Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport
2013-03-18 13:36
Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Opel Astra 1.5 Diesel - nowoczesny kompakt z konserwatywnym charakterem
Tak!Pierwsze spojrzenie na Astrę obiecuje nam wiele. Dynamiczne, a zarazem eleganckie przetłoczenia karoserii znajdziemy praktycznie z każdej strony, co uniemożliwia nam natychmiastowe zajęcie pozycji za kierownicą. Design jest naprawdę przemyślany, zarówno jako całość, jak i w detalach, co starałem się Wam jak najlepiej pokazać na fotografiach. Nasza testówka stoi na 18-calowych obręczach aluminiowych, dostępnych w wersji Sport bez dopłaty. Co ciekawe, wysokość opony jest stosunkowo spora, co optycznie pomniejsza nieco rozmiar felgi. Takie rozwiązanie z pewnością wpłynęło jednak pozytywnie na komfort podróżowania. Ogólnie rzecz biorąc, projektantom odpowiedzialnym za wygląd czerwonej strzały możemy szczerze pogratulować sukcesu. Pierwszy etap zaliczony na mocne 5.
fot. mat. prasowe
Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport
Różnorodność, choć bez fajerwerków
Zasiądźmy w końcu za kierownicą. Jeśli znajdujemy się na ciasnym parkingu, nie jest to wcale takie proste. Drzwi są ciężkie i bardzo długie, co przy mocno przesuniętym do przodu fotelu kierowcy może stanowić kłopot. Zyskują zatem pasażerowie chcący zasiąść na tylnej kanapie. Na pierwszy rzut oka nic nas nie zaskakuje, bowiem kształty deski rozdzielczej doskonale znamy z Insigni. Po chwili dostrzegamy jednak, że tapicerka składa się z dwóch kolorów skóry oraz materiału, którego motyw przewodni widnieje także na czarnych listwach wykończeniowych – również jako jeden z dwóch rodzajów, obok tradycyjnego aluminium. Smaku dodaje obecność czerwonej nici na drzwiach i fotelach, a także kilku chromowanych obwódek. Do spasowania i jakości użytych materiałów nie powinniśmy mieć żadnych zastrzeżeń. W kwestii praktycznej, na pewno zauważymy sporą ilość przycisków na konsoli centralnej. Jak widać, producent postawił na dostępność poszczególnych opcji po jednokrotnym naciśnięciu danego przycisku, co nie każdemu może przypaść do gustu – kwestia przyzwyczajenia. Nie miałem za to żadnych problemów z obsługą pokładowego menu.
fot. mat. prasowe
Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport - wnętrze
Fotele są wygodne i zapewniają dobre trzymanie boczne, do czego Opel już zdążył nas przyzwyczaić. Kierownica – bardzo przyjemnie wyprofilowana, zdecydowanie zachęca do dynamicznej jazdy. Podróżowanie na tylnej kanapie może nie rozpieszcza dostępną przestrzenią, ale jest jej wystarczająco dużo, również nad głowami osób o średnim wzroście. Ciekawą sprawą jest widoczność, mocno ograniczona przez tylne słupki oraz zwężające się ku tyłowi boczne tylne szyby. Dlaczego ciekawą? Gdy zacząłem już wyczuwać otoczenie auta, widok do tyłu uznałem za dużą zaletę. Po prostu czułem tego sportowego ducha za każdym razem, gdy spojrzałem na wąskie, dynamicznie zarysowane linie okien… Skoro jesteśmy przy wnętrzu, warto wspomnieć o pojemności bagażnika, która w tej klasie stanowi porządną wartość – 380 litrów.
fot. mat. prasowe
Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport - konsola
oprac. : Dominik Kopyciński / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)