eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autOpel Astra GTC 1.6 Turbo Sport

Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport

2013-03-18 13:36

Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport

Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (20)

W momencie premiery Astry GTC trzeciej generacji Opel wyraźnie oddzielił wersję 3-drzwiową popularnego „kompakta” od odmiany 5-drzwiowej oraz kombi. Różnice dotyczyły głównie tylnej części karoserii oraz linii bocznej. Praktyczność nadwozia została jeszcze bardziej ograniczona, jednak samochód zyskał nieco więcej sportowego charakteru i przy okazji stał się idealną bazą do stworzenia topowej wersji OPC. W obecnej, czwartej generacji Astry, obserwujemy bardzo podobne zjawisko. Coraz częściej możemy usłyszeć termin „coupé” w odniesieniu do opisywanej przeze mnie wersji nadwoziowej. Sprawdźmy, czy przydomek „Gran Turismo Compact” został tutaj użyty słusznie i czy we właściwy sposób charakteryzuje najnowsze wcielenie trzydrzwiowej Astry. Aby werdykt był sprawiedliwy, do testu wykorzystamy egzemplarz z najmocniejszą benzynową jednostką w ofercie (wyłączając oczywiście wariant OPC) osiągającą maksymalną moc 180 koni mechanicznych.

Przeczytaj także: Opel Astra 1.5 Diesel - nowoczesny kompakt z konserwatywnym charakterem

Tak!

Pierwsze spojrzenie na Astrę obiecuje nam wiele. Dynamiczne, a zarazem eleganckie przetłoczenia karoserii znajdziemy praktycznie z każdej strony, co uniemożliwia nam natychmiastowe zajęcie pozycji za kierownicą. Design jest naprawdę przemyślany, zarówno jako całość, jak i w detalach, co starałem się Wam jak najlepiej pokazać na fotografiach. Nasza testówka stoi na 18-calowych obręczach aluminiowych, dostępnych w wersji Sport bez dopłaty. Co ciekawe, wysokość opony jest stosunkowo spora, co optycznie pomniejsza nieco rozmiar felgi. Takie rozwiązanie z pewnością wpłynęło jednak pozytywnie na komfort podróżowania. Ogólnie rzecz biorąc, projektantom odpowiedzialnym za wygląd czerwonej strzały możemy szczerze pogratulować sukcesu. Pierwszy etap zaliczony na mocne 5.

fot. mat. prasowe

Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport

Opel oddzielił wersję 3-drzwiową popularnego „kompakta” od odmiany 5-drzwiowej oraz kombi. Różnice dotyczyły głównie tylnej części karoserii oraz linii bocznej.



Różnorodność, choć bez fajerwerków

Zasiądźmy w końcu za kierownicą. Jeśli znajdujemy się na ciasnym parkingu, nie jest to wcale takie proste. Drzwi są ciężkie i bardzo długie, co przy mocno przesuniętym do przodu fotelu kierowcy może stanowić kłopot. Zyskują zatem pasażerowie chcący zasiąść na tylnej kanapie. Na pierwszy rzut oka nic nas nie zaskakuje, bowiem kształty deski rozdzielczej doskonale znamy z Insigni. Po chwili dostrzegamy jednak, że tapicerka składa się z dwóch kolorów skóry oraz materiału, którego motyw przewodni widnieje także na czarnych listwach wykończeniowych – również jako jeden z dwóch rodzajów, obok tradycyjnego aluminium. Smaku dodaje obecność czerwonej nici na drzwiach i fotelach, a także kilku chromowanych obwódek. Do spasowania i jakości użytych materiałów nie powinniśmy mieć żadnych zastrzeżeń. W kwestii praktycznej, na pewno zauważymy sporą ilość przycisków na konsoli centralnej. Jak widać, producent postawił na dostępność poszczególnych opcji po jednokrotnym naciśnięciu danego przycisku, co nie każdemu może przypaść do gustu – kwestia przyzwyczajenia. Nie miałem za to żadnych problemów z obsługą pokładowego menu.

fot. mat. prasowe

Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport - wnętrze

Tapicerka składa się z dwóch kolorów skóry oraz materiału, którego motyw przewodni widnieje także na czarnych listwach wykończeniowych.


Fotele są wygodne i zapewniają dobre trzymanie boczne, do czego Opel już zdążył nas przyzwyczaić. Kierownica – bardzo przyjemnie wyprofilowana, zdecydowanie zachęca do dynamicznej jazdy. Podróżowanie na tylnej kanapie może nie rozpieszcza dostępną przestrzenią, ale jest jej wystarczająco dużo, również nad głowami osób o średnim wzroście. Ciekawą sprawą jest widoczność, mocno ograniczona przez tylne słupki oraz zwężające się ku tyłowi boczne tylne szyby. Dlaczego ciekawą? Gdy zacząłem już wyczuwać otoczenie auta, widok do tyłu uznałem za dużą zaletę. Po prostu czułem tego sportowego ducha za każdym razem, gdy spojrzałem na wąskie, dynamicznie zarysowane linie okien… Skoro jesteśmy przy wnętrzu, warto wspomnieć o pojemności bagażnika, która w tej klasie stanowi porządną wartość – 380 litrów.

fot. mat. prasowe

Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport - konsola

Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport posiada sporą ilość przycisków na konsoli centralnej.


 

1 2

następna

oprac. : Dominik Kopyciński / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

BMW M135i

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: