeniem do codziennej eksploatacji. Kiedy pod maską pracuje 115-konny diesel, ma nie tylko „piękną skórkę”, ale także „wściekłą naturkę”.Karoseria
„Dwieścieósemka” kontynuuje doskonałe tradycje modeli 205, 206 i 207. Ma ich wszystkie zalety, za to pozbył się wad. Auto jest typowym hatchbackiem z ładnie wystylizowanym, dużym i wyrazistym grillem. Atrakcyjności, ale także drapieżności dodają Peugeotowi zachodzące daleko na błotniki przednie reflektory oraz srebrne wstawki wokół grilla i przy halogenach.
fot. mat. prasowe
Peugeot 208 1,6 e-HDI Allure - przód
Jeszcze lepiej jest z profilu. Spokojne linie trzydrzwiowego „hatcha” wyostrza srebrna listwa biegnąca pod linią okien. Nadaje autu sportowego wyglądu, jak i również niedyskretnego uroku luksusu. Z tyłu elementem definiującym całość są lampy. Przy spokojnych, omalże konwencjonalnych wprost liniach nadwozia za słupkiem C, to one podkreślają usportowiony genotyp miejskiego Peugeota.
Wnętrze
Wnętrze w mojej opinii jest powalające. To typowy urok francuskiej szkoły designu. Z jednej strony prostota w stylu La Corbusiera, z drugiej designerskie smaczki a`la art deco. Innymi słowy haute couture, ale… pret a porter. Sprzeczność? Nic z tych rzeczy. Elegancja-Francja!
fot. mat. prasowe
Peugeot 208 1,6 e-HDI Allure - wnętrze
Kiedy po raz pierwszy wsiadłem do 208, od razu przypomniało mi się nieco przekombinowane wnętrze Citroena DS3. Tu, na desce Peugeota mamy sporo elementów znanych z tamtego auta, ale użytych z umiarem. Są więc eleganckie, podkreślone fortepianowym lakierem zegary, duży, ale prosty w obsłudze wyświetlacz funkcji życiowych i równie elegancki panel sterowania klimatyzacją oraz funkcjami radia. Do tego, za co kolejny „plus dodatni”, wejście USB na panelu środkowym, a nie w podłokietniku – wygodne i praktyczne rozwiązanie.
Materiały, których użyto do wykończenia wnętrza są godne auta segmentu Premium. Skóra, miękkie plastiki, chromy i lakier fortepianowy – takich materiałów trudno doszukać się często w kompaktach markowych producentów. Krótko mówiąc – respekt!
fot. mat. prasowe
Peugeot 208 1,6 e-HDI Allure - przednie fotele
Wnętrze jest nie tylko eleganckie, ale także wygodne i praktyczne. Nam do gustu przypadły głębokie, z doskonałym trzymaniem bocznym fotele przednie. Tylna ławka też nie rozczarowuje. Jest dostatecznie głęboka i wygodna, a zajęcie na niej miejsca ani szybkie jej opuszczenie nie nastręcza specjalnych kłopotów.
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)