Ford Fiesta ST
2013-03-29 10:34
Przeczytaj także: Ford Fiesta ECOnetic
Technologia EcoBoost
Silnik EcoBoost został wyposażony w turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa oraz układ płynnej regulacji faz rozrządu niezależnie dla obu wałków, natomiast jego niska waga przyczynia się do uzyskania lepszej trakcji.
Silnik i skrzynia biegów nowego Forda Fiesta ST zostały dopracowane podczas testów na północnej pętli toru Nürburgring. Samochód testowy pokonał ponad 100 okrążeń - każde o długości 21 kilometrów.
Charakter ST wewnątrz i na zewnątrz
Reflektory nowego Forda Fiesta ST zawierają światła LED do jazdy dziennej, natomiast nadwozie ozdabia pakiet aerodynamiczny ST. Dostępne są również nowe kolory lakieru, jak Race Red, Molten Orange i Spirit Blue. Z kolei w kabinie pasażerskiej zastosowano wstawki z włókna węglowego w desce rozdzielczej, aluminiowe pedały i aluminiową dźwignię zmiany biegów oraz kierownicę typu ST.
fot. mat. prasowe
Najnowszy Ford Fiesta ST
Nowego Forda Fiesta ST wyposażono również w system inteligentnego kluczyka MyKey, który pozwala na zaprogramowanie maksymalnej dozwolonej prędkości jazdy i maksymalnego poziomu głośności zestawu audio, a także uniemożliwia dezaktywację systemów bezpieczeństwa na przykład, gdy kierowca udostępnia swój pojazd innej osobie. Ponadto na pokładzie nowego modelu znajduje się aktywowany głosem samochodowy system komunikacji SYNC z funkcją Emergency Assistance, która w razie wypadku automatycznie łączy podróżnych z operatorami lokalnych służb ratunkowych.
Opracowany z myślą o torze wyścigowym, ale praktyczny i ekonomiczny
Ford poddał nowy model Ford Fiesta testom wytrzymałościowym na dystansie 850 000 kilometrów. Inżynierowie firmy chcieli jednak, aby nowy Ford Fiesta ST oferował najwyższy poziom niezawodności nawet w obliczu najbardziej intensywnej eksploatacji, dlatego nowy sportowy hatchback pokonał dodatkowe 7 500 kilometrów testowych na torze i 5 000 kilometrów w testach przy wysokich prędkościach.
Jeden z niezwykle wymagających testów przeprowadzonych w centrum testowym Nardo Technical Centre we Włoszech polegał na rozpędzeniu nowego Forda Fiesta ST do maksymalnej prędkości w temperaturze przekraczającej 40 stopni C.
Przeczytaj także:
Ford Fiesta Active i ST - premiera w Nicei
1 2
oprac. : Moto Target
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)