Suzuki Grand Vitara 2.4 Elegance
2013-03-29 00:22
Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance
Tylne słupki nie są szerokie (jak nie wiedzieć czemu jest teraz w modzie), a duże szyby sprawiają, że cofając naprawdę nie musimy się obawiać, że coś przeoczymy. Minus jest tylko taki, że samochód jest troszkę wyżej zawieszony niż większość aut, przy których przyjdzie nam parkować równolegle. Żeby parkować w paryskim stylu zderzak w zderzak trzeba dość wysoko wychylić się z fotela. Całą sprawę komplikuje zapasowe koło, do obecności którego trzeba się przyzwyczaić, zwłaszcza jeśli wcześniej jeździło się kombi, gdzie szyba oznacza koniec samochodu. Właściciele sedanów zwłaszcza tych, z których nie widać klapy bagażnika nie powinni mieć dużego problemu z przystosowaniem się do nowej sytuacji. Skoro już obracamy się w okolicach tyłu samochodu to warto nadmienić, że miejsca dla pasażerów jest w sam raz. Braki w miejscu na nogi rekompensuje wysoko poprowadzona linia dachu, dzięki czemu nawet wysocy pasażerowie nie powinni obawiać się o swoje głowy. Podsumowując wrażenia z wnętrza samochodu Vitarze należy się duży plus za pozycję za kierownicą, siedzi się naprawdę wygodnie, a fotele mają szerokie możliwości ustawień. Minusem na pewno – choć nie dla wszystkich – jest przestrzeń bagażowa, która wynosi tylko około 400 litrów. Oczywiście możemy ją powiększyć do 1386 litrów, jednak na familijny wyjazd na wakacje nie możemy już wtedy liczyć.
fot. mat. prasowe
Suzuki Grand Vitara 2.4 Elegance - konsola
Technika i wrażenia z jazdy
Jak już wcześniej pisałem w samochodzie kierowca czuje się bardzo pewnie. Pozycja za kierownicą jest wysoka, a dobra widoczność i wyższe zawieszenie dodają pewności siebie. Jednak podczas normalnego użytkowania samochodu pewność ta szybko maleje i powoduje zdjęcie nogi z gazu. Wszystko za sprawą dużego spalania, które w mieście wynosi od 12 do 13 litrów, a to większość z nas skutecznie zniechęca do pełnego wykorzystywania mocy. Jeżeli już o mocy mowa to Vitara z benzynowym silnikiem 2.4 l może się pochwalić 169 KM i przyśpieszeniem od 0-100 km/h wynoszącym 11,7 sek. Pamiętajmy jednak, że jest to SUV, a nie miejska wyścigówka, a w tego typu samochodach liczą się głównie terenowe właściwości jezdne. Kierowca może wybierać z pośród trzech trybów ustawień przeniesienia napędu. Na co dzień najczęściej wykorzystywany będzie tryb 4H, w którym napęd jest stale przekazywany na wszystkie koła dzięki międzyosiowemu mechanizmowi różnicowemu. W trudniejszym terenie z pomocą przyjdzie nam tryb 4L Lock, czyli inaczej mówiąc dobrze wszystkim znany reduktor. W trybie tym nie powinniśmy obawiać się praktycznie niczego. Vitara skutecznie radzi sobie z podjazdami i zjazdami zarówno po piasku, jak i na błotnistym szlaku. Warto dodać, że zmiana trybów odbywa się tak łatwo jak ustawianie nawiewów. Na centralnej konsoli umieszczona została gałka, z pomocą której momentalnie jednym obrotem dopasowujemy napęd do warunków panujących na drodze.
Okiem przedsiębiorcy
Ceny Grand Vitary zaczynają się już od 76 tys. zł jest to jedna z najtańszych ofert na rynku. Jednak żeby samochód wyglądał i jeździł „sensownie” musimy przygotować się na wydatek około 106 tys. zł. Mimo to Vitara na tle konkurencji nadal prezentuje się korzystnie. Dodatkowo Suzuki oferuje naprawdę duże rabaty nawet do 23 tys. zł. A to już jedna czwarta wartości samochodu, zakładając, że chcemy wydać na niego 100 tys. zł. Decydując się na trzydrzwiowy model sprzed faceliftingu możemy liczyć na 17 tys. zł upustu. Warto rozważyć zakup wersji pięciodrzwiowej, bo w tym wypadku rabat w zależności od konfiguracji wyniesie od 17 do 23 tys. zł. U dealerów dostępne są również wersje po liftingu, tutaj możemy liczyć na rabat w wysokości 7 tys. zł niezależnie od tego, czy kupujemy auto pięcio, czy trzydrzwiowe.
fot. mat. prasowe
Suzuki Grand Vitara 2.4 Elegance - silnik
Podsumowując
Suzuki Grand Vitara to samochód, którego nie da się jednoznacznie sklasyfikować jako „samochód dla”. Myślę, że po trochu jest on dla wszystkich. To, co wyróżnia go na tle konkurencji to oprócz niskiej ceny, właściwości jezdne, oraz uniwersalność. Ważnym atutem jest również stylistyka, która mimo upływu lat ciągle pozostaje świeża. A dzięki zbytniemu nie ingerowaniu w nią samochód wyróżnia się na tle innych SUV-ów. Warto rozważyć zakup Vitary, ponieważ za około 100 tys. zł otrzymujemy samochód nadający się praktycznie do wszystkiego.
fot. mat. prasowe
Suzuki Grand Vitara 2.4 Elegance - Dane techniczne
Przeczytaj także:
Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet Hybrid
1 2
oprac. : Karol Hatylak / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)