eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autToyota Yaris Hybrid

Toyota Yaris Hybrid

2013-03-12 11:48

Toyota Yaris Hybrid

Toyota Yaris Hybrid © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (13)

Czy tędy wiedzie droga ku przyszłości motoryzacji? Nie wiem. Ale Toyota z zaskakującym uporem lansuje właśnie taki sposób na redukcję emisji CO2. Czy na pewno jest to jedynie słuszny kierunek? Hybrydowa motoryzacja w Lechistanie ciągle jest w powijakach. Powód banalny – ceny większości aut z silnikami spalinowymi i elektrycznymi w tandemie, są zaporowe. Poza tym, sami producenci nie bardzo wiedzą, w którą stronę motoryzację hybrydową rozwijać. Bo na razie kierunki są trzy…

Przeczytaj także: Toyota Prius 1.8 HSD Prestige FL vs Toyota Yaris Hybrid 100 Dynamic

Karoseria

Yaris to już klasyka. Od 2011 roku jeździmy jego trzecią generacją. Zgodnie z duchem czasu, auto urosło. A jak wygląda? No cóż, o gustach ciężko dyskutować. Naszym zdaniem, OK. Trudno jednak mówić o odkrywczym designie, jak w przypadku pierwszego Yarisa. Nie porywa, ale na pewno nie razi. Trudno też powiedzieć, że ma „spontaniczny design”. To nie u tego producenta. Tu wszystko jest przemyślane do najmniejszego detalu. Nawet przestylizowany na potrzeby lepszego chłodzenia obu jednostek napędowych, przód. No właśnie, Yaris konwencjonalny wygląda inaczej. Powiem wprost, stylistyka hybrydy podoba nam się bardziej. Przedni grill jest drapieżny i znacznie lepiej wygląda linia reflektorów. Do tego podkreślone błękitnym kolorem logo producenta. Naprawdę smakowicie, ale to tylko jeden z wielu punktów widzenia.

fot. mat. prasowe

Toyota Yaris Hybrid

W Toyocie Yaris Hybrid wszystko jest przemyślane do najmniejszego detalu. Przedni grill jest drapieżny i znacznie lepiej wygląda linia reflektorów.


Dalej, czyli od słupka A jest tak samo jak w innych Yarisach. No, w każdym razie do słupka C. Bo tył też przeszedł niewielki, ale spektakularny zabieg stylistyczny. Zamiast tradycyjnych, dwukolorowych świateł tylnych, hybryda ma jednokolorowe w stylu Lexusa, dodatkowo wspomagane linią diod. Jak łatwo się domyślić, wygląda to dużo lepiej niż zestaw konwencjonalny. Podsumowując, to, co widać, widać że jest dobrze. I dobrze…

Wnętrze

We wnętrzu trudno szukać entropii. Chyba styliści z Toyoty zapatrzyli się na Volkswagena. Jest tak porządnie, że to aż boli. Ale, nie żebym miał pretensje. Po prostu, odrobina szaleństwa nieźle, by wnętrzu „Jariski” zrobiła. A tak jest ładnie, porządnie, ergonomicznie, trochę nudno.

Może szarości przełamuje na szczęście srebrna wstawka na panelu środkowym, na której zamocowano wyświetlacz komputera pokładowego - duży i czytelny. Prosty interfejs i nienadmiernie rozbudowane funkcje obsługi sprawiają, że sterowanie nim jest omalże intuicyjne. To spory plus, szczególnie, że niekiedy w nowoczesnych autach aby cokolwiek uruchomić trzeba przeczytać 700 stron napisanej dość hermetycznym językiem instrukcji obsługi.

fot. mat. prasowe

Toyota Yaris Hybrid - wnętrze

Materiały, z których wnętrze wykonano, zasługują na specjalne wyróżnienie, są zaskakująco dobrej jakości.


Przydatne linki:
- Kilometrowka


Materiały, z których wnętrze wykonano, zasługują na specjalne wyróżnienie. Naszym zdaniem są zaskakująco dobrej jakości. Tam gdzie spodziewalibyśmy się skrzypiącego plastiku jest owszem twardy, ale przyjemny w dotyku. Do tego kilka designerskich smaczków jak błękitno niebieskie szwy i takież wykończenie lewarka zmiany biegów czy wreszcie srebrny plastik wokół jego podstawy. W krótkich żołnierskich słowach: gustownie i elegancko.

 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

SsangYong Korando G20D

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: